• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Travsnack - Tråden om trav och V75

Tärnan

Cartier
Bold Eagle vinner väl plättlätt idag. Vilken monsterhäst han är. Prix de Amerique var bland det värsta jag sett senast!! Ända utmanaren är Timoko som är distansgynnad.
Ja det är straffspark utan målvakt för Bold Eagle. Måste vara sjuk om den ska förlora. Tror på repris på Prix de Amerique med Timoko som 2:a. Oasis Bi kan nog ta en 3plats om inte Lionel tar den.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja det är straffspark utan målvakt för Bold Eagle. Måste vara sjuk om den ska förlora. Tror på repris på Prix de Amerique med Timoko som 2:a. Oasis Bi kan nog ta en 3plats om inte Lionel tar den.
Satte en tvilling på Bold eagle och Timoko, betalade två gånger pengarna. Bold eagle är riktigt bra, men Timoko kändes riktigt stark :)

Gick ju kasst på V75 igår så skönt att kompensera det idag!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det är en otrolig känsla när ens egna häst startar. Nervös från att den anmäls en vecka innan och otrolig adrenalinkick när väl loppet går. Jag älskar det. Rätt bra kick när man lirat på V75 och man bombar in en go skräll också.
Blev inspirerad, kommer få ta över 10% av en åttaåring som jag känner och har sett live två gånger mot att jag står för kostnaderna. Ska bli spännande :)
 

Solvik

Panerai
Bra trådstart! Jag har också tänkt tanken.. Jag har ingen personlig koppling till travet men har på senare år "lärt mig" älska sporten. Under skolåren kunde jag knappt se trav på TV och stängde av sporten när kusarna kom. Idag skulle jag lätt kunna ligga i soffan och kolla lunchtrav utan att vara med på spelet.. Märklig resa har det varit men det är pga spelet som intresset har växt. Ska mycket till om jag inte är med på de stora streckspelen och är jag på ica och kompletteringshandlar nån kväll kan det nog hända att en och annan trio/tvilling lämnas in.. Inga livsändrande vinster att skryta om utan väntar fortfarande på den dagen...
 
Bra trådstart! Jag har också tänkt tanken.. Jag har ingen personlig koppling till travet men har på senare år "lärt mig" älska sporten. Under skolåren kunde jag knappt se trav på TV och stängde av sporten när kusarna kom. Idag skulle jag lätt kunna ligga i soffan och kolla lunchtrav utan att vara med på spelet.. Märklig resa har det varit men det är pga spelet som intresset har växt. Ska mycket till om jag inte är med på de stora streckspelen och är jag på ica och kompletteringshandlar nån kväll kan det nog hända att en och annan trio/tvilling lämnas in.. Inga livsändrande vinster att skryta om utan väntar fortfarande på den dagen...


Samma för mig. Från början var jag allergisk mot travet och förstod inte hur det kunde vara intressant överhuvudtaget. Lillsyrran började på ett travgymnasium och ville ha en egen travare så jag var med och köpte den mest för att vara snäll. Jag föll direkt efter det. Vilken härlig sport. Fantastiska djur och olidlig spänning. Att man dessutom kan spela stora streckspel som kan göra en ekonomiskt oberoende skadar ju inte heller.

Numera försöker jag gå på travet så ofta jag kan och har gjort en grym travresa i Normandie som kröntes med Prix D Amerique.
 

Tärnan

Cartier
Tycker alla omgångar ser svåra ut....
Vissa omgångar har jag en bättre känsla för. Då har jag ofta en eller ett par hästar jag har bra feeling från tidigare lopp och som jag tänkt "nästa gångare" . Men denna omgång känner jag inte ens igen namnen. Min feeling för den kommande omgången är; pengar i sjön.
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Bra initiativ! Tycker det är fantastiska djur och brukar spela en del, hade varit roligt om vi kunde slänga ihop en KS system någon gång :)
Själv är jag svag för "Face" hästarna, framför allt Hoity Toity Face även om hon inte körs mer.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Säg till när kusen kommer till start, så kanske det står ett gäng vid staketet och fotar handleden....
Självklart, vilka banor brukar du besöka? :)
Tycker alla omgångar ser svåra ut....
Så sant!
Bra initiativ! Tycker det är fantastiska djur och brukar spela en del, hade varit roligt om vi kunde slänga ihop en KS system någon gång :)
Själv är jag svag för "Face" hästarna, framför allt Hoity Toity Face även om hon inte körs mer.
Håller med, hade varit kul. Förhoppningsvis hade det också kunnat öka klockbudgeten med några kronor ;)
 
//Självklart, vilka banor brukar du besöka? :)//
Nuförtiden dåligt med resandet, så det blir en promenad till Valla som mest.
Men en stöd-hund kan man ju kasta in....
 
Missade att kolla här om någon har något matnyttigt till V86 som går nu. Lämnade in lite hastigt idag. Hur går det för er andra?

Jag rök i första då jag inte trodde alls på favven som vann trots blek insats :(
 

Solvik

Panerai
Samma här! Blev hastigt för mig också. Rök också i första (både på eget och på större andel) då jag/vi inte heller trodde på Örjan i första.. Känns som väldigt bra betalt på den raden...
 

Johan S

Omega
Äntligen! Att jag har missat den här tråden... Trav och KS, kan ju inte bli annat än trevligt. Jag skulle med lite lätt överdrift påstå att jag är "uppvuxen" på Solvalla, gick aldrig på dagis eller fritids så istället fick man hänga på morfar var och varannan vecka så fort det var lopp. Frugan är från Borlänge och då passar man på att tajma resorna till svärmor när det är trav (besöken blir en aning lindrigare då ;)). Dagens omgång var svååår!!!
 

Tärnan

Cartier
Spelar två olika system. Har stark känsla för Bottnas Commandeur, Benji Dana, Jens Patrik o Monas Ragazza. Fick tyvärr spika On track piraten. Narold Vox vinner snart.
 

Tärnan

Cartier
OTP var ju grym, Nahar lika dålig som ju fick loppet serverat. De övriga jag trodde på sparar jag till nästa gång.
 
Äntligen! Att jag har missat den här tråden... Trav och KS, kan ju inte bli annat än trevligt. Jag skulle med lite lätt överdrift påstå att jag är "uppvuxen" på Solvalla, gick aldrig på dagis eller fritids så istället fick man hänga på morfar var och varannan vecka så fort det var lopp. Frugan är från Borlänge och då passar man på att tajma resorna till svärmor när det är trav (besöken blir en aning lindrigare då ;)). Dagens omgång var svååår!!!


Välkommen in i värmen travbroder :D.

Jobbade hela dagen så jag har inte sett dagens lopp. En liten lapp lämnades självklart in men det var ingen vidare rolig omgång utdelningmässigt sett.

Är det någon som spelar med Boost? Rent oddsmässigt sett så är ju Boost förmodligen det sämsta man kan lägga 10% av sin insats på.
 

Tärnan

Cartier
Jag spelar system med fil-inlämning och då kan man inte lägga till Boost som extra krydda tyvärr. Spelar man för 100 kr ter sig Boost dyrt, spelar man för 10000 likaså. Däremot kan jag tycka att ett spel runt 500 kr och då 50 kr extra för Boost kan vara ok, underligt resonemang förstår jag men så tänker jag. Jag tycker om idén faktiskt eftersom jag gissar att alla när en dröm att kamma hem den riktigt stora vinsten. Sedan är jag inte dummare än att vet att jag är rökt ändå eftersom det är otroligt få som lyckas :)
 
Jag spelar system med fil-inlämning och då kan man inte lägga till Boost som extra krydda tyvärr. Spelar man för 100 kr ter sig Boost dyrt, spelar man för 10000 likaså. Däremot kan jag tycka att ett spel runt 500 kr och då 50 kr extra för Boost kan vara ok, underligt resonemang förstår jag men så tänker jag. Jag tycker om idén faktiskt eftersom jag gissar att alla när en dröm att kamma hem den riktigt stora vinsten. Sedan är jag inte dummare än att vet att jag är rökt ändå eftersom det är otroligt få som lyckas :)


Jag har lirat boost det två senaste helgerna pga drömmen om extra miljonerna och nyfikenhet. Men sanningen är ju trotsallt den att det är lättare att vinna miljonerna via sitt egna system än Boost och det säger rätt mycket. Men det är klart att finns det ett sätt att dopa sitt system så tar man ju den till en börhan iaf.


V64 idag med Jackpott låter trevligt eftersom jag missade att se tävlingarna igår. Några roliga ideer?

Redėns comebackande pålle i tredje är väl alldeles för stor favorit? Lång distans + comeback efter uppehåll rimmar illa men en MYCKET fin häst är det.

Chansspik kan vara Cash kid Gwen i fjärde avdelningen. Ready Cash avkommor är jag svag för och denna är bra.
 

Tärnan

Cartier
Jag hoppar över v64 idag men dessa tror jag på. Diego m boko i första. Pepe di jesolo i 5:e samt bonbon meras i sista
 
Topp