• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Travsnack - Tråden om trav och V75

Tärnan

Cartier
brukar lyssna på travpodden på expressen. De är 3 st som varje vecka ska försöka samsas om ett system. De spelar alltid med 1 säker spik, 1 chansspik, ett lopp helgarderas. Resten blir utifrån hur mycket de har råd med. Som du vet så söker jag ofta lite högre spelvärde o spikar gärna i lopp som är jämnspelade bara för att kunna ha fler i de andra loppen i hopp om att fälla andra favoriter. Men är flexibel.
 
brukar lyssna på travpodden på expressen. De är 3 st som varje vecka ska försöka samsas om ett system. De spelar alltid med 1 säker spik, 1 chansspik, ett lopp helgarderas. Resten blir utifrån hur mycket de har råd med. Som du vet så söker jag ofta lite högre spelvärde o spikar gärna i lopp som är jämnspelade bara för att kunna ha fler i de andra loppen i hopp om att fälla andra favoriter. Men är flexibel.


Det känns som att vi är ute efter ungefär samma effekt av vårat V75 spel. Jag vill helst bli ekonomiskt oberoende så det är meningslöst att dra ihop ett system utan potential. Min strävan efter potential har dock fällt mig otroligt många gånger hahahahaha. Minns när jag bommade 180k på att jag tog bort D'one från spår 12 på kort distans för att hon skulle gå med skor :cigar:.

Men så är det. Man måste ju våga lite
 

Tärnan

Cartier
Det känns som att vi är ute efter ungefär samma effekt av vårat V75 spel. Jag vill helst bli ekonomiskt oberoende så det är meningslöst att dra ihop ett system utan potential. Min strävan efter potential har dock fällt mig otroligt många gånger hahahahaha. Minns när jag bommade 180k på att jag tog bort D'one från spår 12 på kort distans för att hon skulle gå med skor :cigar:.

Men så är det. Man måste ju våga lite
ska vi bli ekonomiskt oberoende så kan vi inte ha för många med :)
 
Jag äger faktist en pensionerad valack efter sugarcane hanover så den ligger mig varmt om hjärtat. Men jag har så många favorit hästar. Ready Cash är den häftigaste hästen jag sett live någonsin. Commander Crowe älskar jag ovillkorligt efter ett besök hos honom på Souloys gård. Järvsöfaks!
 

Tärnan

Cartier
haha, gör som du vill. det är pengar jag vill åt så namnet spelar verkligen ingen roll.
Om jag någon gång får chans att döpa en häst så ska den heta Suleyman Spökpuppa
 

Tärnan

Cartier
mack the knife, utah bulwark, grades singing, jet ribb, m.fl hette de när jag började bli intresserad av trav. sedan var jag frånvarande i typ 15-18 år och sedan har intresset återuppstått de senast 2-3 åren
 

Tärnan

Cartier
Kära Travnördar;
@Cheval Blanc och undertecknad har startat en ATG-Tillsammans grupp i syfte att slå våra kloka huvuden ihop. Till gruppen har @JaTack anslutit sig.
Så vi är 3 st med andra ord och ambitionen är att spela V75 men vi söker 2 st till.

Eftersom vi är nystartade försöker vi hitta formerna men i det stora hela vill vi att du bidrar med kunskap/info/input. Därmed inte sagt att vi själva är proffs, däremot är vi genuint intresserade och lägger rätt mycket tid på att analysera spelat, kolla in historik, kolla värmingar etc så vi vill gärna att ev. anslutande också bidrar med något. Tills vidare har vi satt ett mål om att var och en spelar för 300SEK = 1500 SEK per omgång. Vi kommer att spela många helger men säkert kan det bli så att vi hoppar över också eftersom alla inte kan kanske.

PM:a gärna mig eller @Cheval Blanc senast onsdag med svar på nedan så återkommer vi. Frågor att eventuellt besvara:

Varför är du intresserad av trav?
Hur länge har du spelat?
Största vinst?
Hur brukar du spela själv?

Mer info om hur vi spelar får du senare om och när vi blir ett fullt lag.

Kom igen, hör av dig!
 
Kära Travnördar;
@Cheval Blanc och undertecknad har startat en ATG-Tillsammans grupp i syfte att slå våra kloka huvuden ihop. Till gruppen har @JaTack anslutit sig.
Så vi är 3 st med andra ord och ambitionen är att spela V75 men vi söker 2 st till.

Eftersom vi är nystartade försöker vi hitta formerna men i det stora hela vill vi att du bidrar med kunskap/info/input. Därmed inte sagt att vi själva är proffs, däremot är vi genuint intresserade och lägger rätt mycket tid på att analysera spelat, kolla in historik, kolla värmingar etc så vi vill gärna att ev. anslutande också bidrar med något. Tills vidare har vi satt ett mål om att var och en spelar för 300SEK = 1500 SEK per omgång. Vi kommer att spela många helger men säkert kan det bli så att vi hoppar över också eftersom alla inte kan kanske.

PM:a gärna mig eller @Cheval Blanc senast onsdag med svar på nedan så återkommer vi. Frågor att eventuellt besvara:

Varför är du intresserad av trav?
Hur länge har du spelat?
Största vinst?
Hur brukar du spela själv?

Mer info om hur vi spelar får du senare om och när vi blir ett fullt lag.

Kom igen, hör av dig!


Detta kommer bli grymt roligt! Hör av er nu ni som är intresserade av att lira världens svåraste(?) och bästa spel V75!
 

Tärnan

Cartier
Hahaha detta är världsklass. Kommer aldrig glömma det
Kurt Hella heter referenten, tror att han inte håller på så mycket längre. Han är kung på det här, man undrar hur hans hjärta håller ihop. Om man inte tycker att trav är spännande efter att ha lyssnat på honom så kommer man aldrig att tycka det. I sverige är det bara Niklas Holmgren på Viasat som kommer upp dessa nivåer men då fotboll.
 
Kurt Hella heter referenten, tror att han inte håller på så mycket längre. Han är kung på det här, man undrar hur hans hjärta håller ihop. Om man inte tycker att trav är spännande efter att ha lyssnat på honom så kommer man aldrig att tycka det. I sverige är det bara Niklas Holmgren på Viasat som kommer upp dessa nivåer men då fotboll.


Niklas Holmgren i all ära men Lasse Granqvist är i en klass för sig i Sverige. När Sverige förlorar mot vitryssland i OS, Ibras klackmål mot Italien och Asamoah Gyans straffmiss i Sydafrika VM är bara några klassiker haha.
 

Solvik

Panerai
Kurt Hella heter referenten, tror att han inte håller på så mycket längre. Han är kung på det här, man undrar hur hans hjärta håller ihop. Om man inte tycker att trav är spännande efter att ha lyssnat på honom så kommer man aldrig att tycka det. I sverige är det bara Niklas Holmgren på Viasat som kommer upp dessa nivåer men då fotboll.
Tack för dessa, underbar snubbe!
Hörde honom för länge sedan och tänkte att jag skulle försöka kolla upp mer... Alltså han är helt underbar att lyssna på, vilket talang! Norskan gör ju inte saken sämre direkt.. "Å nu bruuuuuuuser hann på...":)
 
Topp