• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropic band på Omega forums

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Jag hade gärna tagit ett 22mm som hade passat en nyinförskaffad vintage-dykare utmärkt.
Lukten som det pratades om tidigare i tråden upplever jag inte som störande!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag hade gärna tagit ett 22mm som hade passat en nyinförskaffad vintage-dykare utmärkt.
Lukten som det pratades om tidigare i tråden upplever jag inte som störande!
Mina luktar mögel som fan, med en hint av vanilj. Lite bättre efter tvätt med tvål som luktar kokos. Krävs nog lite vädring och fler tvättar innan det går bort helt tippar jag på.
 
Framme!
Tack för hjälpen och engagemanget!
image.jpg
Grym!!

Ångrar att jag inte beställde ett par band till. Dom är riktigt bra faktiskt!
Instämmer! Över förväntan faktiskt.

Jag får nog vänta en dag till på mina som det ser ut... :(
Trist! Men den som väntar..
 
Mina luktar mögel som fan, med en hint av vanilj. Lite bättre efter tvätt med tvål som luktar kokos. Krävs nog lite vädring och fler tvättar innan det går bort helt tippar jag på.
Mina luktar enbart vanilj, tror jag? Skickade jag skiten till er eller har jag bara dåliga smaklökar? (tuggar inte på banden, om än det låter som det)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Mina luktar enbart vanilj, tror jag? Skickade jag skiten till er eller har jag bara dåliga smaklökar? (tuggar inte på banden, om än det låter som det)
Jag vet inte men mina har legat i tvålvatten över dagen nu och stinker fortfarande mögel. Bytte vatten precis och lämnar över natten. Vissa kan ha svårt att känna mögellukt har jag för mig...
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Tvättade mina med tvål och vatten, samt 60 min 40 grader maskintvätt (i en ullstrumpa). Hjälpte föga mot mögellukten. Hur har ni andra gjort? Ättika ska ju tydligen ta bort lukt, men jag vet inte om jag vågar bada dom i det. Kanske räcker med att hälla lite ättika i en glas och lägga in band och glaset med ättika i en tät burk en tid?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tvättade mina med tvål och vatten, samt 60 min 40 grader maskintvätt (i en ullstrumpa). Hjälpte föga mot mögellukten. Hur har ni andra gjort? Ättika ska ju tydligen ta bort lukt, men jag vet inte om jag vågar bada dom i det. Kanske räcker med att hälla lite ättika i en glas och lägga in band och glaset med ättika i en tät burk en tid?
Har haft dom i vatten med tvål sedan jag fick dom och bytt vatten några gånger. Har hjälpt en del men inte jättebra än iallafall.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hoppas verkligen det. Kan inte använda innan lukten försvinner, har sjukt svårt för mögellukt. Hur lång tid tog det uppskattningsvis för dig innan lukten var borta?
Jag är nog inte så känslig men lite luktade det väl. Tvättade av det med tvål och vatten och började sedan använda det. Tror att lukten försvinner snabbare vid användning. :)
 
Senast ändrad:

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Supernöjd med bandet, luktade väldigt starkt av mögel först. Tvättade det och la det i blöt ihop med diskmedel ett tag och det blev lite bättre. Sen använde jag bandet några dagar och tycker att det blivit ännu lite bättre!
Tack @Buzz Aldrin igen för ditt engagemang!
 
Supernöjd med bandet, luktade väldigt starkt av mögel först. Tvättade det och la det i blöt ihop med diskmedel ett tag och det blev lite bättre. Sen använde jag bandet några dagar och tycker att det blivit ännu lite bättre!
Tack @Buzz Aldrin igen för ditt engagemang!
Kul att du är nöjd och hoppas att din och alla andras lukt ger vika! :) Väldigt märkligt att jag inte känner någon som helst mögeldoft..
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Hoppas verkligen det. Kan inte använda innan lukten försvinner, har sjukt svårt för mögellukt. Hur lång tid tog det uppskattningsvis för dig innan lukten var borta?
Jag la mitt band i en påse och sen stoppade in i frysen och lät ligga i en vecka. Blev betydligt bättre, nu kan jag möjligtvis känna lite mögellukt om jag verkligen försöker! Kanske blir ännu bättre om man låter det ligga lite längre än så. Kan vara värt att prova :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag la mitt band i en påse och sen stoppade in i frysen och lät ligga i en vecka. Blev betydligt bättre, nu kan jag möjligtvis känna lite mögellukt om jag verkligen försöker! Kanske blir ännu bättre om man låter det ligga lite längre än så. Kan vara värt att prova :)
Skall testas! Mina har hängt utomhus samt legat i vatten med olika medel sedan ankomst. Fortfarande en distinkt lukt men något bättre.

Ni som ej känner mögellukt, luktar era band något alls?
 

Calle med C

Panerai
Ja må vara knäpp i huvudet men jag finner "mögellukten" trevlig. Ett härligt inslag i en gammal pryl och det tar en tillbaka till när man var en liten pojke.
Använd bandet bara. Det försvinner. Jag använde mitt första Tropic några gånger sedan har det legat i lådan ett halvår. Det luktar (doftar :)) numera ingenting

Återigen, tack @Buzz Aldrin för all hjälp. Banden är finfina!
 

rogart-63

Patek
Har ett par stycken jag köpte i första rundan. Luktar inte mögel direkt? Sticker man upp dom i näsan luktar det lite unken källare möjligen? Men inget jag stört mig på? Köper man gamla grejor får man räkna med det? Hellre det än den äckliga vaniljdoften i nyare band .
 
Topp