Den blå Yeman blev ju fantastisk.
Den lyfte faktiskt rätt rejält när den fick blått star.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den blå Yeman blev ju fantastisk.
Sett några enstaka annonser för AQUA GS på eBay. Tycker dem är lite coola. Hur upplever du kvalitén?Lite udda tropic-liknande band idag på min OPS, men Swiss Made i alla fall..
Någon som hört talas om AQUA GS?
Kul att höra!Sett några enstaka annonser för AQUA GS på eBay. Tycker dem är lite coola. Hur upplever du kvalitén?
Coolt band! Tog det för ett ödleband vid första anblickKör min guldiga Sherpa SuperCompresor på ett härligt vintage no-name rödbrunt gummiband som ändå passar här i tråden tycker jag!
Tack, det är lätt hänt!Coolt band! Tog det för ett ödleband vid första anblick
Fynd! Det är är ju oftast den delen som är trasig så det kan nog bli ett billigt komplett band med lite tålamod.Ska man kalla det fynd? Vet ej, men ett halvt 20mm tropic för 1 kr på Tradera
Kul! Jag får leta runt då!Fynd! Det är är ju oftast den delen som är trasig så det kan nog bli ett billigt komplett band med lite tålamod.
Såg den, blev lite sugen faktisktHär har du andra änden
Tropic 20 mm straight end rubber - short piece - watch band part | eBay
Incomplete, missing the other end. This piece is 8.5 cm long ex buckle.www.ebay.com
Va ju inte jättebilligt, fast prutbart.
En färgglad 70-tals trio med lite mer sällan sedda Tropic Star färger. Vilka färger har ni förutom svart och vitt?
Snyggt! Vad är det för mått på det orangea?En färgglad 70-tals trio med lite mer sällan sedda Tropic Star färger. Vilka färger har ni förutom svart och vitt?
Åh vad snygga! Jag har också två nyanser av blått på två Star; trodde det var ett fabrikatfel från början nästan, men det här styrker att de faktiskt kom i minst två nyanser av blått. Kul att du fick tag i ett blått Sport till Olman, ser grymt ut!Superfina! Har två blåa Tropic sport
Tack så mycket! 14mm så det är minimått, men tyckte det gjorde en snygg men tyvärr kromad klocka "värdig" på något sättSnyggt! Vad är det för mått på det orangea?
Riktigt snygg kombo med den klockan!...och på rätt klocka så har vi ett ekipage i absolut NOS-skick!
Tack broder!Riktigt snygg kombo med den klockan!
Ser att det är lite annorlunda design på baksidan av det bandet, jag har just köpt ett i 18mm med samma design (med större rutor och tre hål i bredd istället för två) står, precis som på ditt, tropic bara på ena halvan.
Återkommer med bilder när det anländer, undrar om dem är äldre eller något sånt någon som vet?
Jag tror inte det, det ligger 3st olika sådana på Ebay just nu i 18mm,känns osannolikt att alla vore så, jag ska ta bild på ett "vanligt" och det jag köpte när det kommerTack broder!
Men du, den skillnaden på banden har jag aldrig sett förrän du sa det!
Måste väl vara två olika band man kombinerat eller..?
Spännande!Jag tror inte det, det ligger 3st olika sådana på Ebay just nu i 18mm,känns osannolikt att alla vore så, jag ska ta bild på ett "vanligt" och det jag köpte när det kommer
Vore intressant att gå till botten med det!
Jag har samlat länkar till massor med exempel, alla ser ut så med tropic på ena delen och swiss made på andra.Spännande!
Killen jag köpte av är seriös samlare och bandet var NOS och komplett med det ovanliga Enicar-spännet så det synapser låter bra men ser onekligen skumt ut?
Vet dock inte om de är äldre, yngre eller samtida, men gissningsvis är de en äldre version, då de garanterat funnits i Seikokataloger från 60-talet, och verkar finnas betydligt färre av dem kvar. Detta hittade jag. Observera de mer upphöjda infästningar mot luggarna, som jag aldrig sett så tydligt på andra Tropicvarianter...Kan det vara så att det finns en äldre variant som är mycket ovanligare och mer okänd?
Vad tror alla i tråden? Tycker detta är lite intressant faktiskt
Det har du rätt i! IntressantVet dock inte om de är äldre, yngre eller samtida, men gissningsvis är de en äldre version, då de garanterat funnits i Seikokataloger från 60-talet, och verkar finnas betydligt färre av dem kvar. Detta hittade jag. Observera de mer upphöjda infästningar mot luggarna, som jag aldrig sett så tydligt på andra Tropicvarianter...
Tycker också det är skumt, jag hittade många på Ebay, vissa ser riktigt gamla ut, men visst kan det vara fake, det känns dock som ett äkta i kvalitet och det ser gammalt ut, gammal fake kanske i så fall?Jag har köpt Tropic-band i 10-15 år och har nog aldrig sett den här "nya" gamla(?) varianten. Helt plötsligt dyker det upp en massa band märkta Tropic som ser ut som Tropic-kopior med keepers identiska med andra omärkta Tropic-kopior. Jag vet inte vad som är rätt eller fel men det hela förefaller en aning skumt.
Ingen aning egentligen om just dessa band. Det till vänster ser ut att ha originalspänne åtminstone. Men har nog aldrig sett de där rundade ändarna förut.Tycker också det är skumt, jag hittade många på Ebay, vissa ser riktigt gamla ut, men visst kan det vara fake, det känns dock som ett äkta i kvalitet och det ser gammalt ut, gammal fake kanske i så fall?