• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tropictråden!

Ja, det er faktisk mulig å finne et parti med NOS tropic band og fremdeles
ikke være helt fornøyd :/

E1279596-FF94-4DCB-8732-2A3FB35F7DD8.jpeg

Fick hem denna från England igår, magiskt mjukt känsla och vilken underbar vaniljdoft som spred sig i rummet vid öppningen....🧞‍♂️
IMG_6021.jpg
IMG_6022.jpg
IMG_6023.jpg

...kommer att monteras på en projektklocka vilken månad som helst! :p

Tjusigt! Såg filmen Everest som gick på TV igår och kommer alltid att tänka på denna modellen då. Fast i verkligheten hade de säkert en Certina DS. ;)
Tack broder! 🤗
Den här modellen var dock inte med till Everest utan den modell som senare fick namnet Sherpa. Graphen var inte utvecklad då utan kom i början av 60-talet!
Finns mer att läsa här på Martijns fina sida : Enicar på Mount Everest

18mm? Snygga :) En undran - brukar man få dega mer för ett mörkblått Sport gentemot ett svart? Är sugen på ett mörkblått

22mm till vänster och 19mm till höger :)

Jag är tyvärr inte rätt person att svara på det, men jag kan gissa att blått är dyrare då det inte är lika vanligt. Vänstra bandet kostade ca 800sek och det vänstra satt på en Tradera-klocka för en femhundring.

Samlingsbild på min tropicstrap samling.
Alla min tropic har fått bära klocka för fototillfället.
Vissa kombinationer bättre än andra. 😎😅

IMG_20220219_175228~2.jpg
Ser ut att vara flest tropic sport, tycker du att de är snyggast eller bekvämaste eller annan tillfällighet bara?

Jag tycker tropic star är överlägset bekvämast av alla dock fulaste av de 3 varianterna, det vanliga "kolfiber" tycker jag är snyggast på de flesta klockor förutom på vissa tunga dykare då sport passar bäst.

Ser ut att vara flest tropic sport, tycker du att de är snyggast eller bekvämaste eller annan tillfällighet bara?

Jag tycker tropic star är överlägset bekvämast av alla dock fulaste av de 3 varianterna, det vanliga "kolfiber" tycker jag är snyggast på de flesta klockor förutom på vissa tunga dykare då sport passar bäst.

Jo mest tropic sport.
Lite av en tillfällighet. Men tycker tropic sport är bekvämast. Star är också mycket bekväma. Men inte haft lika många klockor som funkat på star. Men framförallt har star kommit ut mer sällan. Så inte lyckats köpa på mig lika många. 😅
Original/kolfiber är snygga och bekväma. Men inte fullt lika bekväma som de andra 2.
Saknar dock helt Tropic 2000. Det måste nog fixas framöver

Jo mest tropic sport.
Lite av en tillfällighet. Men tycker tropic sport är bekvämast. Star är också mycket bekväma. Men inte haft lika många klockor som funkat på star. Men framförallt har star kommit ut mer sällan. Så inte lyckats köpa på mig lika många. 😅
Original/kolfiber är snygga och bekväma. Men inte fullt lika bekväma som de andra 2.
Saknar dock helt Tropic 2000. Det måste nog fixas framöver
Aldrig känt på ett tropic 2000 men det både ser obekvämt ut och är fult :D

Tillbaka
Topp