Tissot1947
Silver
Här har vi mitt Heuer surf-stoppur med tropic, samt min timex med en liknande fast icke swiss-made rem! Den har efter bilden blivit tvättad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som har köpt singulars tropic och kan uttala sig om kvaliten och känslan?
Funkar. Men inte i närheten av 70-talarna.
Pm:a din adress så kommer ett sparsamt använt singulartropic på posten.
Vackert!En Tärnan "Dykare" på Tropic .
har köpt ett par från singular o dom e helt ok, hyfsat mjuka men största skillnaden är att den moderna är helt matt o ser livlös ut samt att kantgummit är lite för högt, 70-tals tropic har en helt annans slags skimmer lite åt fiskfjäll hålletNågon som har köpt singulars tropic och kan uttala sig om kvaliten och känslan?
har köpt ett par från singular o dom e helt ok, hyfsat mjuka men största skillnaden är att den moderna är helt matt o ser livlös ut samt att kantgummit är lite för högt, 70-tals tropic har en helt annans slags skimmer lite åt fiskfjäll hållet
Tycker bandet är riktigt snyggt och funderar på att köpa ett till min SD, eller det kanske inte passar en klocka som är så hög?
Vad tror ni? någon som kan bjuda på en bild med tropic+sea dweller?
Hehe är det någon ny grejGoogle min vän!
Hehe är det någon ny grej
Så lätt kan det ju vara.
Det passar väl, eller?
Kolla bilderna ovan. Ena swiss andra hk. Det ska stå swissmade, Tropic under och Acier el Inox på spännet på de riktiga. Tror att de original bara har en keeper i samma gummi som bandet och de andra två i blankt gummi.Jag fick ett 20mm till skänks av en snäll KSare. Osäker på
om det var swiss eller hong kong men mjukt o fint var det.
Hur ser man skillnad på swiss och hong kong?
Håvade hem det här på bukten 14.90€, köp direkt utan auktion 20mm curved, original swissmade. Tålamod och lite flyt så slipper man pröjsa 200usd. Snart sitter det på min 5513 så kan jag vaska det 19mm som glappar där idag.
Kan du tänka dig att sälja eller byta ditt 19 mm, så släng iväg ett PM
Ska fundera vafan jag ska göra med alla Tropicband som ligger och skräpar, snart kommer jag inte fram till klocklådan. Nåt kommer nog ryka i framtiden. Vi kan byta jämt med din Hamilton-chrono