Singulartropic
Tropicmärkt band men omärkt spänne. Äkta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Singulartropic
Singulartropic
Vet inget om ditt tropic förutom att det passar finfint till din Citizen! Berätta gärna mer om den, referens? År?
Singulartropic
Om du hade vänt på klockan så hade man kunnat se, inte lätt att se ovanifrån. Spännet kan vara bytt men bandet äkta Tropic. Ta ett skott på bandet med undersidan upp och plåta ändarna där texten syns.
Ni som har koll på tropic, har en fråga gällande detta tropic: http://www.ebay.com/itm/Black-rubber-19mm-Tropic-band-type-perforated-2-keepers-/160638072925
Enligt annonsen så påstås det vara från 60/70-talet, och det jag undrar är om det fanns flera tillverkare av Tropic redan då?
Ping Gummo m.fl
Ni som har koll på tropic, har en fråga gällande detta tropic: http://www.ebay.com/itm/Black-rubber-19mm-Tropic-band-type-perforated-2-keepers-/160638072925
Enligt annonsen så påstås det vara från 60/70-talet, och det jag undrar är om det fanns flera tillverkare av Tropic redan då?
Ping Gummo m.fl
En till Nivada
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bra val av klocka!
Mitt bidrag till tråden.
Väldigt nöjd med detta bekväma band på handleden.
Tack till Gummo.
den Pronto klockan känner jag igen, så här ser den ut nu det där aftermarket tropic, samma som i ebay annonsen, är hårdare, styvare o plastigare o utan fiskfjälls glansen som ett original Tropic
Min gamla... Men vad har hänt med sekundvisaren?den Pronto klockan känner jag igen, så här ser den ut nu det där aftermarket tropic, samma som i ebay annonsen, är hårdare, styvare o plastigare o utan fiskfjälls glansen som ett original Tropic
bytte ut den en mot röd gammal visare jag hade liggandes, hade tur, samma design o samma gängstorlek så det var bara att sätta dit denMin gamla... Men vad har hänt med sekundvisaren?
Men den sekundvisaren var ju det som gjorde uret tufft...bytte ut den en mot röd gammal visare jag hade liggandes, hade tur, samma design o samma gängstorlek så det var bara att sätta dit den
hahaha smaken e som baken, ska prova vitt lite framöver igenMen den sekundvisaren var ju det som gjorde uret tufft...
virrooo tror jag sålde en med Tropic på.Söker bilder på speedmaster pro med tropic på, någon som kan styra? Google ger inte mycket.
Verkar ligga runt 300-400 kr beroende på om NOS eller vintage eller HK som det ser ut. Det jag har ligger ca 350 kr.Vad får man pröjsa för ett 20mm med "curved ends" egentligen?