• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor BB ETA vs inhouse

Först och främst hade jag satsat på BB58. Mycket bättre storleksmässigt.

Annars hade jag valt ETA versionen pga:
Billigare att serva
Tunnare, är redan rätt klossig
Rosen är snyggare än skölden
Billigare inköp(?)

Sen är det ju upp till en själv vad man föredrar. Inhouse eller eta spelar mig inte någon större roll.

Men om verket är väsentligt modifierat av Tudor som det framhållits här är det väl inte säkert det blir nåt billigare att serva?

Men om verket är väsentligt modifierat av Tudor som det framhållits här är det väl inte säkert det blir nåt billigare att serva?
Nä, jag vill också tro att det där är lite av en myt. Vet inget om Tudors inhouse men moderna verk är gjorda för att gå längre mellan service ex Omegas 8500 och Rolex. I fallet Omega kostar 8500 lite mer att serva än äldre verk men bara med en 10%, det vägs ju lätt upp av längre intervaller. Är ju ändå arbetskostanden som är den stora posten i service.

Ville bara säga vad det blev för klocka tillslut, sluta med att jag köpte en Tudor BB58 igår :D. Varför det vart en 58 beror till väldigt stor del av storleken. Med mycket beslut ångest, så kände jag tillslut att jag helst ville ha ett inhouse verk men den vanliga Tudor BB tyckte jag vart för hög när jag testa den, kändes klumpig på mig, så Tudor BB58 vart ett självklart val då.
Ville även passa på att tack alla för era kommentarer som hjälpte mig hitta den rätta! :)
Mvh

Ville bara säga vad det blev för klocka tillslut, sluta med att jag köpte en Tudor BB58 igår :D. Varför det vart en 58 beror till väldigt stor del av storleken. Med mycket beslut ångest, så kände jag tillslut att jag helst ville ha ett inhouse verk men den vanliga Tudor BB tyckte jag vart för hög när jag testa den, kändes klumpig på mig, så Tudor BB58 vart ett självklart val då.
Ville även passa på att tack alla för era kommentarer som hjälpte mig hitta den rätta! :)
Mvh
Bra val! Grattis!

Mvh
Grymt! Släng upp en bild!

Mvh

Grattis och slit den med hälsan!

Mvh
Härligt! Visa bild

Var inne på en Engelsk hemsida, "Rox diamonds and thrills". Ang Tudor black bay fifty eight. Och står att nästa leverans tidigast är 12/10-18. Gäller det även i Sverige? Någon som vet? Bra pris också 30k..:)

20180726_222220.jpg
20180726_222216.jpg

Tudors inhouse MT56XX är lika mycket utvecklat av Tudor som Rolex bakom kulisserna. Jag är rätt säker på att de inte lämnar saker åt slumpen. Därför är jag trygg såväl kort- som långsiktigt med att bära verket i min klocka (Breitling SOH II).

Ser att det är många som föredrar In-house över ETA, men intressant fråga här... Vad kommer folk vilja ha om 10-20år när inte in-house är det bästa längre eventuellt?
I ett rent investeringsperspektiv? :cigar:

Hej hej!
Har nu efter att ha läst allt om klockorna jag övervägt bestämt mig för att en Tudor black bay svart eller blå med något, några år på nacken är rätt klocka för mig, i budgeten jag har iallafall. Men nu är frågan om man om man ska lägga några tusen extra och få en lite nyare (nyare än 2016), så man få inhouse verket eller om Ks inte tycker att inhouse verket är något speciellt i Tudor så man ska köra på den säkra arbetshästen, ETA verk. Så säg gärna vilken ni tycker man ska köra på och lämna mer än gärna en motivation.
Vet att det finns många ETA vs inhouse ämnen men nu är det just Tudors inhouse jag undrar över och hittar inget sånt ämne så förlåt om ni är trötta på dessa trådar. :D
Tack Ks för att ni gör klockintresset lite roligare.

:tudor::tudor::tudor:

Enkelt val för mig: ETA-varianten pga bättre design, jag väljer kortare gångreserv framför jätteful klocka alla dagar i veckan. Tavlan i Inhouse-varianten är också mycket tråkigare än ETA-varianten med smiley, den har egen karaktär där den nya bara är enformig och tråkig med raka rader med text. Detta är såklart enbart vad jag tycker, men det var ju vad frågan handlade om så... :)

Tillbaka
Topp