• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Big Block - en översikt

Har nu haft min 79180 ett tag och jag är fortfarande förälskad i den. Två frågor dock: hur exakt går era? Min börjar skifta datum redan vid 23:40 - ska det vara så eller ska jag låta någon kolla på den?

Bild för att allt blir trevligare med bilder :)
PSX_20200311_100703.jpg
Min 79280 börjar också skifta datum runt den tiden. Klockan är helt nyservad och går +2s/d
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Den kommer från en italiensk handlare som (givetvis) påstår att den är nyservad. Det finns garanti på den men innan jag skickar tillbaka den vore det bra att få en bild av hur den borde gå. Dessutom är jag tveksam till att skicka den till handlaren och funderar på att lämna in den i Sverige. Men att den skiljer sig två sekunder från COSC är inte något jag oroar mig över då :)
Om den går såpass bra, skiftar datum som förväntat och är i det skicket, tycker jag att du inte alls ska skicka iväg den. Möjligen kan du kosta på en trycktest här hemma, för att försäkra dig om att den håller tätt.
 

MrWaldemar

Omega
2-Faktor
5C52A34B-85AE-4615-878D-F12D82DBD0D5.jpeg

Har alltid varit förtjust i pandatavlor. Efter att ha sneglat på just Tudor o big block så slog jag till på @Hasse Varg 79160 i riktigt fint skick.
Ett tack till @thomastheswede för att h gjort denna guiden. Vad som i början kändes som en enda röra av modeller blev ju riktigt lättöverskådlig. :)
Detta är min första klocka med tachymeter, behöver inte nödvändigtvis användas för o mäta hastighet utan kan snabbt konstatera att jag kommer hinna flippa 200 pannkakor på en timme med min hastighet :bookworm:
Otroligt snygg och stilren klocka!
 
  • Like
Reactions: ted

galácticon

Patek
2-Faktor
När jag köpte min 79180 så var tanken att köra den på gummi men sedan upptäckte jag hur bra den faktiskt är på länk. Nu har jag dock börjat blir lite sugen på att komplettera med ett gummi och kanske alternera lite. Är det någon annan av er som kör den på gummi? Skulle vara intressant med inspirationsbilder, eller avskräckande exempel :)
 

thomastheswede

Audemars
När jag köpte min 79180 så var tanken att köra den på gummi men sedan upptäckte jag hur bra den faktiskt är på länk. Nu har jag dock börjat blir lite sugen på att komplettera med ett gummi och kanske alternera lite. Är det någon annan av er som kör den på gummi? Skulle vara intressant med inspirationsbilder, eller avskräckande exempel :)
Jag VET att du frågade efter gummibilder :) men jag vill slå ett slag för LÄDER. Tycker det är ett superalternativ till länk. (bilder lånade från nätet)
8f04914581a17b02731f05a254df1704.jpg
85cf301d92cf42c37ee723c1f631a026.jpg
b24bdfed65105dbcd76bfd403a969514.jpg
Tudor-Oyster-Date-Big-Block-Vintage-Wristshot.jpg
BS-W-74-Tudor-BigBlock-1214-01.jpg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag VET att du frågade efter gummibilder :) men jag vill slå ett slag för LÄDER. Tycker det är ett superalternativ till länk. (bilder lånade från nätet)
8f04914581a17b02731f05a254df1704.jpg
85cf301d92cf42c37ee723c1f631a026.jpg
b24bdfed65105dbcd76bfd403a969514.jpg
Tudor-Oyster-Date-Big-Block-Vintage-Wristshot.jpg
BS-W-74-Tudor-BigBlock-1214-01.jpg
Läderband är egentligen enda gången jag riktigt upplever höjden på Big Blocken som en riktig svaghet. Det ser mycket bättre ut på platt bild tagen framifrån än vad det gör IRL, den höga "väggen" ovanför bandstiftet är inte så jäkla snyggt. Utifrån vad jag sett på bilder är det lite samma effekt på original-BlackBayen.
 
Topp