Finfint, grattis och bra valDet blev en svart, riktigt nöjd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finfint, grattis och bra valDet blev en svart, riktigt nöjd!
Vart riktigt snyggt!Grattis! Velade också länge mellan blå och svart, men inte ångrat mig en sekund med den svarta tavlan! Testade att skicka på ett läderband idag, funka ju toppen det med!
Tjusigt! Jag föredrar (och äger själv) den svarta - om än marginellt Bra val!Det blev en svart, riktigt nöjd!
Grattis! Det är en grymt bra klocka som man alltid blir glad av att bära.Det blev en svart, riktigt nöjd!
Grattis! Bra valDet blev en svart, riktigt nöjd!
Ser riktigt bra ut! Får se hur länge jag kan hålla mig innan jag börjar experimentera med olika bandGrattis! Velade också länge mellan blå och svart, men inte ångrat mig en sekund med den svarta tavlan! Testade att skicka på ett läderband idag, funka ju toppen det med!
Jag hoppas också på ett par fler färger, men vad jag vet så finns det bara spekulationer än så länge.Hej på er.
Tittar mycket på Tudor och BB41 och BB58. Verkar vara en otrolig klocka för summan dom går för.
Är nykär i den med blå Bezel.
Vilka nyheter tror ni släpps på Baselworld? Kan möjligen BB58 släppas i fler färger? Vore otroligt intressant för en annan som är rädd för att 41mm är något för hög.
Mvh
Jag hoppas också på ett par fler färger, men vad jag vet så finns det bara spekulationer än så länge.
Grattis! Velade också länge mellan blå och svart, men inte ångrat mig en sekund med den svarta tavlan! Testade att skicka på ett läderband idag, funka ju toppen det med!
Sneglar mer och mer på BB36. Hur skulle ni säga att den bärs? Tycker den ser ut att vara så "toppig"/hög ut, men kanske bara inbillar mig?
Det bästa är givetvis att prova själv för att känna efter men för mig bärs den väldigt bra. Har en 16,75cm handled. Upplevs inte som för liten. Den är väl balanserad med länken och eventuell höjd/toppighet är inget jag noterat då den lätt går in under t ex vinterkläder utan obehag ( typ bomberjacka ).
Tack för svar! Självklart bäst att prova in the metal, men inte haft chansen än. Lirar den bäst på länk eller funkar läder/nato bra också?
Jag har alltid haft den på länk så jag kan tyvärr inte uttala mig angående läder/nato men tittar man på poentus inlägg ovan ser det riktigt nice ut.
Provade att ta bort ena sidan när jag ville se om en av mina andra band passade och det var inte roligt. Det med ett bergeonverktyg och tummen mitt i handen. Snäva toleranser minst sagt.
Skulle också tro att den känns lite ”större” på länk ( ? ) då den fyller ut i brist på bättre ord men kan ha fel där.
ps. Colareb har 19mm läder + Milanostraps har 19mm saffiano till ett vettigt pris
Gillar du inte Rolex så låter det inte så smart att köp enTudor Black Bay pockar på mig igen, går i vågor det där, vore förbannat trevligt med en Black Bay 58 känner jag. Specen och hela klockan känns mycket bra på papperet.
Trots att klocksamlingen vuxit, så känner jag att jag inte riktigt blir nöjd. Skulle vara skönt med att primärt vara en OWG som man slapp ta av över huvud taget (inte ens i duschen eller för badet i havet), och kunna alternera vissa dagar med slimmat dressur och kanske någon vintage. Vad tror herrskapet, bör man ställa in siktet på en BB58 eller skall man snegla åt Explorer 2 (gillar inte det Rolex blivit)
Alltså, jag gillar inte det Rolex representerar idag, på samma sätt som jag inte gillar det dagens Ferrari representerar. Det är för lättillgängligt och "simpelt" på något sätt. Med det utesluter ju inte att jag kan uppskatta en äldre Explorer 2Gillar du inte Rolex så låter det inte så smart att köp en
Lättillgängligt och Rolex hör man inte så ofta i samma mening Men köp det du vill ha såklart.Alltså, jag gillar inte det Rolex representerar idag, på samma sätt som jag inte gillar det dagens Ferrari representerar. Det är för lättillgängligt och "simpelt" på något sätt. Med det utesluter ju inte att jag kan uppskatta en äldre Explorer 2
Kläm och känn! Jag körde på läder ett tag som sagt, men har varvat mellan det och länk. Svårt att bestämma vad jag gillar bäst, men länken är riktigt bra!Tack för svar! Självklart bäst att prova in the metal, men inte haft chansen än. Lirar den bäst på länk eller funkar läder/nato bra också?
Kläm och känn! Jag körde på läder ett tag som sagt, men har varvat mellan det och länk. Svårt att bestämma vad jag gillar bäst, men länken är riktigt bra!
Inför mitt köp tänkte jag: bättre o köpa med länk och addera läder än vice versa. Men såklart en smaksak!
Vad mäter dina handleder? Är det en BB36?Grattis! Velade också länge mellan blå och svart, men inte ångrat mig en sekund med den svarta tavlan! Testade att skicka på ett läderband idag, funka ju toppen det med!
2 sekunder per dag är klart godkänt. Standarden för Rolex är mellan -2 till +2spd.Fråga gällande Black Bay. Har en Black Bay 41 s/g. Avvikelse på 2 sekunder per dag. Borde det inte kunna gå att få den ruckad så den går lite jämnare ändå, eller är 2 sekunder i sammanhanget godkänt? Hur är era avvikelser?