• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Black Bay

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Den kanske försvinner om vi inte diskuterar den. Då blir det som att det aldrig hänt ;)
Jo jag ställer mig högst tveksam till att jag någonsin kommer att äga en, men efter allt snack om den så vill jag gärna se den i verkligheten
Den är ju rätt...svår. Jag vill tycka om den men det går bara inte. Klart det skulle vara kul att klämma på en som du säger, man kanske ändrar uppfattning :)
Tudor-Black-Bay-P01-Gear-Patrol-Lead-Full.jpg
 

salmen

Omega
Måste passa nu när jag hittat en black bay tråd ! Har en black bay S&G och köpte nyligen en Chrono som är mycket trögare att dra upp! Är det någon som har koll på om det kan vara skillnaden på urverken? Min chrono känns mycket trögare när man ska dra upp den!
 

Bilagor

  • B7B807B8-2B94-4F39-AC8A-C72CD58C2023.jpeg
    B7B807B8-2B94-4F39-AC8A-C72CD58C2023.jpeg
    358.8 KB · Visningar: 2

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Måste passa nu när jag hittat en black bay tråd ! Har en black bay S&G och köpte nyligen en Chrono som är mycket trögare att dra upp! Är det någon som har koll på om det kan vara skillnaden på urverken? Min chrono känns mycket trögare när man ska dra upp den!
Helt annat urverk från en annan tillverkare så de ska på intet sätt kännas lika.
 

Beaujolais

Breitling
2-Faktor
Det finns två klockor från tudor som tilltalar mig.
BB 79220B samt BB36.

Min handled är 7 inch 17,8 cm. Är rädd för att BB 36an ska vara för liten och 41an för stor. Tränar än hel del så har ganska grova underarmar vilket gör att en för liten klocka kan ge ett feminint intryck. Däremot älskar jag känslan när man knappt känner att man har klockan på sig och att den smidigt glider in under tröjärmen/jackan.

BB 79220B är bara helt gorgeous :) Älskar 230B också men det känns lite för chunky.
 

Urtyp

Audemars
Det finns två klockor från tudor som tilltalar mig.
BB 79220B samt BB36.

Min handled är 7 inch 17,8 cm. Är rädd för att BB 36an ska vara för liten och 41an för stor. Tränar än hel del så har ganska grova underarmar vilket gör att en för liten klocka kan ge ett feminint intryck. Däremot älskar jag känslan när man knappt känner att man har klockan på sig och att den smidigt glider in under tröjärmen/jackan.

BB 79220B är bara helt gorgeous :) Älskar 230B också men det känns lite för chunky.
Fakta: Storleksvalet på din klocka gör dig varken mer eller mindre feminin. Givetvis ska du ha en BB36. ;)
 

IvoKnievel

Cartier
2-Faktor
Det finns två klockor från tudor som tilltalar mig.
BB 79220B samt BB36.



Min handled är 7 inch 17,8 cm. Är rädd för att BB 36an ska vara för liten och 41an för stor. Tränar än hel del så har ganska grova underarmar vilket gör att en för liten klocka kan ge ett feminint intryck. Däremot älskar jag känslan när man knappt känner att man har klockan på sig och att den smidigt glider in under tröjärmen/jackan.

BB 79220B är bara helt gorgeous :) Älskar 230B också men det känns lite för chunky.

BB58?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag sålde precis en bb58 utan att ha uppmärksammat att pärlan/lumepluppen ej lyser. Gissar att man behöver byta hela insertet för att få ordning på detta?

Någon som vet vad ett nytt insert till bb58 (79030N) går loss på?

@SWC har du möjligtvis även koll på Tudor likt som du har på Rolex och AP? :)
 

Nicketon

Omega
Tror ni att de kommer fortsätta spotta ur sig nya modeller? Ja hoppas inte det. Hellre förfina nu så det inte blir alltför stor kollektion.
 

JakobM

Omega
2-Faktor
Hej!

Tack för ett bra och intressant forum. Jag har en BB36 och fick en winder i julklapp (se nedan) och undrar om någon av er har erfarenhet av att klockan stannar trots att den sitter i windern.

Vad jag förstår går rotorn i BB36 åt båda hållen, men av någon anledning håller klockan inte laddningen utan laddar ur efter att PR är slut (I princip som om den hade legat i en låda). Jag har provat med alla olika inställningar på windern men utan framgång.

Någon som har några idéer eller förslag?

(https://www.electronic-star.se/Home...MIiYfmq5eD5wIVyaQYCh1gAwMnEAQYASABEgLOmfD_BwE)
 

Nicketon

Omega
Det finns två klockor från tudor som tilltalar mig.
BB 79220B samt BB36.

Min handled är 7 inch 17,8 cm. Är rädd för att BB 36an ska vara för liten och 41an för stor. Tränar än hel del så har ganska grova underarmar vilket gör att en för liten klocka kan ge ett feminint intryck. Däremot älskar jag känslan när man knappt känner att man har klockan på sig och att den smidigt glider in under tröjärmen/jackan.

BB 79220B är bara helt gorgeous :) Älskar 230B också men det känns lite för chunky.
36 kommer sitta perfekt.
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Jag har äntligen bestämt mig för att införskaffa en BB36 men är inte säker på vilken färg jag vill ha, det lutar åt svart men den blåa lockar den med. Den är tänkt att användas som en vardagsklocka ca. 3-5 dagar i veckan så vill att den ska funka till det mesta. Tacksam för input
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Jag har äntligen bestämt mig för att införskaffa en BB36 men är inte säker på vilken färg jag vill ha, det lutar åt svart men den blåa lockar den med. Den är tänkt att användas som en vardagsklocka ca. 3-5 dagar i veckan så vill att den ska funka till det mesta. Tacksam för input
BB36 är en jättefin modell som passar till i princip allting! Mycket fin på länk men fungerar bra på flera olika band.
Du kan inte gå fel oavsett färg. Lycka till!
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
BB36 är en jättefin modell som passar till i princip allting! Mycket fin på länk men fungerar bra på flera olika band.
Du kan inte gå fel oavsett färg. Lycka till!
Ska till AD på fredag så har några dagar till på mig att fundera. Länk blir det oavsett, svart känns mer neutralt så det blir nog en sådan. Tack!
 

Crispie

Rolex
Ska till AD på fredag så har några dagar till på mig att fundera. Länk blir det oavsett, svart känns mer neutralt så det blir nog en sådan. Tack!
Coolt! Mysigt med en ny klocka. Varning för att svart kan bli tråkig i längden om du tänker att det ska vara en keeper. Så hade ivf jag känt. Tröttnar du kan du ju iofs sälja.
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Coolt! Mysigt med en ny klocka. Varning för att svart kan bli tråkig i längden om du tänker att det ska vara en keeper. Så hade ivf jag känt. Tröttnar du kan du ju iofs sälja.
Har ibland haft lite problem att matcha min gröna Alpinist med kläder, svart funkar ju till det mesta. Får väl köpa en av varje så slipper jag välja :D
 
Topp