• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Black Bay

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
BB58
IMG_20190907_165157-01.jpeg
 

klockster

Breitling
En kanske lite udda fråga, men känner nån till om det finns några planer på att göra BB Bronze med en mindre boett? Den nuvarande 43 mm kräver en lite kraftigare underarm för att sitta snyggt enligt min mening.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
2610106D-912F-4034-BE2D-8C534CDAD88C.jpeg
Hej!

Jag köpte min BB36 med läderarmband. Nu är jag sugen på att komplettera med en länk, men fick information om att originallänken kostar över 9 000 kr. Vet någon klok person om det finns några alternativa länkar som passar och är av hygglig kvalitet, och till mer rimligt pris?

Tack på förhand!

19mm är en knepig storlek överlag. En snabb sök på google och jag fann en ”Mcgyver” lösning. 20mm strapcode med 19mm raka endlinks.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor

Inte jag heller men 9 papp är fansiken inte nådigt för en originallänk.

Tror enda chansen för JacobM är begmarknaden även om jag skulle förmoda att bb36-ägare håller hårt om sina länkar. Nått bra aftermarket kunde jag ej finna. Kan alltid hoppas strapcode gör en med tanke på hur bra bb36 sålt. Bör finnas efterfrågan kan man tro.

Ps. Funderar på en bb36 själv så det är nyttig info för mig med :)
 

Mau86

Cartier
2-Faktor
Hej!

Jag köpte min BB36 med läderarmband. Nu är jag sugen på att komplettera med en länk, men fick information om att originallänken kostar över 9 000 kr. Vet någon klok person om det finns några alternativa länkar som passar och är av hygglig kvalitet, och till mer rimligt pris?

Tack på förhand!
Maila strapcode, senast besked jag fick ifrån dem kring jubilee till bb36 var att de håller på att kolla på det så kanske andra alternativ tittas på också
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Finns det någon AD i Stockholm som har BB58 som man kan prova? Känns sådär att ställa sig i kö eller jaga en klocka som man inte testat. Även intresserad av att jämföra den med en Submariner - är rädd för att en BB58 skulle kännas som en Toyota om man kommer på att man trots allt var ute efter en Lexus... Även fast jag är ganska säker på att maxi-caset är en stor dealbreaker, på bild är de äldre dykarklockorna betydligt snyggare tycker jag.
 

gab

KS Explorers Club
Den är ju rätt...svår. Jag vill tycka om den men det går bara inte. Klart det skulle vara kul att klämma på en som du säger, man kanske ändrar uppfattning :)
Tudor-Black-Bay-P01-Gear-Patrol-Lead-Full.jpg
Jo jag ställer mig högst tveksam till att jag någonsin kommer att äga en, men efter allt snack om den så vill jag gärna se den i verkligheten
 
  • Like
Reactions: v0n
Topp