• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Håller med dig där! Har knappt burit något annat sen denna kom in i mitt liv. Den sammetslena länken känns som
20160811_172305.jpg
en veritabel repmagnet dock :(

Den är väldigt snygg!

Har nu sportat runt med min i snart en vecka, måste säga att klockan sitter som gjuten på mina taniga handleder.
Både länk och lås känns högkvalitativt och följsamt.
Enda jag skulle vilja ändra på är kronan som jag tycker står ut för mycket :p

Jag tycker det varit lite torrt med bilder den senaste tiden..! Vad tror ni, är det sånt tryck på klockan att det blir svårt att kliva in i en butik och testa? Det vankas nämligen en examenspresent i vår, och jag har lite olika man vill pröva innan man bestämmer sig 8).

Jag tycker det varit lite torrt med bilder den senaste tiden..! Vad tror ni, är det sånt tryck på klockan att det blir svårt att kliva in i en butik och testa? Det vankas nämligen en examenspresent i vår, och jag har lite olika man vill pröva innan man bestämmer sig 8).
Sant så sant!
IMG_2942.JPG

Jag vågar inte uttala mig angående tillgången i butik men det borde inte vara några problem nu längre ;)

Finns en bakom disk i Göteborg :) testade en igår och jag blev verkligen kär

Jag är smått förälskad i den här. Men är orolig angående storleken. Fick hem en AT-quartz och tyckte den var lite väl liten. Men å andra sidan var det mycket mer detaljer i urtavlan som jag tyckte blev lite väl mycket. Har en Tissot Coutorier 39mm som känns aningen överdimensionerad.

Lär försöka prova en på handleden.

Jag är smått förälskad i den här. Men är orolig angående storleken. Fick hem en AT-quartz och tyckte den var lite väl liten. Men å andra sidan var det mycket mer detaljer i urtavlan som jag tyckte blev lite väl mycket. Har en Tissot Coutorier 39mm som känns aningen överdimensionerad.

Lär försöka prova en på handleden.
Hur stora handleder har du på ett ungefär? :)

Visste inte ens om att denna existerade. Riktigt fin, lite tidlöst utseende och kanske en blivande klassiker. Överkomligt pris men krockar lite med mitt sparande till en Rolex 16570. Alla dessa val.... blev svårare nu.

Vänligen.

Gillade 36:an när den kom. Har varit på jakt efter en Explorer 114270 ett tag men har mer och mer börjat fundera på att skaffa en Tudor istället eftersom priserna på 114270 har börjat dra iväg rejält.
Kommer köpa nytt i sådant fall, men om någon är intresserad av en begagnad ligger en på Gripenbro just nu:
http://gripenbro.se/artiklar/watches/tudor-heritage.html
Borde vara prygel på denna beskrivningen dock :)
"Tudors egen Datejust.. "

Jahapp. Jag som identifierar mig som vintagekille med förkärlek för mögel, hudavlagringar och radium befinner mig i identitetskris. Allt på grund av den här jävla Black Bay 36an. :banghead:

Jag trodde inte att nya klockor kunde kittla så gött som denna gör. Tickar de flesta av mina boxar. Har prövat både på läder å länk. Gillar den. Med vintage som utgångspunkt är 36mm en trevlig storlek, mina 18,5cm handleder till trots.

Om mitt nervösa sinn bestämmer sig för det antar jag att det nu handlar om att sälja av och frigöra lite stålar... :confused:

Tillbaka
Topp