• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Så länge min lirar och det inte kommer med några sjukdommar känns det helt OK. Men visst, om man köpt med en viss förväntan så är det klart att man blir lite besviken.
Jag har hela tiden trott att det är ett eta 2824 men sitter det ett selitta i så är det fine för min del. Tror den låg på -1 sek per dygn senast jag kollade.

Svårt att veta hur det är med den som jag köpte i oktober 2020 från AD.
Dom kan ju ha haft den hemma ett tag så det är väl ingen omöjlighet att det är 2824 i den ändå. Eller hur tar man reda på det ? Antar att man lär öppna den eller syns det i dokumentationen som medföljer ?
Har ingen aning faktiskt. Kanske att man hittat något i watchuseektråden jag länkade till högre upp här. Läste inte alla 12 sidor. Hade inte vågat öppna hemma så om man inte hittat något i den tråden är det nog AD som kan svara på det.

Svårt att veta hur det är med den som jag köpte i oktober 2020 från AD.
Dom kan ju ha haft den hemma ett tag så det är väl ingen omöjlighet att det är 2824 i den ändå. Eller hur tar man reda på det ? Antar att man lär öppna den eller syns det i dokumentationen som medföljer ?
Verkar på the interwebs som att enda lösningen är att öppna den. Om du inte vill göra det själv får ju ADn helt enkelt kolla åt dig (särskilt om dom inte kan svara på vilket verk det är)

Är ute efter en begagnad 36mm på länk. Något särskilt man bör tänka på gällande olika utgåvor, bortsett från urverk? Föredrar 2824 och har fattat det som att Tudor gick över till selitta 2020. Är lite konfunderad över avsaknaden på AR. Något ni stört er på eller är det en enkel vanesak?

Är ute efter en begagnad 36mm på länk. Något särskilt man bör tänka på gällande olika utgåvor, bortsett från urverk? Föredrar 2824 och har fattat det som att Tudor gick över till selitta 2020. Är lite konfunderad över avsaknaden på AR. Något ni stört er på eller är det en enkel vanesak?
Avsaknaden av AR har ej berört mig alls faktiskt men det där är nog en smaksak.
Det är en grym klocka som jag bara varmt kan rekommendera.
2E1A335F-0448-4602-A1AE-4164EBABB84D.jpeg

Jag har BB36 på länk från 2017. Aldrig haft några som helst problem med avsaknaden av AR. Uppfattar tavlan som lättavläst i alla ljusförhållanden tack vare kraftiga index och vidare, kontrasten mellan vitt och svart och bra tryck i lumen. BB36 är en grym klocka på alla sätt.

Jag tycker att avsaknaden av AR är märkbar, men inte en jättestor grej. Med alla andra förtjänster den har är det fortfarande en mycket fin och mångsidig klocka. Trivs utmärkt med min.

9E99817D-A0DC-4ED8-8F25-08193E54303D.jpeg

Tack för svar. Mycket fina klockor.

Om jag förstår rätt så skiljer inget mellan modellerna före 2020. Får bli en med ETA.

Haft en lång paus från klockmarknaden så vet inte riktigt vad de brukar gå för, eller hur ofta dom dyker upp på svenska marknaden. Funderat på chrono24 men ftf är ju att föredra vid begagnat köp. Eller kan man hitta ny med box för ett bra pris om man ökar sitt omfång?

Hola! Någon med ~17,5cm handled som äger en BB36 på länk och har lust att dela mig sig av lite bilder och intryck? :)

Är lite "orolig" för storleken men tänkte åka prova en så fort det går. Har dock bara hittat en AD som har denna i lager och det är en bit bort tyvärr.

Hola! Någon med ~17,5cm handled som äger en BB36 på länk och har lust att dela mig sig av lite bilder och intryck? :)

Är lite "orolig" för storleken men tänkte åka prova en så fort det går. Har dock bara hittat en AD som har denna i lager och det är en bit bort tyvärr.
Kommer bilder här :)
Edit: Bästa klocka jag har ägt rakt av.
En komfortabel GADA helt enkelt och den enda dinka jag har haft som jag skulle kunna tänka mig att bli OWG med.
Over and out :p
9EEC0FCD-F376-43E9-A6F4-2F3923E9E819.jpeg
E6D80D73-085E-46AA-A4D6-958B50089940.jpeg
C65F7B80-0024-4886-84EA-9B07A921959B.jpeg

Senast ändrad:
Jag sålde min där en del av beslutet var pga detta, men trevlig klocka ändå.

Tack för det. Ja du märker att den är något av en favorit för mig :)
Hoppas du får prova en snart.
Är det svart eller blå du letar efter ?
Tack, ska försöka få till det snart :)Finns den inte kvar då så är det 2-6 månaders leveranstid vilket var mindre roligt.

Det är den svarta på länk som lockar, så det var perfekt att det var den du fixade bilder på :happyhappy:

Orealistiskt med 10% rabatt på denna hos en svensk AD? Förmoddar att BB36 inte är lika poppis som BB58? Kan nog inte köpa helt till nypris utan lite rabatt :p

Tillbaka
Topp