• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

magnusur

Omega
Kan inte vara nöjdare!
18E5C692-6871-4742-83B2-5432CB3FDF71.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Priserna på black bay tycks bara gå uppåt. Vad händer? Coronastopp i produktionen?
På andrahandsmarknaden eller hos AD? Generellt sett justerade Tudor sina prislistor i slutet av Juni. Däremot ser jag att BB36 har samma pris nu som när jag köpte i början av sommaren. Men visst ijmf med 2018 är prisläget högre.
 

Gurka

Breitling
På andrahandsmarknaden eller hos AD? Generellt sett justerade Tudor sina prislistor i slutet av Juni. Däremot ser jag att BB36 har samma pris nu som när jag köpte i början av sommaren. Men visst ijmf med 2018 är prisläget högre.

Syftar på andrahandsmarknaden. Jag har kollat i ett halvår ungefär
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Syftar på andrahandsmarknaden. Jag har kollat i ett halvår ungefär
När listpriset går upp så tar väl många chansen att få ut mer för sina på 2a-hands även om de köpt sina till det billigare gamla listprisets tid. Man vet att folk tittar mer på differensen mellan ny och begagnad än man gör på vad klockan faktiskt kostat en gång i tiden.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Fick en leverans från Dubai idag. Ett gummi från https://vanguardstraps.com/ Vad jag vet är dom de enda som säljer formgjutna gummiband till just BB36 ( ? ).

Bandet var lite knepigt att få på men med lite milt våld och vaselin ( minus våld och vaselin ) så sitter det säkert. Var helt klart drygare att få av länken. Fick med 4 extra bandstift som verkar ok.

Kvaliteten är bra men det vore f*n om så inte var fallet för de dryga $130 ( ca 1200kr ) som gummit kostar och då är inte tull och moms inräknat ( får förmodligen ett mail eller faktura från DHL vid senare tillfälle ). Hårdvaran är trevlig med Vanguards ”sköldlogo” vilket i stort sett är densamma som Tudors egna så den matchar iaf.

Summa summarum. Är det värt köpa detta band om man har en BB36 och vill ha ett gummi ? Svar ja. Som nämnt tidigare är alternativen få. Visst kostar den en slant men inte hutlöst om man jämför med tudors egna priser.

Edit: 72kr blev det i extra avgifter.

84BDFD60-6A32-4E5E-BE75-4550DAFB6134.jpeg
245F9AD3-EB14-4E87-BAB4-3C045AE64359.jpeg
 
Senast ändrad:

henno3

Omega
Enligt tidigare inlägg ligger en originallänk på 8300kr. Jubilee ser ju inte för illa ut det heller, vad ligger en sådan på mellan tumme och pekfinger? Finns det andra länkalternativ?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tja, till en en BB 36, då det verkar lättare att komma över en utan länk än med.
Ah sorry. Trodde vi var i Tudortråden. Inte hört om någon Jubilee som passar perfekt direkt utan jag vet att bl.a. @-RI- lät sin urmakare fila till ändlänkarna så den passade bättre. Tänker du begagnat på KS då eller? För lär väl inte vara något problem att få med oysterlänk på chrono24 eller hos AD?
 

henno3

Omega
Ah sorry. Trodde vi var i Tudortråden. Inte hört om någon Jubilee som passar perfekt direkt utan jag vet att bl.a. @-RI- lät sin urmakare fila till ändlänkarna så den passade bättre. Tänker du begagnat på KS då eller? För lär väl inte vara något problem att få med oysterlänk på chrono24 eller hos AD?
Tänkte mer att det verkar vara fler beg med läder än länk. Hos AD är det inga problem att få en med länk ganska omgående.
 
Tjena, har beställt en 79500-007 (bb36a svart)
Undrar om de är någon skillnad på de 3 sista siffrorna i referensen, sett att de finns 79500-001 till 79500-007
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Inspirerades lite av en gammal film i form av Goldfinger för någon vecka sedan och köpte ett lite för litet (Grön 18mm) Phoenixnato. Mellanrummet tycker jag är lite vintage-charmigt men kanske att jag vill ha en lite ljusare kulör. Phoenixnaton är ju lite av ”acquired taste” också. Ganska styvt och har läst att det fnasar sig här och var snabbt.

3A434362-0F38-44D3-8B28-7E5CAC9EC77C.jpeg

A1061B17-DBCF-4EF1-AA21-58040303B990.jpeg
0A03F42F-0895-4FFE-9DA9-7C9C00F0A12E.jpeg
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Inspirerades lite av en gammal film i form av Goldfinger för någon vecka sedan och köpte ett lite för litet (Grön 18mm) Phoenixnato. Mellanrummet tycker jag är lite vintage-charmigt men kanske att jag vill ha en lite ljusare kulör. Phoenixnaton är ju lite av ”acquired taste” också. Ganska styvt och har läst att det fnasar sig här och var snabbt.

3A434362-0F38-44D3-8B28-7E5CAC9EC77C.jpeg

A1061B17-DBCF-4EF1-AA21-58040303B990.jpeg
0A03F42F-0895-4FFE-9DA9-7C9C00F0A12E.jpeg
Gillar't! Håller med om att glipan ger en vintagecharm.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Tyckte min Bb36a gick lite långsamt. Den tappar ca 8s/dag nu. Det är lite mycket va? Mätte +1 via toolwatch i våras. Någon som vet vad Tudor säger att den ska hålla? Klockan är från -16 så kan ju vara dags att någon tar sig kik på den.
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Tyckte min Bb36a gick lite långsamt. Den tappar ca 8s/dag nu. Det är lite mycket va? Mätte +1 via toolwatch i våras. Någon som vet vad Tudor säger att den ska hålla? Klockan är från -16 så kan ju vara dags att någon tar sig kik på den.
Ingen aning vad som utlovas men låter ganska mycket tycker jag. Min låg på +1,5s/dygn senast jag mätte. Det som talar för att något är fel är väl att den helt plötsligt har ganska stor avvikelse jämfört med i våras. Magnetism kanske? Eller bara i behov av service.
 
Topp