• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

JilleS

Breitling
Har nån hittat ett jubilee som sitter utan desto större pill ? Sett några bilder efter x-antal googlesök men inget färskt 🤔
 

Punchout

Friends of KS
Tänker mer på vad de skriver att de satt in ett modifierat eta-verk, men tack då vet jag.
"Mechanical Movements Every Tudor is a mechanical watch. Since 2015 with the release of the North Flag, Tudor has offered in-house movements in some of their watches, while the rest use modified ETA movements".
Är ganska säker på att Tudor ej modifierar sina verk, då hade man marknatsfört det och döpt om verken, likt Breitling och Tag gör.
Men min erfaranhet är mellan 0 till -7 sekunder/dygn.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tänker mer på vad de skriver att de satt in ett modifierat eta-verk, men tack då vet jag.
"Mechanical Movements Every Tudor is a mechanical watch. Since 2015 with the release of the North Flag, Tudor has offered in-house movements in some of their watches, while the rest use modified ETA movements".
Var står det där? Ifall det är deras hemsida så bör det ju stämma.
 

Lavatt

Cartier
Någon som har en originallänk och är intresserad av att sälja? Dra iväg ett PM så tar vi det därifrån!
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Vad gör alla 36or? Väldigt va tyst!

C4E04823-E014-46FB-A717-F26B8A27A608.jpeg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Min har mest vilat i klocklådan sista tiden men igår tog jag fram den och slogs återigen av hur bra den är!
3399CD17-8C6A-431C-9777-B37BF6B08ACE.jpeg
Den är riktigt bra
Saknar min gamla men det kan nog bli en ny när easy link lösningen kommer.
Ska bli spännande att följa hur bra den funktionen blir i realiteten när några här i tråden har testat. Borde väl bara vara någon månad bort nu eller vad säger ni som har beställt Burnman och Ljungen ?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Den är riktigt bra
Saknar min gamla men det kan nog bli en ny när easy link lösningen kommer.
Ska bli spännande att följa hur bra den funktionen blir i realiteten när några här i tråden har testat. Borde väl bara vara någon månad bort nu eller vad säger ni som har beställt Burnman och Ljungen ?
Jo jag tror det?! @Ljungen som har bäst koll på det där. Men har något vagt minne av att det skulle bli leverans i typ juli/augusti?!

sjukt spänd även jag på hur det kommer fungera irl
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jo jag tror det?! @Ljungen som har bäst koll på det där. Men har något vagt minne av att det skulle bli leverans i typ juli/augusti?!

sjukt spänd även jag på hur det kommer fungera irl

Inväntar med spänning på att ni delar med er av erfarenheten.
Ca 2v kvar tills han har dem enligt hans senaste uppdatering. Den som väntar på något gott….. 😎
Ska se om jag kan kolla med honom om det fortfarande stämmer.
 

biglebowski

Breitling
Här var det tyst, hehe. Är otroligt sugen på en BB36. Någon som vet om en uppdaterad verision är på G? Den börjar ju bli till åren och mig veterligen finns den inte att få tag på hos någon AD? Ny i klockbranschen så dålig koll på hur det fungerar. Kan jag gå in hos AD och be de beställa hem den eller har den liksom utgått från sortimentet?

Tack på förhand,



mvh
 
Här var det tyst, hehe. Är otroligt sugen på en BB36. Någon som vet om en uppdaterad verision är på G? Den börjar ju bli till åren och mig veterligen finns den inte att få tag på hos någon AD? Ny i klockbranschen så dålig koll på hur det fungerar. Kan jag gå in hos AD och be de beställa hem den eller har den liksom utgått från sortimentet?

Tack på förhand,



mvh
Denna är jag ganska säker på att du kan få tag i på dagen hos dom flesta som säljer Tudor ä. Den är dock inte så prisvärd längre med tanke på att nyprisen numer är över 30.000,-. Ganska dyrt för en klocka med Sellita SW-200 oavsett om det är uppgraderat eller inte.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Här var det tyst, hehe. Är otroligt sugen på en BB36. Någon som vet om en uppdaterad verision är på G? Den börjar ju bli till åren och mig veterligen finns den inte att få tag på hos någon AD? Ny i klockbranschen så dålig koll på hur det fungerar. Kan jag gå in hos AD och be de beställa hem den eller har den liksom utgått från sortimentet?

Tack på förhand,



mvh
Den finns tillgänglig på Krons online i 36mm. Däremot kommer Watches & Wonders nu i månadsskiftet. Så kan vara värt att vänta till dess.

När det gäller verket i klockan så är det inte en nämnvärd skillnad. Försökte rota lite i det för ett år sedan men hittade inget som direkt visade på några större skillnader.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Den finns tillgänglig på Krons online i 36mm. Däremot kommer Watches & Wonders nu i månadsskiftet. Så kan vara värt att vänta till dess.

När det gäller verket i klockan så är det inte en nämnvärd skillnad. Försökte rota lite i det för ett år sedan men hittade inget som direkt visade på några större skillnader.
Såvitt jag minns från tiden med Rangern bytte Tudor då iaf från incabloc till Kif shock protection vilket är likvärdigt eller ev sämre ur service hänseende (har jag läst.) Det var ju nog någon ytterligare skillnad men säkerligen inget som har någon större betydelse än att man kan säga att man modifierat verket. 😁
 

biglebowski

Breitling
Den finns tillgänglig på Krons online i 36mm. Däremot kommer Watches & Wonders nu i månadsskiftet. Så kan vara värt att vänta till dess.

När det gäller verket i klockan så är det inte en nämnvärd skillnad. Försökte rota lite i det för ett år sedan men hittade inget som direkt visade på några större skillnader.
Stort tack för info!

Inväntar Watches and Wonders. Men vill samtidigt känna lite på klockan så får se om någon AD har någon inne i dagsläget.

Verkar vara en riktigt trevlig klocka hur som helst.


Allt gott,
 

Abasto

Omega
2-Faktor
Hej!
Är själv intresserad av en BB36. Vad skulle ni säga att en ”vanlig” service skulle gå på? Helt ny här och frågan kanske är lite svår att besvara men mellan tummen och pekfingret, vad tror ni?
 

Alexx

Omega
2-Faktor
Stort tack för info!

Inväntar Watches and Wonders. Men vill samtidigt känna lite på klockan så får se om någon AD har någon inne i dagsläget.

Verkar vara en riktigt trevlig klocka hur som helst.


Allt gott,
Grym klocka, köpte min i höstas från AD, funkar verkligen till allt. Helt klart intressant att se om några nyheter kommer under Watches and Wonders, men kan skarpt rekommendera BB36 👌🏻
 

Bilagor

  • 50802095-CCBE-4547-A621-2D6EBBFF1D46.jpeg
    50802095-CCBE-4547-A621-2D6EBBFF1D46.jpeg
    427 KB · Visningar: 19

dropic

Cartier
2-Faktor
Dags att väcka denna tråden ett varv igen tycker jag! Körde min BB36 under OWG-march och insåg att jag inte har något bra gummi till den. Något som kommer behövas inför sommaren!

Det enda som jag hittar när jag söker är det självklara "vanguard"-gummit. Men blir kanske lite dumsnål och tycker det kändes dyrt.

Har någon hittat något annat bra gummi till klockan? Eller är det så att vanguard-gummit är så pass bra att det är värt det?

Dumpar lite bilder från OWG för att få igång tråden igen! :)

IMG20220303082733.jpg

IMG20220315074025.jpg

IMG20220313100534.jpg

IMG20220324122958.jpg
IMG20220306154426.jpg

IMG20220320145039.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Dags att väcka denna tråden ett varv igen tycker jag! Körde min BB36 under OWG-march och insåg att jag inte har något bra gummi till den. Något som kommer behövas inför sommaren!

Det enda som jag hittar när jag söker är det självklara "vanguard"-gummit. Men blir kanske lite dumsnål och tycker det kändes dyrt.

Har någon hittat något annat bra gummi till klockan? Eller är det så att vanguard-gummit är så pass bra att det är värt det?

Dumpar lite bilder från OWG för att få igång tråden igen! :)

IMG20220303082733.jpg

IMG20220315074025.jpg

IMG20220313100534.jpg

IMG20220324122958.jpg
IMG20220306154426.jpg

IMG20220320145039.jpg
Nu har jag förvisso Blackbay 58, men det lär vara lika bra till 36:an, och som vanligt får man vad man betalar för.
Vanguard är bland de bästa gummibanden jag provat.
Utseende och komfort är så bra det blir. Även spännet gör sig mycket bra med klockan.
Mycket pengar kanske man kan tycka, men värdet och är också stort.
 
Topp