• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Pelagos

Tom H

Breitling
Modellnamn: TudorPelagos
Tillverkare: Tudor
Referens:
Årsmodell: 2012
Urverk: Modifisert ETA
WR: 500 meter
Allmän beskrivning: Pelagos er 42mm i Titan med 22 mm Titan lenke med mikrojustering og diverextention, i tillegg har den en fleksibel justering.
Mina intryck: Dette er en ekte "Toolwatch" med en svært solid lenke. Den har beholdt gammel Tudor DNA med snowflake visere og timemarkører. Jeg foretrekker denne framfor Black Bay.

TudorWatches014.jpg

Pelagos8-12008.jpg

Pelagos8-12008.jpg

Tudorsnowflake007.jpg

Tom
 

hxw

Omega
Denne er virkelig fin, og står høyt på ønskelisten min ihvertfall.
Hvordan oppleves den på hånden, sammenlignet med for eksempel en sub?

Flotte bilder! :)
 

naggge

Panerai
Mycket fin, och gör sig inte riktigt rättvisa på bilder.
Enda nackdelen är att den är gjort i titan. Gillar varken vikten eller lystern, men det är en högst personlig åsikt :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag kände på den för några veckor sedan och blev positivt överraskad av vikten. Inte alls så lätt som jag trodde den skulle vara. Väldigt välbyggd också.
Trevlig läsning och bra bilder!
 

bogw

Breitling
Hur mycket kan länken fjädra ut? Går den över en våtdräkt om den är anpassad efter ens handled normalt?
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Riktigt trevligt ur!
Tyckte även jag att vikten var helt ok trots titan. Ligger på "kanske-listan" för nästa köp :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte bara fylla på med lite info efter att ha ägt en Pelagos i ungefär 4 månader..

Den är extremt välbyggd på alla sätt. mycket skön känsla när man vrider ringen. Länken är väldigt skön och välbyggd, extension fungerar mycket bra, tre mindre justeringar som är fasta, därefter fjädrande..

Den största dealbreakern för min del blev just att den är gjord i titan.. Det känns som att den drar åt sig fingeravtryck och märken, jag har tom sett att om länkbitarna rör vid varandra (tex om man lägger klockan ner på ett bord eller liknande) så kan detta göra märken i länken, inte stort, men inte jag sett på några andra klockor jag ägt.. Detta är dock första i titan..

Visst, det är en tool-watch, men nja... Hade den funnits i stål, hade jag köpt en direkt!
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så sammanfattningsvis är du nöjd? Missnöjd?

Själv hillar jag min väldigt mycket...


iPhone | Tapatalk


Lite otydligt kanske, var extremt nöjd med klockan på alla sätt, men just att den är gjord i titan fick mig att flippa den... Visst, jag ångrar mig lite... Men det finns fler klockor att testa sig på! :)
 

Bottega

Cartier
Spanade in uret för någon vecka sedan hos Bergströms här i Uppsala, riktigt kul! Sjukt bekväm. Däremot är jag lite kinkig på storleken, 42 känns två millimeter för mycket när det gäller på min armled! Däremot så gjorde Hodinkee en underbar recension på detta ur för ett tag sen.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En sak jag inte får ihop, är att man läser att titan är mer reptåligt, men jag upplevde som att jag lättare fick repor i min Pelagos än tex Submariner eller GMT... :/
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
En sak jag inte får ihop, är att man läser att titan är mer reptåligt, men jag upplevde som att jag lättare fick repor i min Pelagos än tex Submariner eller GMT... :/


Kan ha att göra med slipningarna av ytan kanske? Har flera klockor i samma material men med olika slipningar och visst känns vissa mycket mer känsliga än andra. Hairlines framträder mer på vissa helt enkelt... Spekulation dock.
 

Patrik.L

Omega
Var och pillade lite på Pelagos här om dagen på Nymans och fick då chansen att känna på BB:n också och till min förtjusning så va vikten på de båda klockorna relativt lika. Jag hade väntat mig en betydligt större skillnad pga Pelagosens titan men den kändes gedigen och robust vilket enligt mig va väldigt positivt.
 

BCKSTRM

Rolex
Hur mycket kan länken fjädra ut? Går den över en våtdräkt om den är anpassad efter ens handled normalt?

Den är tillverkad just för det ändamålet. När du dyker och trycket gör att dräkten komprimeras ska klockan göra detsamma så den ej åker av. Du har dessutom en extra förlängningsfunktion på länken.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    87.1 KB · Visningar: 248

ollkli

Rolex
2-Faktor
Ingen klocksnackare i Luleå som sitter på en black bay/pelagos? Hade gärna tagit en närmare titt :)
 
Topp