• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Pelagos

silfver76

Omega
En riktigt fet klocka som jag precis har köpt av en kille här. Första 8 timmarna har gått och är grymt nöjd :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Fin recension. Hade du köpt en submariner hade du inte haft en aning om årsmodellen. Grattis till en fin klocka! All heder till Tudor som vågar berättar mär klockan är tillverkad.
 

MattiasJ

Omega
Gillar denna skarpt. Snyggt med snowflake-index mm men är även jag ngt tveksam till titan. Vilka är era erfarenheter av materialet i just klockor.
 

mega

Rolex
Gillar denna skarpt. Snyggt med snowflake-index mm men är även jag ngt tveksam till titan. Vilka är era erfarenheter av materialet i just klockor.
Just Pelagos är inte "titanlätt", den har en ganska skön vikt. Tung, men ingen klumpeduns sett till storleken.
Jag har haft min i 2-3 år, bär den i snitt 1-3 ggr/vecka och är rädd om den utan att gå till överdrift. Hittills bara lite smårepor på claspen, ingenting på boetten. Vissa är ganska övertygande om att titan har lättare att bli repigt, jag har/har haft ett par olika titanare och har aldrig haft problem med detta.
Jag gillar också färgen och den lite "varmare" känslan som titan har.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Har haft både en Pelagos och en BB. Pelagosen bärs betydlig bättre än black bayen tycker jag! Och titanklockor är också riktigt nice!
 
Topp