Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sköna bilder! Hur stor är klockan till höger på den sista bilden?
Är så avundsjuk på er, vill också ha en Pelagos! Fantastiskt vacker klocka
Sommar blir det gummi för mig, känns mer rättKan bara instämma med föregående talare. Har haft min i ca en månad och jag är sjukt nöjd. Kollar alltid på den och smålerHar bara haft gummibandet på för att det känns sportigare men har täbkt byta till länk för att se hur det känns
Var föredrar ni till vår/sommar?
![]()
![]()
Vacklar mellan pelagos och Seiko mm300. Hur ska man tänka?
Om jag har mätt rätt så räknar jag in på omkr 18cm. Funkar mm300 då månne?
Jag är väldigt förtjust i min.
![]()
Äger också en Pelagos och kan säga att kvalitets känslan är väldigt bra! man måste nästan hålla i en och ha den på sig för att få känsla för den. Vridningen är fantastisk, lumen är fantastisk. Hela klockan känns väldigt gedigen och har ännu inte hittat någon större negativ aspekt med den. Spänner är också mycket bra och ger mycket utrymme för ändringar då handleden sväller vilket gör klockan väldigt bekväm att bära.
Det enda negativa jag kan se är att ringen sticker ut lite lite, och att man behöver rengöra den en del för att den ska se topp ut då titan verkar dra åt sig fingeravtryck osv, har inte upplevt att den blir repig alls.
Lumefotot är taget med mobilkamera, den är sanslöst bra!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad har du för storlek på handleder? Jag är grymt sugen på en pelagos men har sjukt smala handleder så den är nog för stor för mig tyvärr.
Ca 17 cm handleder har jag. Tror gränsen går vid 16 men det beror på hur handleden ser ut. Platta handleder kan dra större ur än vad runda handleder gör.
Pelagos stil gör ju att det är en klocka som kan passa som "lite för stor", enligt mig
Tycker exempelvis den ser riktigt bra ut på min sambos handled.
Min sambos handleder är mycket små, vet ej i cm.Jo det är ju en dykarklocka så, men sen vill man ju att den ska vara bekväm och sitta riktigt skönt. Hur stora handleder har din sambo?
Min sambos handleder är mycket små, vet ej i cm.
Länken och gummit på pelagos är båda sinnessjukt sköna tycker jag. Bör anpassa sig bra även på mindre handleder![]()
Ja jag vet faktiskt inte hur smalt 15.5 cm är Jag har ju extremt smala handleder, 15,5cm bara. Men jag får helt enkelt testa den igen o igen =)