• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Fråga din AD, jag tror inte det är omöjligt!
För black bay 58 osv. är det ingen chans till rabatt skulle jag säga, men kanske för royal.
Generellt sett så kommer de inte ge rabatt på nya modeller eller de som de är kö på.
När jag köpte mina två första BB36 fick jag en bra rabatt på dem. När jag funderade en tredje gång på en så var svaret nej för då var det kö. BB58 har jag aldrig fått rabatt på.
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Generellt sett så kommer de inte ge rabatt på nya modeller eller de som de är kö på.
När jag köpte mina två första BB36 fick jag en bra rabatt på dem. När jag funderade en tredje gång på en så var svaret nej för då var det kö. BB58 har jag aldrig fått rabatt på.
Tänkte att det var något i den stilen som gäller :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Torsdag, och hemfärd.
1000002959.jpg
 
Oaktat om priset är högt på länken är det definitivt värt varenda krona i min bok 😎

087115D3-9E79-4A08-BAE8-0A0011773E2F.jpeg
AA7AEEF3-5CD7-4DAA-B9F3-E2A5910547E5.jpeg

När man ser det här är det ju verkligen helt obegripligt att Tudor valde en länk med nitar. Även ur ett ekonomiskt perspektiv måste det vara sämre för Tudor med nitarna. Det lär ju ta mer tid osv. Kanske småslantar i sammanhanget, men man kan ju undra varför de så tjurigt valde att gå för nitat när det kan bli så mycket snyggare med slätt . . .
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
När man ser det här är det ju verkligen helt obegripligt att Tudor valde en länk med nitar. Även ur ett ekonomiskt perspektiv måste det vara sämre för Tudor med nitarna. Det lär ju ta mer tid osv. Kanske småslantar i sammanhanget, men man kan ju undra varför de så tjurigt valde att gå för nitat när det kan bli så mycket snyggare med slätt . . .
Kan inte annat än hålla med även om inte nitarna stör riktigt så mycket IRL som på bild så blir man väldigt glad att slippa.
En annan effekt det ger är att länken upplevs lite bredare än den fejknitade varianten Vilket jag gillar.

Sen är t-fit en väldigt stor USP för mig personligen och får jag gissa kommer t-fit nog även rullas ut på alla länkar framgent.
 

Tombola

Breitling
Generellt sett så kommer de inte ge rabatt på nya modeller eller de som de är kö på.
När jag köpte mina två första BB36 fick jag en bra rabatt på dem. När jag funderade en tredje gång på en så var svaret nej för då var det kö. BB58 har jag aldrig fått rabatt på.
Jag köpte min BB58 2020 och fick lite rabatt då jag köpte den på läder med stållänken vid sidan.
Blev väl i praktiken halva priset på stållänken.

Det var också en smart deal eftersom kötiden på lädervarianten var kortare än för stål.
Så, det går att gå rabatt om man skruvar till dealen lite. :)
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Generellt sett så kommer de inte ge rabatt på nya modeller eller de som de är kö på.
När jag köpte mina två första BB36 fick jag en bra rabatt på dem. När jag funderade en tredje gång på en så var svaret nej för då var det kö. BB58 har jag aldrig fått rabatt på.
Min första BB58 fick jag rabatt på! Typ 60kr eller vad det kan ha varit 🤣 Säljaren rundade av nedåt till närmaste 100-tal… försökte få det att låta som en riktigt grym gest dessutom.

Är väl typ inga köer på BB58 nu så vem vet, kanske finns utrymme för rabatt?
 

Jakethesnake

Breitling
Vet ej om detta diskuterats tidigare med:
Ang. En BB GMT. Från ett värdepespektiv. Vad tror ni? Ha kvar verket med date issue eller ta det på garanti och byta till ett nytt?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Vet ej om detta diskuterats tidigare med:
Ang. En BB GMT. Från ett värdepespektiv. Vad tror ni? Ha kvar verket med date issue eller ta det på garanti och byta till ett nytt?
Varför skulle du ha kvar verket med date issue? Mig veterligen är det inga ”matching numbers” mellan verk och boett så det är inget som bör spela någon roll. Att ett verk med ett problem skulle vara värt mer om 30 år är inget någon kan sia om. Tvivlar att det skulle spela någon roll. Tvärtom, jag hade inte köpt en klocka som har ett fel. Håller mig ifrån äldre GMTn då vem vet vad det kommer att kosta att byta verk när garantin gått ut.
 
  • Like
Reactions: 308

Jakethesnake

Breitling
Varför skulle du ha kvar verket med date issue? Mig veterligen är det inga ”matching numbers” mellan verk och boett så det är inget som bör spela någon roll. Att ett verk med ett problem skulle vara värt mer om 30 år är inget någon kan sia om. Tvivlar att det skulle spela någon roll. Tvärtom, jag hade inte köpt en klocka som har ett fel. Håller mig ifrån äldre GMTn då vem vet vad det kommer att kosta att byta verk när garantin gått ut.
Blir väll indirekt "matchning numbers" eftersom first batch GMT = Date issue. Kan tycka att det finns en charm i det. Men kan tillägga att jag var för svag själv och bytte verket i min.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Blir väll indirekt "matchning numbers" eftersom first batch GMT = Date issue. Kan tycka att det finns en charm i det. Men kan tillägga att jag var för svag själv och bytte verket i min.
Jag ser inte charmen i att ha en komplikation som inte fungerar 🤷‍♂️ jag hade också lämnat in för åtgärd. Hade det varit en annan nyans på lysmassan eller likande så hade det varit en annan sak men att behålla något som inte fungerar tycker jag bara låter kostigt.
Det är som att ha en bil där växellådan pajat men då det är ”första årsmodellen” så tycker man det är fine att bara åka baklänges :p
 

Amisuh

Omega
Min första BB58 fick jag rabatt på! Typ 60kr eller vad det kan ha varit 🤣 Säljaren rundade av nedåt till närmaste 100-tal… försökte få det att låta som en riktigt grym gest dessutom.

Är väl typ inga köer på BB58 nu så vem vet, kanske finns utrymme för rabatt?
Köpte BB58 blå i Barcelona samma månad som den kom ut, med 10% rabatt. Varje gång jag frågat säljaren om andra modeller (whatsapp) så har jag fått ett pris med 10% rabatt. (BB58 925, chrono)
 

Been

Patek
2-Faktor
Mitt första klock köp blev ett fiasko, går varken byta eller sälja med +-0. Gäller att ha kunskap innan köp.
Köpte du klockan för att byta eller sälja, eller köpte du klockan för du tyckte om den.
Om ja på första frågan skall du fundera på om det är klockor du skall hålla på på med för att tjäna pengar
De flesta klockmärken går man med förlust om man säljer.
Jag köper klockor för att jag gillar dom och inte för att sälja .
 

fredrikwts

Breitling
Fått upp ögonen för tudor, inte ägt någon, GMT och då särskilt black bay två tons stål/guld. Tittat efter bilder i denna tråden - tänker att någon har en :) Nöjda? aldrig haft två tons heller och tyckt det är så där. men vinden har vänt så att säga så har ändrat mig :) haha
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Tack.
Det är nya Ranger-länken.
Då det är samma boett passar den perfekt.
Ah, snyggt!
Har också BB58:an och måste säga att den länken väckte stort ha-begär!
9k är ju mycket pengar för en länk, men den är samtidigt sjukt bra.
Kanske man kan komma runt det genom att köpa en ranger på länk och köpa till nato - och sen sälja rangern på nato för att behålla länken.. :angel:
 
Topp