• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Precis köpt min första Tudor!
Mycket nöjd med köpet!
Fick även prova en BB Pro, vilken läckerbit!
Fick skriva upp mig på listan..
2C733B1D-BCC1-4CAD-8BAF-4723F48B2142.jpeg
C4A48D36-14A7-44BE-AD79-41A22DB7B536.jpeg

Kan ju bara vara jag, men är det någon mer som upplever bekymmer med att länken drar i armhåret?
Har upplevt det bekymret med min BB58 nu efter att ha använt annat ett tag… 🤔

Lånad bild men gjorde själv samma övning idag.

Köpte min 58 på läder enkom för att slänga på Rangerlänjen.

Denna lnken på bb58 = perfektion i min bok.
T-fit och dessutom få slippa fejknitar 👌🏽

Enda som tåls att fundera på är om man ska låta polera sidorna på länken för att matcha boetten.
Egentligen inget som stör men skulle vara pricken över i.

8CDB36DC-1B33-426D-BAE6-E248466D4B54.jpeg

Enda som tåls att fundera på är om man ska låta polera sidorna på länken för att matcha boetten.

Ser du sidorna på länken när den sitter på handleden? Jag hade varit nöjd med opolerat 😎

Ser du sidorna på länken när den sitter på handleden? Jag hade varit nöjd med opolerat 😎
Nä, syns bara om man tittar i rätt vikel.
Det vore mest för att få en fulländad oem-känsla. Just nu bara 98% ;)

Å andra sidan tror jag Rolex körde polerad boettsida och helborstade länkar fram till tidigt 00-tal på submariner om jag inte missminner mig.

Senast ändrad:

Ser ju oförskämt bra ut! Känns det som att borstningen i övrigt marchar mellan boett och länk?

Säljer AD länken separat än?

Ser ju oförskämt bra ut! Känns det som att borstningen i övrigt marchar mellan boett och länk?

Säljer AD länken separat än?
Visst gör det.
Blev helt såld när jag såg denna bild.

Borstning ser ut prwcis som vanliga länken i finishen när jag jämför med min BB Pro.

En sak jag märkte är att precis som många tycker om nya pelogoslänken, inkl jag, är det rätt skarpa kanter.
Bb-länkarna könns mer rundade.
Ingen jättegrej men märkbar.

AD kan ta hem länk åt dig.

Visst gör det.

Borstning ser ut prwcis som vanliga länken i finishen när jag jämför med min BB Pro.

En sak jag märkte är att precis som många tycker om nya pelogoslänken, inkl jag, är det rätt skarpa kanter.

Det låter ju helt grymt, tack för svar! Lär bli samma för mig då.

Lite skarpa kanter för att få mikrojustering och en perfekt sittande länk låter helt värt det. Rivets har jag inget emot men blir inte ledsen över att slippa dom heller. :)

Tackar för tipset! Ser riktigt bra ut.

Visst gör det.

Snyggt!
Vad får man ge för en länk?

Ja en sån äger jag ju. Bara inte vågat mig på dyrgriparna med den.
2-3k känns lite saftigt för en sån här, men kanske minimerar risken
238CD160-C6E8-4A7D-B206-A4B89B4F5664.png
Har aldrig testat en sådan, men tycker man klarar sig gott och väl med ett vanligt bandbytarverktyg. Med det sagt så är det väl som med allt annat här i livet, övning ger färdighet😁 Så du kan ju tjuvträna på dina billigare klockor. Och med maskeringstejp så har man ju en ”livlina” som skyddar.

Vad har ni för verktyg när ni byter länk på era Tudors?😊 inte jättesugen på att repor
Beror på klocka men denna har fungerat bra för min del. Sedan ska man nog vara beredd på att de kan bli en och en annan repa

Även denna fungerar bra

Har aldrig testat en sådan, men tycker man klarar sig gott och väl med ett vanligt bandbytarverktyg. Med det sagt så är det väl som med allt annat här i livet, övning ger färdighet😁 Så du kan ju tjuvträna på dina billigare klockor. Och med maskeringstejp så har man ju en ”livlina” som skyddar.
Japp jag övade lite på en gammal Tissot med tejp på första gångerna. 😉

Tillbaka
Topp