Jag och beatern vill ha måndag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kronan betalar inte klockan för oss vanliga dödliga. Och är man scheef så slipper man överslagVänta nu, civilklocka och kronans jalingar!? Och vart fan är överslafen!?![]()
Kronan betalar inte klockan för oss vanliga dödliga. Och är man scheef så slipper man överslag![]()
Tack, tror det va @Scaramanga eller @theargonaut som började med pvd'ade natos på tudor-sub.
Länk eller regementsfärgernaSåklart! Kör du kamonato ute i fält?![]()
Snygg färgmatchning till index också!!!Jajamän!
![]()
Ingen alls, du gör som du vill med din klocka.är riktigt sugen på att sätta länk på hydronauten....men jag tycker inte att originalet är snyggt alls. hur stor hädelse är det att sätta på ett noname oyster?
måste ha rätt vinkel![]()
Galet hur ful min BB blir av belysningen vi har på jobbet. Vill inte kolla på denJämför med övre bilden som är i dagsljus..
Tror inte ABC servar Tudor eftersom han inte kan få delar. Han rekommenderade Nymans när jag var där med min Tudor sub för något år sedan![]()
Det låter ju väldigt märkligt! Krons är väl rätt stora och borde ju rimligtvis ha kontakter? Illa hur som helst. 7017 har ju blivit lite av en favorit btwABC servade min 7017 förra året utan några som helst problem.
Innan jag lämnade in hos Werner så hade jag den hos Krons Ur i 3 månader. När jag fick tillbaka den så fick jag tipset att köpa en ny klocka istället. De kunde inte få tag i reservdelarna.
@Pistol_Pete lämnade in sin hos Rob Engström och de lyckades få tag i delar. Säger väl mer om Krons Ur kanske.
Fick hem denna för någon dag sedan. Fick aldrig länken att sitta bra - antingen för tight eller för löst. Nackdelen med smala handleder.
Sålde den igår natt...![]()
har inte du haft en röd tidigare? var åtminstone du som tipsade mig om den för ett par år senFick hem denna för någon dag sedan. Fick aldrig länken att sitta bra - antingen för tight eller för löst. Nackdelen med smala handleder.
Sålde den igår natt...![]()
har inte du haft en röd tidigare? var åtminstone du som tipsade mig om den för ett par år sen![]()
tänkte mest att den borde ju passa på typ samma sättJo, 2014 var det. Hade den i åtta veckor... Antar att jag har blivit bortskämd med Superjubilee eller blivit mer kräsen med passform efter att ha testat många fler klockor sedan dess. BBn var typ min fjärde "riktiga" klocka där i början av mitt intresse![]()
Bara jag med mina nudelarmar som hoppas på en mindre variant av black bay? Så som dom hade med suben fast kanske 38mm istället.
Nej det är inga problem men tycker den är för lång och hög. Skulle dom göra den kortare skulle den bli skum så måste göras smalare också då.Bredden är ju inget större problem men höjden är...
Nej det är inga problem men tycker den är för lång och hög. Skulle dom göra den kortare skulle den bli skum så måste göras smalare också då.
Min erfarenhet är att det är mycket svårt att få trovärdiga uppgifter om servicehistorik. Det är därför klokt att räkna in att en service kan komma inom 1-2 år i budgeten. Annars är A och O bra bilder. Är dom inte tillräckligt bra så begär fler. Får du inte fler så gå vidare till nästa objekt. Behöver du hjälp att bedömma dom så fråga här på forumet.Jag är spekulant på en 79090 som finns på Chrono24. Har aldrig köpt via utländsk handlare tidigare, har ni tips på frågor man bör ställa? Tänker mig servicehistorik och skicket på länken men något mer man bör kolla upp?
Stämmer men Rob E var tydliga med att det skulle ta ett antal månader att hitta delarna.ABC servade min 7017 förra året utan några som helst problem.
Innan jag lämnade in hos Werner så hade jag den hos Krons Ur i 3 månader. När jag fick tillbaka den så fick jag tipset att köpa en ny klocka istället. De kunde inte få tag i reservdelarna.
@Pistol_Pete lämnade in sin hos Rob Engström och de lyckades få tag i delar. Säger väl mer om Krons Ur kanske.
Stämmer men Rob E var tydliga med att det skulle ta ett antal månader att hitta delarna.
Det var helt klart väntan och prislappen att få en riktig AD service.
![]()
Min erfarenhet är att det är mycket svårt att få trovärdiga uppgifter om servicehistorik. Det är därför klokt att räkna in att en service kan komma inom 1-2 år i budgeten. Annars är A och O bra bilder. Är dom inte tillräckligt bra så begär fler. Får du inte fler så gå vidare till nästa objekt. Behöver du hjälp att bedömma dom så fråga här på forumet.
Frågor du först ska ställa är:
- Garantier?
- Returpolicy; Om du inte är nöjd hur hanterar säljaren det?
Sen bör du be säljaren bekräfta (mest för att ha sakliga skäl vid eventuella klagomål)
- Orginalitet. Är tavla, visare, glas, bezel de ursprungliga eller ersatta?
- Länkens kondition och längd (kommer den att passa dig)?
- Eventuella boxar och papper. Är det originalen från Tudor eller något som försäljaren tillhandahåller/utfärdar.
Var bredd på att en del säljare lackar ur på för mycket frågor men ge dig inte. Det säger mer om säljaren än om dig. Får du inte bra och trovärdiga svar så gå vidare till nästa. Kom ihåg att tålamod är din bästa vän.
Lycka till![]()
Den tyska handlaren säger att den fått en komplett service, vilket de gör på alla klockor de får in, men är det jämförbart med en service hos svensk AD?Min erfarenhet är att det är mycket svårt att få trovärdiga uppgifter om servicehistorik. Det är därför klokt att räkna in att en service kan komma inom 1-2 år i budgeten. Annars är A och O bra bilder. Är dom inte tillräckligt bra så begär fler. Får du inte fler så gå vidare till nästa objekt. Behöver du hjälp att bedömma dom så fråga här på forumet.
Frågor du först ska ställa är:
- Garantier?
- Returpolicy; Om du inte är nöjd hur hanterar säljaren det?
Sen bör du be säljaren bekräfta (mest för att ha sakliga skäl vid eventuella klagomål)
- Orginalitet. Är tavla, visare, glas, bezel de ursprungliga eller ersatta?
- Länkens kondition och längd (kommer den att passa dig)?
- Eventuella boxar och papper. Är det originalen från Tudor eller något som försäljaren tillhandahåller/utfärdar.
Var bredd på att en del säljare lackar ur på för mycket frågor men ge dig inte. Det säger mer om säljaren än om dig. Får du inte bra och trovärdiga svar så gå vidare till nästa. Kom ihåg att tålamod är din bästa vän.
Lycka till![]()