• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag och beatern vill ha måndag
image.jpeg

är riktigt sugen på att sätta länk på hydronauten....men jag tycker inte att originalet är snyggt alls. hur stor hädelse är det att sätta på ett noname oyster?

Tror inte ABC servar Tudor eftersom han inte kan få delar. Han rekommenderade Nymans när jag var där med min Tudor sub för något år sedan ;)

ABC servade min 7017 förra året utan några som helst problem.

Innan jag lämnade in hos Werner så hade jag den hos Krons Ur i 3 månader. När jag fick tillbaka den så fick jag tipset att köpa en ny klocka istället. De kunde inte få tag i reservdelarna.

@Pistol_Pete lämnade in sin hos Rob Engström och de lyckades få tag i delar. Säger väl mer om Krons Ur kanske.

Innan jag lämnade in hos Werner så hade jag den hos Krons Ur i 3 månader. När jag fick tillbaka den så fick jag tipset att köpa en ny klocka istället. De kunde inte få tag i reservdelarna.

@Pistol_Pete lämnade in sin hos Rob Engström och de lyckades få tag i delar. Säger väl mer om Krons Ur kanske.
Det låter ju väldigt märkligt! Krons är väl rätt stora och borde ju rimligtvis ha kontakter? Illa hur som helst. 7017 har ju blivit lite av en favorit btw

har inte du haft en röd tidigare? var åtminstone du som tipsade mig om den för ett par år sen :)

Jo, 2014 var det. Hade den i åtta veckor... Antar att jag har blivit bortskämd med Superjubilee eller blivit mer kräsen med passform efter att ha testat många fler klockor sedan dess. BBn var typ min fjärde "riktiga" klocka där i början av mitt intresse :)

Jo, 2014 var det. Hade den i åtta veckor... Antar att jag har blivit bortskämd med Superjubilee eller blivit mer kräsen med passform efter att ha testat många fler klockor sedan dess. BBn var typ min fjärde "riktiga" klocka där i början av mitt intresse :)
tänkte mest att den borde ju passa på typ samma sätt ;)
min BB kommer aldrig få lämna :p

Jag är spekulant på en 79090 som finns på Chrono24. Har aldrig köpt via utländsk handlare tidigare, har ni tips på frågor man bör ställa? Tänker mig servicehistorik och skicket på länken men något mer man bör kolla upp?

Jag är spekulant på en 79090 som finns på Chrono24. Har aldrig köpt via utländsk handlare tidigare, har ni tips på frågor man bör ställa? Tänker mig servicehistorik och skicket på länken men något mer man bör kolla upp?
Min erfarenhet är att det är mycket svårt att få trovärdiga uppgifter om servicehistorik. Det är därför klokt att räkna in att en service kan komma inom 1-2 år i budgeten. Annars är A och O bra bilder. Är dom inte tillräckligt bra så begär fler. Får du inte fler så gå vidare till nästa objekt. Behöver du hjälp att bedömma dom så fråga här på forumet.

Frågor du först ska ställa är:
- Garantier?
- Returpolicy; Om du inte är nöjd hur hanterar säljaren det?

Sen bör du be säljaren bekräfta (mest för att ha sakliga skäl vid eventuella klagomål)
- Orginalitet. Är tavla, visare, glas, bezel de ursprungliga eller ersatta?
- Länkens kondition och längd (kommer den att passa dig)?
- Eventuella boxar och papper. Är det originalen från Tudor eller något som försäljaren tillhandahåller/utfärdar.

Var bredd på att en del säljare lackar ur på för mycket frågor men ge dig inte. Det säger mer om säljaren än om dig. Får du inte bra och trovärdiga svar så gå vidare till nästa. Kom ihåg att tålamod är din bästa vän.

Lycka till:)

Senast ändrad:

Stämmer men Rob E var tydliga med att det skulle ta ett antal månader att hitta delarna.
Det var helt klart väntan och prislappen att få en riktig AD service.
IMG_1037.jpg

Min erfarenhet är att det är mycket svårt att få trovärdiga uppgifter om servicehistorik. Det är därför klokt att räkna in att en service kan komma inom 1-2 år i budgeten. Annars är A och O bra bilder. Är dom inte tillräckligt bra så begär fler. Får du inte fler så gå vidare till nästa objekt. Behöver du hjälp att bedömma dom så fråga här på forumet.

- Garantier?

Sen bör du be säljaren bekräfta (mest för att ha sakliga skäl vid eventuella klagomål)
- Eventuella boxar och papper. Är det originalen från Tudor eller något som försäljaren tillhandahåller/utfärdar.

Var bredd på att en del säljare lackar ur på för mycket frågor men ge dig inte. Det säger mer om säljaren än om dig. Får du inte bra och trovärdiga svar så gå vidare till nästa. Kom ihåg att tålamod är din bästa vän.

Stort tack! Har precis dragit iväg ett mejl så får vi se vad de svarar :)

- Garantier?

Den tyska handlaren säger att den fått en komplett service, vilket de gör på alla klockor de får in, men är det jämförbart med en service hos svensk AD?
Sen har glas, packningar och "tube" (vad kan det vara?) bytts ut. Det kanske inte är så konstigt på en klocka från 1992? De lämnar även ett års garanti.
Länken har "some stretch" vilket då antagligen betyder en hel del...

Tillbaka
Topp