• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, borde väl kunna finnas kunder för lite roligare klockor här i stan, Örebro är väl inte så litet ändå? :)
Tror Ahléns inte fick sälja Omega, Rolex osv pga läget. De behövde renovera om hela butiken för att ha kvar Omega som kund. Men butiksägaren tackade nej och då slutade det som det gjorde... Nej Örebro är absolut inte litet, helt ok shopping men alldeles för mycket parfymklockor tyvärr :p

Hej,
Är relativt ny här på forumet, inget intressen sedan tidigare. Har gått från att slå till på en begagnad DJ i oktober, till att vara fullfjädrad missbrukare i januari. Har nu köpt tre klockor, varav en tudor 7944.
Lämnade in min DJ på service till Nymans, fick tillbaka en helt ny klocka. Blev otroligt fin. Vill nu göra samma sak med min Tudor, service, polering, nytt glas, etc. Ganska kostsam insats dock i relation till värdet. Undrar således om ni som kan det här kan rekommendera andra billigare urmakare som levererar på samma nivå?

Bring out the jumbos...
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Hej,
Är relativt ny här på forumet, inget intressen sedan tidigare. Har gått från att slå till på en begagnad DJ i oktober, till att vara fullfjädrad missbrukare i januari. Har nu köpt tre klockor, varav en tudor 7944.
Lämnade in min DJ på service till Nymans, fick tillbaka en helt ny klocka. Blev otroligt fin. Vill nu göra samma sak med min Tudor, service, polering, nytt glas, etc. Ganska kostsam insats dock i relation till värdet. Undrar således om ni som kan det här kan rekommendera andra billigare urmakare som levererar på samma nivå?
Kolla med ABC-ur vid Mariatorget i Sthlm. Fundera en gång extra över polering, trots allt en vintage-pjäs du har på armen.

Har surfat lite på glamour date-day ikväll och ser att loggan verkar finnas i två varianter av logga på dem där den ena ser groteskt stor ut och den andra betydligt mer avvägd ut.

Snodde några bilder från internet
Så här ser den ut på Tudors hemsida bl a
image_zpswcengrmn.jpeg

Medans denna på C24 samt flertalet andra ställen ser ut så här
image_zpscdrzeu7k.jpeg

Är det en fråga om årsmodell?

Fick svar från Nymans. De kan inte genomföra en täthetsservice på klockan, de menar att den måste skickas till Rolex....
Ringde Rob E. De kan lösa det.
Vet vem jag kommer ringa först i framtiden.

Diskuterar Black Bay och de olika färgerna med vänner.

Är det någon som vet varför lumepluppen inte är gul likt lysmassan på den röda och svarta? Finns det någon tanke bakom?

Tillbaka
Topp