Man får gratulera till nyförvärvet, den verkar förbannat trevlig den där 39an
På Nymans Ur för ett annat ärende och passade på att prova P39 och vips så fick jag feeling och gjorde en spontanare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man får gratulera till nyförvärvet, den verkar förbannat trevlig den där 39an
På Nymans Ur för ett annat ärende och passade på att prova P39 och vips så fick jag feeling och gjorde en spontanare.
Grattis! Den är riktigt bra!
Tack, det känns bra. Jag föll direkt när jag såg den live. Min första ”dykare” så nu är jag också en deskdiver.Grattis! Den är riktigt bra!
Tackar, ja den känns riktigt bra så far. Tycker om att den är 39, känns som det är min storlek. 39 och neråt. Eftersom den nya svarta Black Bay var 41 så slog jag till på denna ist.Man får gratulera till nyförvärvet, den verkar förbannat trevlig den där 39an
Snyggt! Sån får det bli här med.Morgonpromenad med gårdagens inköp. P39
Ska själv köpa en ny Tudor nu ! Är dock fast mellan att bestämma mig för BB54 och P39. Gillar båda och börjar bli irriterad att inte kunna bestämma mig ! vad tycker ni som har/haft båda eller någon av dom ?Morgonpromenad med gårdagens inköp. P39
Även om jag inte ägt en BB54 så kokar det väl ner till vilken storlek och typ av klocka du är ute efter? BB54 är ju mer en utpräglad ”dressdykare” medan P39 är mer en traditionell dykare.Ska själv köpa en ny Tudor nu ! Är dock fast mellan att bestämma mig för BB54 och P39. Gillar båda och börjar bli irriterad att inte kunna bestämma mig ! vad tycker ni som har/haft båda eller någon av dom ?
Underbara klockor båda två. En med tydlig retrostil och en modern.Ska själv köpa en ny Tudor nu ! Är dock fast mellan att bestämma mig för BB54 och P39. Gillar båda och börjar bli irriterad att inte kunna bestämma mig ! vad tycker ni som har/haft båda eller någon av dom ?
Båda är bra så du kan inte göra fel, rekommenderar att testa dom irl för att få bättre känslaSka själv köpa en ny Tudor nu ! Är dock fast mellan att bestämma mig för BB54 och P39. Gillar båda och börjar bli irriterad att inte kunna bestämma mig ! vad tycker ni som har/haft båda eller någon av dom ?
Högst personligt. Har inte haft en BB54 och kommer inte att ha det heller. Är inte speciellt förtjust i gilt, men vem vet jag kanske ändrar mig.Ska själv köpa en ny Tudor nu ! Är dock fast mellan att bestämma mig för BB54 och P39. Gillar båda och börjar bli irriterad att inte kunna bestämma mig ! vad tycker ni som har/haft båda eller någon av dom ?
Tacksam för svaren !Högst personligt. Har inte haft en BB54 och kommer inte att ha det heller. Är inte speciellt förtjust i gilt, men vem vet jag kanske ändrar mig.
Jag hade riktigt svårt att välja när jag skulle köpa min första Tudor. Man har ju ett par favoriter. Började med en Ranger eftersom den var mest ”diskret” i mitt tycke. Sen när BB PRO kom med en 39mm GMT som jag fastnade för direkt (trots tjockleken) blev det nästa inköp.
Inför Watch and wonders hoppades jag på nån fräsig med vit tavla på 36-39 mm. När det uteblev drog jag till med P39 som jag har haft ögonen på ett tag men avvaktat med att testa. (ser man en klocka live och testar så är det en helt annan sak än att se bild). Så nu har man då hux flux 3 Tudor med olika karaktärer. Men smaken är ju som bekant olika. Gå på magkänsla och det viktigaste och det är du själv som ska tycka om klockan. Prova prova prova
Osannolikt att det är något som kommit in under tiden du haft den. Det är förmodligen något som funnits i klockan sedan produktion som letat sig fram med tiden. Bara att öppna och blåsa bort för valfri uris.Fått in smuts på insidan av klockan(vid 23)
Antar att det har kommit in när jag ställde om klockan förra veckan(kollat på gamla bilder)
Kan det kommit in på något annat sätt?
Vad kan man göra åt det?
Vad är det för bracelet?
Fel färger men denna kanske?Hej! Också stort fan av P39:an. Även om jag tycker länken (och microjusteringen) är helt magisk så funderar jag på att testa något annat. Lite sugen på något i stil med FXD strapen (grön med rött). Någon som har något tips där? Vad jag hittar än så länge så verkar Erikas originals vara ett option (och finns dessutom i 21mm), men säkert nån som har testat annat?
Länk imo! Men den är absolut tuff på gummi! Sen är jag en sucker för länk på alla mina klockor i princip. Brukar byta tillbaka ganska snabbt till länk om jag bytt ifrånSitter och funderar på om klockan gör sig bättre på länk eller med gummit…
Ja den är ruskigt fin på länk, jag är dock en förespråkare för gummi normalt settLänk imo! Men den är absolut tuff på gummi! Sen är jag en sucker för länk på alla mina klockor i princip. Brukar byta tillbaka ganska snabbt till länk om jag bytt ifrån
Länk, så man ser att den används =)Sitter och funderar på om klockan gör sig bättre på länk eller med gummit…
Läcker!Fick bli en TudorTisdag idag