Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här referensen är underskattad, riktigt snygg!Söndagspromenad
![]()
Nä är dom?Är indexmarkeringarna mindre på den nya modellen jämfört med den tidigare?
![]()
Hmm, det kanske bara är visarna som är mindre på den nya? Galet snygg är den.Nä är dom?![]()
Det där gummit (och nya bandstift!) alltså. Mysigt värre!Nu i april fyller min 58:a 5 årVar på en gtg i helgen och fick chansen att kasta upp den i en timegrapher! Har tidigare nämnt här i tråden hur exakt den är i tidshållningen med knappt någon kalibrering över året annat än vid sommar/vintertid. Och den ser inte ut att försämrats nämnvärt över de här 5 åren
![]()
Premium DeluxeDet där gummit (och nya bandstift!) alltså. Mysigt värre!
Det där gummit (och nya bandstift!) alltså. Mysigt värre!
Måste faktiskt säga att det ändå är över förväntanPremium Deluxe
Fick fan feeling nu och ska gå och sätta på mig den. Kört med pannan hela dagen. Har du gummit på fortfarande?
Jo. Gummit är på, fast grått idag!Premium Deluxe
Fick fan feeling nu och ska gå och sätta på mig den. Kört med pannan hela dagen. Har du gummit på fortfarande?
Blev ju bra med gummitFruktklocka
![]()
Vilket gummi kör du?Fruktklocka
![]()
Det är från WristbuddysVilket gummi kör du?
Faktiskt långt över förväntan. Skönt är det ocksåBlev ju bra med gummit
What he saidVilket gummi kör du?
Det är från Wristbuddys
BB58 GMT, den som kallas ”coke”, så har samtliga T-fit (snabbjustering) såvitt jag vet, då den släpptes 2024. Det är ”pepsin” som är 41mm som saknar T-fit.Sugen på och byta/sälja min IW377714 "Le petit prince" mot en bb 58/gmt men vill gärna ha nya Micro låset vilka modeller funkar då o årtal?
Har en fråga till..Tudor bb 58,är alla dom i strl 39mm? De där med att krona sticker ut på dom äldre bb är de fixat något,svårt o se på bild.. bb 54 är 37mm bb 58 39mm och så finns de 41mm? Ursäkta för många dumma frågor..just för tillfället lockar ju bb58 (39mm) mest..de är de T-lock på alla?
Även Pelagos 39 som är 39mm och i titan har T-fit. Har du nära till Krons eller Bergströms Ur skulle jag tipsa dig om att besöka och prova modellerna med T-fit. De klassiska BB58 som kommer med svart eller blå urtavla saknar T-fit.Har en fråga till..Tudor bb 58,är alla dom i strl 39mm? De där med att krona sticker ut på dom äldre bb är de fixat något,svårt o se på bild.. bb 54 är 37mm bb 58 39mm och så finns de 41mm? Ursäkta för många dumma frågor..just för tillfället lockar ju bb58 (39mm) mest..de är de T-lock på alla?
Tack för svarÄven Pelagos 39 som är 39mm och i titan har T-fit. Har du nära till Krons eller Bergströms Ur skulle jag tipsa dig om att besöka och prova modellerna med T-fit. De klassiska BB58 som kommer med svart eller blå urtavla saknar T-fit.
Tack för svarbor på Gotland så lite dåligt med ad här,men ska kolla på en Tudor gmt hos Klockia
Alla bb58 har en diameter på 39mm ja.
Dom äldre black bay har en krontub vilket de modernare modellerna inte längre har.
Finns även bb41 ja och den är 41mm.
Dom enda bb58rna med t-fit är Bb58 GMT och Bb58 brons, även helguldaren iofs som numera går att köpa på länk om man skulle ha så djupa fickor
Slänger in ett handledsskott på min bronsare
![]()