Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om man inte orkar vänta så….
![]()
Ja den lever upp i solen. Liksom vi. Saknar den de dagarna. Kanske blir en igen någon gång.Tudor-Torsdag!
När solen tittar fram blir jag imponerad av detaljerna på "gamle svarten" Svårt att få på bild dock!
Hur funkar detta, klipper han den direkt på mässan då eller?Han är verkligen värsta sortens bilhandlare/dammsugarförsäljare/valfritt
Bara att beklaga de stackars människor som inte vet bättre än att göra affärer på det stället…
Ingen aning, men det känns högst oklart om han faktiskt har den fysiskt i butiken redan nu. Men ta hutlöst betalt kan han iallafall.Hur funkar detta, klipper han den direkt på mässan då eller?
Jo….din tavla verkar ha en helt otrolig färgsamling med många detaljerTudor-Torsdag!
När solen tittar fram blir jag imponerad av detaljerna på "gamle svarten" Svårt att få på bild dock!![]()
Han är verkligen värsta sortens bilhandlare/dammsugarförsäljare/valfritt
Bara att beklaga de stackars människor som inte vet bättre än att göra affärer på det stället…
Det han sysslar med är lurendrejeri då priserna är över marknadspris i nästan samtliga annonser han har. Den som åker på niten och inte vet bättre blir därmed lurad.Jag förstår inte vad som är fel. Han driver ett företag som köper och säljer klockor. Då måste han väl också gå med vinst vid dessa transaktioner?
Är det för dyrt får han den inte såld. Är det rätt pris är köparen också nöjd.
Visste inte att han ligger långt över marknadspris. Är det exempelvis billigare på Luxurywatches överlag?Det han sysslar med är lurendrejeri då priserna är över marknadspris i nästan samtliga annonser han har. Den som åker på niten och inte vet bättre blir därmed lurad.
Liknelsen med lurig bilförsäljare är ganska bra, den som inte vet bättre blir lurad, det gör det inte mer rätt.
Så kan det ju vara - men anledningen till att jag och andra skriver som vi gör om denna handlare kan enkelt inses om du söker gamla inlägg här på forumet. Det har inte bara med hans senaste inlägg att göra.Visste inte att han ligger långt över marknadspris. Är det exempelvis billigare på Luxurywatches överlag?
I det här fallet kanske det är någon potentiell köpare som värdesätter att få den direkt - snarare än att köpa den till 100% helt ”rätt” pris
Vi får väl hoppas och anta att momsen är betald eftersom klockan är inköpt utanför EU.Det han sysslar med är lurendrejeri då priserna är över marknadspris i nästan samtliga annonser han har. Den som åker på niten och inte vet bättre blir därmed lurad.
Liknelsen med lurig bilförsäljare är ganska bra, den som inte vet bättre blir lurad, det gör det inte mer rätt.
Utan att ha jämfört de annons för annons skulle jag nog säga att det är billigare på Luxurywatches ja. Tycker faktiskt de brukar ligga rätt bra prismässigt sett till marknadspris.Visste inte att han ligger långt över marknadspris. Är det exempelvis billigare på Luxurywatches överlag?
I det här fallet kanske det är någon potentiell köpare som värdesätter att få den direkt - snarare än att köpa den till 100% helt ”rätt” pris
Det skulle ge honom en marginal på några hundralappar, det tror jag inte.Vi får väl hoppas och anta att momsen är betald eftersom klockan är inköpt utanför EU.
Om listpriset i Schweiz är någorlunda lika priset i Sverige så är 63900 kronor ungefär vad han betalt.
51000 + 25% moms = 63750 kronor.
Inte jag heller.Det skulle ge honom en marginal på några hundralappar, det tror jag inte.
Men ska man verkligen betala moms i bägge länderna?Vi får väl hoppas och anta att momsen är betald eftersom klockan är inköpt utanför EU.
Om listpriset i Schweiz är någorlunda lika priset i Sverige så är 63900 kronor ungefär vad han betalt.
51000 + 25% moms = 63750 kronor.
Någon som vet ovanstående?Funkar 501b ändlänkar på en 79090? Eller behöver det vara 380b?
Blir OT då det inte är någon Tudor men här exempel på 214270 där jag anser LW rimliga och Jälmers inte det. LW har liksom fått ett rykte att det är överpris på allt och att dom är dyrast i landet men det stämmer faktiskt inte (IMO). Rolex lite en sak för sig då priserna har gått ned ...förutom på Allégatan i Borås dåVisste inte att han ligger långt över marknadspris. Är det exempelvis billigare på Luxurywatches överlag?
Som jag har förstått det så betalar man som regel ingen moms vid köptillfället när man handlar utanför EU, utan betalar endast importmomsen på 25% + ev tullavgift. Tänk tex tax-free butiker.Men ska man verkligen betala moms i bägge länderna?
Men se där! Såg ju inte alls tokigt ut det därSåg den här bilden på reddit från en Tudor-återförsäljare som säger att den är märkbart tunnare. Jag tycker att man ser att formen på bandhornen är annorlunda också och att dom blir 'tunnare tidigare' vilket borde betyda att den upplevs mindre bulky!
![]()
Den sticker ut!Den ser riktigt bra ut denna , känns som ett bra val att beställa en![]()
tyvärr inte min handled sitter på en annan KS medlem hoppas få min inom kort.Den sticker ut!
Hur känns tjockleken?
Då förstår jag, spännande!tyvärr inte min handled sitter på en annan KS medlem hoppas få min inom kort.
Tack Nopplis,Som jag har förstått det så betalar man som regel ingen moms vid köptillfället när man handlar utanför EU, utan betalar endast importmomsen på 25% + ev tullavgift. Tänk tex tax-free butiker.
nej precis, inom EU är det frihandel så då betalar du moms direkt när du köper och inga tullavgifter eller annat tillkommer.Tack Nopplis,
Så har jag med förstått, och handlar man inom EU så betalar man inköpslandets moms, ingen mellanskillnad tas ut om Sverige har högre skattesats än inköpslandet va?
Hej,Hur funkar detta, klipper han den direkt på mässan då eller?
I hans fall borde den hamna på företagskortet och ta in den genom någon importvariant. Annars blir det konstigt.Hej,
Var på W&W förra året, Tudor hade då en pop-up i stan där de hade nyheterna. Var man snabb gick det att köpa på plats varje dag under mässan. Då körde han samma upplägg och plockade hem en klocka som såldes väl över listpris här hemma.
I Schweiz betalas moms i butiken, det kan återbetalas på flygplatsen som sedan rapporterar det till tullen i Sverige. Därför så skippar en del personen detta moment då momsen i Schweiz ligger på några få % (5 eller 7, minns ej) och vi har lite högre här som bekant. Enligt lag så skall du gå på rött och förtulla klockan.