Den här tråden går från klarhet till klarhetKöp ett 101 m långt snöre och en vikt. Sen får du hitta någon plats som är 100 m djupt.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här tråden går från klarhet till klarhetKöp ett 101 m långt snöre och en vikt. Sen får du hitta någon plats som är 100 m djupt.
Kul att du kom förbiTagit en kaffe hemma hos @Been och dreglat över hans nyförvärv
Den röda 58:an måste verkligen upplevas irl. Tur med vädret också så man fick se den magiska tavlans olika skiftningar. Galet bra.
Intressant också att vridningens räfflor är så markant mycket grövre på den nya gentemot OG. Det har jag faktiskt inte läst eller sett någon recension kring att så var fallet?! Men tydligt grövre för lättare hantering.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det gör vi om snart igenKul att du kom förbi![]()
Jag tyckte den var grym! Är dock F1-torsk så lite partiskTur att man inte gillar allt Tudor släpper![]()
Tycker ändå den var rätt cool. Föredrar den vanliga chronon dockTur att man inte gillar allt Tudor släpper![]()
Det är det som är bra att smaken är som baken deladJag tyckte den var grym! Är dock F1-torsk så lite partisk![]()
För mig är nog den blå 68:an favoriten av årets släpp.Det är det som är bra att smaken är som baken delad![]()
Man up!Du är ju ett geni
Bara ett enda litet problem. Det är skitkallt när man passerar typ 30-40m så det faller lite på kylan
Den va faktiskt riktigt cool!
Nej. Det här var ju inte direkt någon utveckling. Tjockare än cycklings-chronon och när ska de sluta med snowflake på chronon? En F1-bil hinner väl köra några varv till dess att timvisaren kan blotta den vänstra sub-dialenTur att man inte gillar allt Tudor släpper![]()
Galen prisskillnad mot cyklings- & segligs-chronosarna också.Nej. Det här var ju inte direkt någon utveckling. Tjockare än cycklings-chronon och när ska de sluta med snowflake på chronon? En F1-bil hinner väl köra några varv till dess att timvisaren kan blotta den vänstra sub-dialen
Just det: glömde priset som är den ”överkomliga” summan á 82 000Galen prisskillnad mot cyklings- & segligs-chronosarna också.
Ja Tudor priser börjar tyvärr bli galnaJust det: glömde priset som är den ”överkomliga” summan á 82 000![]()
Köpte min BB GMT för 28k beggad när det begav sig. Känns ruskigt prisvärt per idagJa Tudor priser börjar tyvärr bli galna
Då skulle jag sikta på en Pelagos. Men kanske via en annan kanal än just Uret. Som tillägg att det kan vara värt att prova bägge på handleden först. Även om det designmässiga arvsanlaget är detsamma, så är det två klockor som upplevs helt olika på handleden. Lyckönskar dig i din jakt! Redovisa gärna resultatet och posta bilder framgent.Hej! Ny både som medlem här och som potentiell klockköpare men har efter några månaders sökande kommit fram till att jag helst vill ha en Tudor Pelagos, eller en Black Bay 41mm. Har dock en fråga till er som har koll på Tudor. Jag har kollat på en begagnad Pelagos (via Uretvintage) från 2014 men har nu börjat fundera på om det kanske är bättre att köpa en ny Black Bay 41, då de kostar typ lika mycket via Uret/Uretvintage. Känner mest att jag inte är så sugen på att eventuellt behöva betala servicekostnader på flera tusen för en 11 år gammal klocka. Så kanske därför värt att köpa en ny Black Bay för lika mycket, men samtidigt osäkert eftersom Uret inte är en AD och jag därför kanske inte kommer få stämplad garanti/papper. Hur hade ni gjort? Kan tilläggas att jag tycker att Pelagosen är den absolut snyggaste av dem och den jag tror skulle ”passa” mig bäst.
Håller med i detta, Pelagos är en grym klocka. Älskar den blå.Då skulle jag sikta på en Pelagos. Men kanske via en annan kanal än just Uret. Som tillägg att det kan vara värt att prova bägge på handleden först. Även om det designmässiga arvsanlaget är detsamma, så är det två klockor som upplevs helt olika på handleden. Lyckönskar dig i din jakt! Redovisa gärna resultatet och posta bilder framgent.
PS! Kul med bilder.
![]()
Tack för svar! Ja ska kika vidare efter en Pelagos, mest orolig över att köpa en som är 11 år gammal som sagt utifrån att jag inte har koll på servicehistorik.Då skulle jag sikta på en Pelagos. Men kanske via en annan kanal än just Uret. Som tillägg att det kan vara värt att prova bägge på handleden först. Även om det designmässiga arvsanlaget är detsamma, så är det två klockor som upplevs helt olika på handleden. Lyckönskar dig i din jakt! Redovisa gärna resultatet och posta bilder framgent.
PS! Kul med bilder.
![]()
Tack! Ja Uret verkar bra, bara lite orolig över originalgaranti om man köper nytt därifrån. Men kanske inte man ska oroa sig över…Håller med i detta, Pelagos är en grym klocka. Älskar den blå.
När det gäller uret så behöver du nog inte vara så orolig dock, har aldrig hört om någon som fått problem vid köp från dem. Har själv köpt ett par klockor därifrån utan minsta problem
Så länge certet är ifyllt så gäller garantin oavsett om du köper klockan via uret (gråhandlare) eller AD. Så det är inga konstigheter. Har själv köpt Omega PO från uret som har certet ifyllt från en AD i Tyskland.Tack! Ja Uret verkar bra, bara lite orolig över originalgaranti om man köper nytt därifrån. Men kanske inte man ska oroa sig över…
Kände mest att jag kunde få en ny BB41 därifrån för samma pris som en 11 år gammal Pelagos och att det då kanske var värt att köpa nytt