• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_1463.jpeg

Men om jag inte vill göra någon täthetsservice då?! Jag är ju ingen pussy och gillar att ”living on the edge” 😬

Och Nymans KAN givetvis trycktesta, men de kanske inte vill? De utförde ju ett trycktest på min förra panna efter service så möjligheten finns.
De kan, men vill inte iom garanti-grejen.
Gör ett eget trycktest: dyk ner till i alla fall 100 m. Funkar den när du kommer upp så är det klart. Annars in på service. Dyka ner till 100 m är ju typ gratis och living-on-the-edge-känsla

Eftersom jag är som jag är (dvs halvgalen) och bara älskar BB GMT (OG 41), speciellt med mitt svarta insert från Steelreef...

IMG_3887.jpg

...så fick jag en tanke om att skaffa en till GMT med polar dial och göra samma sak. Dvs byta till ett insert från Steelreef. Efter VÄLDIGT snabb redigering i paint ger jag er härmed:

BB GMT polar "Fernshade"

grön.jpg

BB GMT polar "Nightfall"

svart.jpg

Tankar?? Är jag spritt språngande som jag hela tiden misstänkt? 😅
I mina öron låter du som en vettig människa 😎 100% logik på resonemanget

De kan, men vill inte iom garanti-grejen.
Gör ett eget trycktest: dyk ner till i alla fall 100 m. Funkar den när du kommer upp så är det klart. Annars in på service. Dyka ner till 100 m är ju typ gratis och living-on-the-edge-känsla
Du är ju ett geni 😍
Bara ett enda litet problem. Det är skitkallt när man passerar typ 30-40m så det faller lite på kylan

Jag ansluter mig här med en Pelagos FXD GMT som jag fick hem igår, tänkt att bo på vänsterarmen som 'daily'. Den ska få några olika Nato-band för variationens skull.
Lokal, UTC- och Tokyo-tid direkt på handleden är najs.
IMG_4976.jpeg
Jag är lite motvals och anser att det är Tudors bästa moderna modell. Grattis till ett utsökt mästerverk!

Tillbaka
Topp