Korrekt!Är det en BB 925 med stållänk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Korrekt!Är det en BB 925 med stållänk?
Ser riktigt trevligt ut.Korrekt!
Ser ut som en helt ny klocka! Grymt!Rätt skön kombo ändå
![]()
Matchar snyggtRätt skön kombo ändå
![]()
Dom är ju sjukt snygga men det känns som att ha Rolex light på sig. Långt ifrån parfymklocka men hellre en Omega, kanske till och med en Tag Heuer. Nej förresten stryk Tag Heuer.För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.
Tudor, så hette klockorna jag fastnade med blicken på. Jag hade sett någon Tudor på forumet men jag, som färsking, intresserade mig bara för Rolex. Jag har dragit ur visdomständer så det finns inte så mycket att göra förutom att spela FIFA samt läsa om klockor. Så jag bestämde mig för att läsa om Tudor.
Några modeller jag fastnade för:
Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos
Har forumets medlemmar någon erfarenhet och annat smått och gått kring Tudor i allmänhet och modellerna i synnerhet?
Känns som att Tudor är klockorna "ingen" har medan "alla" har Rolex.
Hit me!
Testa vilken som passar din arm. Dom är ju 37, 39 och 41mm, efter det skulle jag välja den jag tycker tilltalar mig själv mest.Hej på er! Ny medlem här. Vill köpa min första dyrare klocka och har landat i en Tudor Black Bay. Har kollat på modellerna 54, 58 och 41 Monochrome. Alla har sin charm och har svårt för att bestämma mig. Hur hade ni resonerat mellan dessa modeller?
Eftersom jag äger både Rolex och Tudor vill jag vänligt men bestämt hävda att detta är så långt från sanningen man kan komma. Men det verkar vara en vanlig missuppfattning.Dom är ju sjukt snygga men det känns som att ha Rolex light på sig. Långt ifrån parfymklocka men hellre en Omega, kanske till och med en Tag Heuer. Nej förresten stryk Tag Heuer.
Ja det brukar vara mest uppfattningen av dom som ägt varken rolex eller tudorEftersom jag äger både Rolex och Tudor vill jag vänligt men bestämt hävda att detta är så långt från sanningen man kan komma. Men det verkar vara en vanlig missuppfattning.
Så kan man ju också göra entré i tråden med sitt första inlägg för kontotDom är ju sjukt snygga men det känns som att ha Rolex light på sig. Långt ifrån parfymklocka men hellre en Omega, kanske till och med en Tag Heuer. Nej förresten stryk Tag Heuer.
Känns som en åsikt man fick typ år 2004 och inte känt på Tudor den dessDom är ju sjukt snygga men det känns som att ha Rolex light på sig. Långt ifrån parfymklocka men hellre en Omega, kanske till och med en Tag Heuer. Nej förresten stryk Tag Heuer.
Inget fel på någon av de märken du nämner. Men om det är Rolex du vill ha så köp en av rätt orsaker. Just nu verkar du ha lite kvar……Dom är ju sjukt snygga men det känns som att ha Rolex light på sig. Långt ifrån parfymklocka men hellre en Omega, kanske till och med en Tag Heuer. Nej förresten stryk Tag Heuer.
Har haft alla tre tidigare och rekommenderar starkt att du provar i butik innan ett köp.Hej på er! Ny medlem här. Vill köpa min första dyrare klocka och har landat i en Tudor Black Bay. Har kollat på modellerna 54, 58 och 41 Monochrome. Alla har sin charm och har svårt för att bestämma mig. Hur hade ni resonerat mellan dessa modeller?
Vad är det här för konstigt troll-gräv?Dom är ju sjukt snygga men det känns som att ha Rolex light på sig. Långt ifrån parfymklocka men hellre en Omega, kanske till och med en Tag Heuer. Nej förresten stryk Tag Heuer.
Skapligt kaxigt ändå att bli medlem på KS och som första inlägg välja att gå in och veva i Tudortråden haha.Vad är det här för konstigt troll-gräv?
Dom är ju sjukt snygga men det känns som att ha Rolex light på sig. Långt ifrån parfymklocka men hellre en Omega, kanske till och med en Tag Heuer. Nej förresten stryk Tag Heuer.
Han cyklade nog felSkapligt kaxigt ändå att bli medlem på KS och som första inlägg välja att gå in och veva i Tudortråden haha.
Extra stor humor blir det eftersom han så uppenbart är ute och cyklar![]()
Det är ju helt klart att individer upprepar nåt de har läst på nätet och verkar tro att det är deras egna tankar och idéer som de framför, och att de är den första som framför detta, patetiskt och äckligt!Skapligt kaxigt ändå att bli medlem på KS och som första inlägg välja att gå in och veva i Tudortråden haha.
Extra stor humor blir det eftersom han så uppenbart är ute och cyklar![]()
Helt enig vad gäller komfort och T-Fit. Easy link på Explorern är bra men upplever att 5mm blir ett för stort glapp. 2mm i taget upp till 8mm extension är mer användbart.![]()
Kanske blir lynchad av Rolex mobben, men kört Explorer 1 i snart en vecka och började sakna denna och BB54. Gått i säljtankar men komforten och passformen med T-fit är svårslagen, går inte att jämföra med easylink. Kanske är mina handleder muterade men jag behöver justera 2-4 mm dagligen för att klockan inte ska hänga över handen vilket jag avskyr. Aja rant over.
Instämmer, t-fit är bra! Jag uppskattar nog det mer än glide lock som jag har på min sub. Tycker t-fit har tillräckligt med justeringsutrymme och bättre när låset inte blir så stort. Gillar dock båda men ja. Skulle inte klara mig utan snabbjustering.![]()
Kanske blir lynchad av Rolex mobben, men kört Explorer 1 i snart en vecka och började sakna denna och BB54. Gått i säljtankar men komforten och passformen med T-fit är svårslagen, går inte att jämföra med easylink. Kanske är mina handleder muterade men jag behöver justera 2-4 mm dagligen för att klockan inte ska hänga över handen vilket jag avskyr. Aja rant over.
Tänkte skriva något om att Glidelock kanske slår T-fit, men det vet jag inget om då jag aldrig ägt en sub. Intressant att få din insikt där. Jag jämförde spännet på BB36 och BB54 med Explorer, den va i princip lika stor, däremot vet jag att Pelagos 39 har större spänne.Instämmer, t-fit är bra! Jag uppskattar nog det mer än glide lock som jag har på min sub. Tycker t-fit har tillräckligt med justeringsutrymme och bättre när låset inte blir så stort. Gillar dock båda men ja. Skulle inte klara mig utan snabbjustering.
Jag kanske börjar bli gammal men blivit allt för petig med just komfort, det ligger högt på vad som höjer/sänker en klocka. Det jag ställer mig frågande till är dock varför Tudor kan erbjuda snabbjustering för i princip alla deras sportmodeller från 2023 men Rolex endast erbjuder det på subHelt enig vad gäller komfort och T-Fit. Easy link på Explorern är bra men upplever att 5mm blir ett för stort glapp. 2mm i taget upp till 8mm extension är mer användbart.
![]()
![]()
Stora spännen är ett otyg kan jag tycka även om det är hyfsat relativt.Det på P39 blir långt och aningen vasst.Tänkte skriva något om att Glidelock kanske slår T-fit, men det vet jag inget om då jag aldrig ägt en sub. Intressant att få din insikt där. Jag jämförde spännet på BB36 och BB54 med Explorer, den va i princip lika stor, däremot vet jag att Pelagos 39 har större spänne.
Jaså är det endast sub som dom erbjuder det på? Har inte ens tänkt på det. Rolex kanske förlitar sig mer på easy link.Jag kanske börjar bli gammal men blivit allt för petig med just komfort, det ligger högt på vad som höjer/sänker en klocka. Det jag ställer mig frågande till är dock varför Tudor kan erbjuda snabbjustering för i princip alla deras sportmodeller från 2023 men Rolex endast erbjuder det på sub.