• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag hade inte heller några större bekymmer med längden egentligen. Mest glappet mellan länk och lås som blir då mycket av länken ”hänger löst” under låset.

Min upplevelse är exakt den samma. Tyckte att det var ett medelmåttigt släpp när GMT:n avslöjades. Men efter att jag skaffade den har jag burit den dagligen hela året. Jag ser inga bekymmer med att MN och GMT kan samexistera även i en samling av tämligen modest storlek.
Kul att höra att du har samma känsla för den! Tyckte det var ett värdelöst släpp när den kom men nu tycker jag helt annorlunda! Den kommer sannerligen få stanna ett bra tag🤩

En FXD-duo✌️
Trodde jag skulle gilla den blåa mer men nä jag är verkligen helt fast i GMT. Rätt otippat för jag har aldrig fastnat för den på bild, men när jag väl fick hem den och kört den ett tag så år jag helt såld!
IMG_2543.jpeg
Är det samma case, tjocklek på dom båda? Gillar det där semifauxtina a la Pelagos LHD på GMT.

För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.

Tudor, så hette klockorna jag fastnade med blicken på. Jag hade sett någon Tudor på forumet men jag, som färsking, intresserade mig bara för Rolex. Jag har dragit ur visdomständer så det finns inte så mycket att göra förutom att spela FIFA samt läsa om klockor. Så jag bestämde mig för att läsa om Tudor.

Några modeller jag fastnade för:

Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos

Har forumets medlemmar någon erfarenhet och annat smått och gått kring Tudor i allmänhet och modellerna i synnerhet?

Känns som att Tudor är klockorna "ingen" har medan "alla" har Rolex.

Hit me!
Dom är ju sjukt snygga men det känns som att ha Rolex light på sig. Långt ifrån parfymklocka men hellre en Omega, kanske till och med en Tag Heuer. Nej förresten stryk Tag Heuer.

Hej på er! Ny medlem här. Vill köpa min första dyrare klocka och har landat i en Tudor Black Bay. Har kollat på modellerna 54, 58 och 41 Monochrome. Alla har sin charm och har svårt för att bestämma mig. Hur hade ni resonerat mellan dessa modeller?

Hej på er! Ny medlem här. Vill köpa min första dyrare klocka och har landat i en Tudor Black Bay. Har kollat på modellerna 54, 58 och 41 Monochrome. Alla har sin charm och har svårt för att bestämma mig. Hur hade ni resonerat mellan dessa modeller?
Testa vilken som passar din arm. Dom är ju 37, 39 och 41mm, efter det skulle jag välja den jag tycker tilltalar mig själv mest.

Dom är ju sjukt snygga men det känns som att ha Rolex light på sig. Långt ifrån parfymklocka men hellre en Omega, kanske till och med en Tag Heuer. Nej förresten stryk Tag Heuer.
Eftersom jag äger både Rolex och Tudor vill jag vänligt men bestämt hävda att detta är så långt från sanningen man kan komma. Men det verkar vara en vanlig missuppfattning.

Har haft alla tre tidigare och rekommenderar starkt att du provar i butik innan ett köp.

Om du har tillräckligt stor handled för 41an så tycker jag att 41 monochrome på jubilee är ett utmärkt val.

Tyckte även om 54an under den korta perioden som jag hade den, en trevlig klocka som är tunn och sitter skönt på handleden. Föredrar 54an då den inte har lika mycket gilt som 58an.

Skapligt kaxigt ändå att bli medlem på KS och som första inlägg välja att gå in och veva i Tudortråden haha.

Extra stor humor blir det eftersom han så uppenbart är ute och cyklar 😅
Det är ju helt klart att individer upprepar nåt de har läst på nätet och verkar tro att det är deras egna tankar och idéer som de framför, och att de är den första som framför detta, patetiskt och äckligt!

IMG_1617.jpeg

Kanske blir lynchad av Rolex mobben, men kört Explorer 1 i snart en vecka och började sakna denna och BB54. Gått i säljtankar men komforten och passformen med T-fit är svårslagen, går inte att jämföra med easylink. Kanske är mina handleder muterade men jag behöver justera 2-4 mm dagligen för att klockan inte ska hänga över handen vilket jag avskyr. Aja rant over.

IMG_1617.jpeg

Kanske blir lynchad av Rolex mobben, men kört Explorer 1 i snart en vecka och började sakna denna och BB54. Gått i säljtankar men komforten och passformen med T-fit är svårslagen, går inte att jämföra med easylink. Kanske är mina handleder muterade men jag behöver justera 2-4 mm dagligen för att klockan inte ska hänga över handen vilket jag avskyr. Aja rant over.
Helt enig vad gäller komfort och T-Fit. Easy link på Explorern är bra men upplever att 5mm blir ett för stort glapp. 2mm i taget upp till 8mm extension är mer användbart.
1754989364675.jpeg

1754989397039.jpeg

IMG_1617.jpeg

Instämmer, t-fit är bra! Jag uppskattar nog det mer än glide lock som jag har på min sub. Tycker t-fit har tillräckligt med justeringsutrymme och bättre när låset inte blir så stort. Gillar dock båda men ja. Skulle inte klara mig utan snabbjustering.

Ni som har en black bay 58 på länk med blå tavla, trivs ni bra me dem? Har någon kanske nån snygg bild på urtavlan och länken? Vad jag kan tyda är både länk och tavla åt de mattare hållet? Blev riktigt sugen på en att varva med min datejust 36.
Dom verkar stå sig hyfsat i pris på andrahandsmarknaden också ser det ut som.

Tillbaka
Topp