• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snyggt! Nu ska du bara testa det helsvarta också 😉

Det har suttit på ett tag nu, börjar bli lite sugen på att byta tillbaka till pepsi snart kanske 😀

IMG_4712.jpeg
Förstår att du känner så men det där är den bästa "versionen" av den modellen. Enligt mig 😊

Är på gång att införskaffa en Black Bay 58 och undrar lite över hur ofta ni lämnar in era klockor på service och vad en sådan service ligger på i pris ca?

Är på gång att införskaffa en Black Bay 58 och undrar lite över hur ofta ni lämnar in era klockor på service och vad en sådan service ligger på i pris ca?
Det finns två skolor där:
1. Följ tillverkarens rekommenderade serviceintervall, i Tudors fall 10 år, oavsett hur klockan går.
2. Det finns ingen anledning att lägga pengar på service så länge klockan fungerar och håller tiden (ungefär) enligt specifikationen.

Det finns ingen konsensus avseende vem som har rätt. Gör som du själv vill.

Jag har aldrig servat någon Tudor och har inte koll på några priser, men generellt brukar service hos en seriös urmakare kosta cirka 5 000 kr eller något mer.

Om man köper nytt vet man vad man får med garanti och så vidare. Om man köper begagnat och klockan är utanför garantitiden, och säljaren inte lämnar något kvitto på att service är utförd, så bör man budgetera för att eventuellt bekosta en sådan inom några år.

Här är Tudors Faq:

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: poq
Man ser inte så många Black Bay One i tråden. I synnerhet inte i strlk 39. På pappret tycker jag den verkar kalas, så kalas att det är en på väg hem i detta nu.
Varför syns den så sällan, vad har jag missat?

Tillbaka
Topp