30k är ett farligt bra pris imo. Hade gärna sett att det fanns halvlänk eller någon form av mikrojustering. Kan bli svårt att få en perfekt fit när ingetdera finnsRiktigt bra och inte så vansinnigt dyr heller![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
30k är ett farligt bra pris imo. Hade gärna sett att det fanns halvlänk eller någon form av mikrojustering. Kan bli svårt att få en perfekt fit när ingetdera finnsRiktigt bra och inte så vansinnigt dyr heller![]()
Kul att ha dig och dina vackert tagna bilder tillbaka i tråden!![]()
Kul! Grattis!
Välkommen tillbaka till Tudor och som någon annan skrev, dina bilder har varit saknade.
Nu har dem publicerat dem:Vet inte hur intressant det är, men jag kontaktade Steelreef och frågade om de har planer på att göra bezel inserts till BB54. Fick faktiskt svar rätt snabbt den 15 oktober — de sa att inom 1–2 veckor kommer inserts till BB54! Nämde inget om vilka färger, men jag hoppas på röd.
Är det inte lite märkligt att sätta på fakegrejer på klockan?Nu har dem publicerat dem:
https://steelreef.com/products/black-bay-54-bezels
Verkar vara limiterade och ingenting som jag kommer gå för, men tyckte champagnen såg lite ball ut ändå![]()
Det är AM, inte fejk. Det står väl inte Tudor någonstans på den? Inte konstigare än att sätta tredjepartsdelar på bilen eller moddad något annat.Är det inte lite märkligt att sätta på fakegrejer på klockan?
Nja för min del lägger jag inte så mycket värdering i det, mer än att jag inte vill ha någon av dem.Är det inte lite märkligt att sätta på fakegrejer på klockan?
Det är AM, inte fejk. Det står väl inte Tudor någonstans på den? Inte konstigare än att sätta tredjepartsdelar på bilen eller moddad något annat.
Är det inte lite märkligt att sätta på fakegrejer på klockan?
Mindre värd har jag väl inte sagt? Kul att det funkade för dig.Jag har kört svart insert från Steelreef på min BB41 GMT i ca ett år, hur snyggt som helst och inte fan blev klockan mindre äkta för det. Finns en hel del bilder i tråden.
Nu är originalinsertet tillbaka, omväxling förnöjer![]()
Inte mindre värd, mindre äktaMindre värd har jag väl inte sagt? Kul att det funkade för dig.
Sant @MaBr AM, fel av mig.
Är det typ som att modda en BMW 320 för att se ut som en M3? Något den inte är alltså?
Var går gränsen, AM-visare? Tavla? För min del är det märkligt men glad att det funkar för er.
Låter rimligt. Tack för inspel!Inte mindre värd, mindre äkta
Man kan ju dra det hur långt man vill, är det t.ex. ok att byta band från original till ett AM? Tror det finns dem som inte vill göra det heller på en ”fin” klocka.
Eller byta från Coke till pepsi på en gmt-master?
Anything goes säger jag, men drar nog personligen gränsen vid att det ska gå att återställa till original hyfsat enkelt.
Älskar gamla Tudor Kronograferna med perfekta 40 mm och små tunna bandhorn. Så nära Daytona man kan komma utan att betala sjuka pengar för det.
Vad tycker gruppen om Tudor ”small block” Prince Date Kronograf?
![]()
Snygg som fasiken är dem tycker jag iallafall. Länken kan jag hålla med om är aningen klena men självaste klockan är betydligt mer robust och bättre kvalité än en ordinär Seiko som ranglar från fall till fall och inte helt reko i detaljer samt kronografinställningar etc![]()
Vet inte jag. Tyckte inte den kändes värd priset, kvaliteten kändes lite som en seiko för en nolla färre i priset. Men de ser rätt trevliga ut på bild
Fin på sitt sätt men varför jämföra med ngt annat? En Tudor är en Tudor och Daytona en DaytonaÄlskar gamla Tudor Kronograferna med perfekta 40 mm och små tunna bandhorn. Så nära Daytona man kan komma utan att betala sjuka pengar för det.
![]()
Helt rätt.Fin på sitt sätt men varför jämföra med ngt annat? En Tudor är en Tudor och Daytona en Daytona![]()
Har haft både Small Block och Big Block och måste hålla med @Atlantis - Small Block är fina på bild men inte alls värd slanten tycker jag. Helpolerad boett och luggar, det blir inte särskilt ”tooligt”.Älskar gamla Tudor Kronograferna med perfekta 40 mm och små tunna bandhorn. Så nära Daytona man kan komma utan att betala sjuka pengar för det.
![]()
Jag tror det är lika bra att undvika scratch the itch dinkor. Har fått hört ibland att Tudor Pro ska vara en sådan. För mig är det inte det utifrån att jag ej har något större sug efter Explorer 2an. Den är säkert skitbra men jag köper en Tudor Pro för att jag gillar just den och designen mer.Har haft både Small Block och Big Block och måste hålla med @Atlantis - Small Block är fina på bild men inte alls värd slanten tycker jag. Helpolerad boett och luggar, det blir inte särskilt ”tooligt”.
Däremot Big Block har en helt annan känsla, med mer borstade ytor och en klassisk Rolex oysterlänk. Då är vi lite närmare en motsvarighet till Daytona (även om det är en bra bit ifrån då den är så pass mycket tjockare och klumpigare än en Daytona).
Bilder med min ganla SB vs min nuvarande BB
![]()
![]()
Håller helt med dign man lurar sig själv bara och till slut faller dot på the real deal. Har själv kört många olika ”nästan”-klockor och alltid fallit dit på den ”riktiga”. T.ex. Speedy Reduced vs Speedy MoonwatchJag tror det är lika bra att undvika scratch the itch dinkor. Har fått hört ibland att Tudor Pro ska vara en sådan. För mig är det inte det utifrån att jag ej har något större sug efter Explorer 2an. Den är säkert skitbra men jag köper en Tudor Pro för att jag gillar just den och designen mer.
Sen får den gärna hämta inspiration från storebrorsan men det är inte därför jag köper den.
![]()
Har du kvar din blue lagoon? Hade varit kul att få se fler bilder och hur du upplever glasringen nu efter ett tagJag tror det är lika bra att undvika scratch the itch dinkor. Har fått hört ibland att Tudor Pro ska vara en sådan. För mig är det inte det utifrån att jag ej har något större sug efter Explorer 2an. Den är säkert skitbra men jag köper en Tudor Pro för att jag gillar just den och designen mer.
Sen får den gärna hämta inspiration från storebrorsan men det är inte därför jag köper den.
![]()
New in
Den mest kompletta klockan imo
![]()
Icke kvarHar du kvar din blue lagoon? Hade varit kul att få se fler bilder och hur du upplever glasringen nu efter ett tag
Typ.Mindre värd har jag väl inte sagt? Kul att det funkade för dig.
Sant @MaBr AM, fel av mig.
Är det typ som att modda en BMW 320 för att se ut som en M3? Något den inte är alltså?
Var går gränsen, AM-visare? Tavla? För min del är det märkligt men glad att det funkar för er.
Helt rätt, älskar jag Big Block och håller med de argument som tas fram. Small Block är ju också prisad därefter men tycker ändå kvaliten är helt ok för priset man köper den förHar haft både Small Block och Big Block och måste hålla med @Atlantis - Small Block är fina på bild men inte alls värd slanten tycker jag. Helpolerad boett och luggar, det blir inte särskilt ”tooligt”.
Däremot Big Block har en helt annan känsla, med mer borstade ytor och en klassisk Rolex oysterlänk. Då är vi lite närmare en motsvarighet till Daytona (även om det är en bra bit ifrån då den är så pass mycket tjockare och klumpigare än en Daytona).
Bilder med min ganla SB vs min nuvarande BB
![]()
![]()
Dags för det gamla vanliga, att lovorda klockan för att sedan sälja?Älskar gamla Tudor Kronograferna med perfekta 40 mm och små tunna bandhorn. Så nära Daytona man kan komma utan att betala sjuka pengar för det.
![]()
Har vi inte alla varit där?Dags för det gamla vanliga, att lovorda klockan för att sedan sälja?
Nej, inte i samma syfte som @ToolDiver. Sök på hans namn på forumet så förstår du nog vad jag menar.Har vi inte alla varit där?![]()
Precis så! Körde igenom ett gäng innan man insåg att ”det inte finns några genvägar”Håller helt med dign man lurar sig själv bara och till slut faller dot på the real deal. Har själv kört många olika ”nästan”-klockor och alltid fallit dit på den ”riktiga”. T.ex. Speedy Reduced vs Speedy Moonwatch
Är säkert skyldig till många hype inlägg under honeymoon perioden. Kanske missar ngt men ett enstaka inlägg är väl inte att hypa upp klockan?Dags för det gamla vanliga, att lovorda klockan för att sedan sälja?