• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tänkte ändra looken på min 7919 Oysterdate från 57. Jag har haft den på ett läderband hittills, men köpte nu en aftermarket Oysterlänk från Tid&Ting. Passade utan egen modifiering, men ändlänkarna har inte en 100% passform men ändå högst dugligt skulle jag säga. Länken är dock skönt följsam att bära. Sammanfattningsvis är jag jäkligt nöjd!
På gamla klenoder så ska inte ändlänken sitta perfekt 👍🏻👍🏻

God jul Tudortråden!

/J
IMG_3363.jpeg

Tänkte ändra looken på min 7919 Oysterdate från 57. Jag har haft den på ett läderband hittills, men köpte nu en aftermarket Oysterlänk från Tid&Ting. Passade utan egen modifiering, men ändlänkarna har inte en 100% passform men ändå högst dugligt skulle jag säga. Länken är dock skönt följsam att bära. Sammanfattningsvis är jag jäkligt nöjd!
Kör samma länk på min BB54 fast med orginal endlinks. Väldigt bra med hänsyn till priset.
IMG_7526.jpeg

Har du fått på originalspännet?
Ajemen. Det är inget speciellt mått varken vid endlinks eller spännet, 9mm. Vilket typ är standard på oyster länkar. Det enda var att hålen på länken var lite stora i förhållande till orginalskruvarna, så man får sätta i en extra metalltub för optimal passform. Men det funkar utan också.
IMG_7527.jpeg

Senast ändrad:
Rasslet beror ju knappast på dom. De sitter ju bara för utseendets skull och har inte funktionen de egentligen har och hade på äldre länkar.
Jämför du med andra oyster länkar känns bb58 oem länken rasslig, är väl mest pga ihåliga länkbitar och låg vikt. Också avsaknad av microfit på gamla.

Senast ändrad:
Upplevde inte länken på BB54 som rasslig, snarare robust och väldigt bekväm. Förstår att man kan störa sig på fake rivets men tycker nog det ger hela BB serien lite egen karaktär.
Håller inte med men tur vi tycker olika. I mitt tycke, köper jag en klocka för ~35k har jag en viss förväntan, tyckte bb58 var ett sänke i det avseendet.

Edit: länken, inte klockan i övrigt!

Senast ändrad:
Håller inte med men tur vi tycker olika. I mitt tycke, köper jag en klocka för ~35k har jag en viss förväntan, tyckte bb58 var ett sänke i det avseendet.

Edit: länken, inte klockan i övrigt!
Av ren nyfikenhet, vilken klocka i den prisklassen anser du i så fall har en bekvämare länk? Tycker nog Tudors länk slår det Longines/Tag/Oris erbjuder i den prisklassen.

Av ren nyfikenhet, vilken klocka i den prisklassen anser du i så fall har en bekvämare länk? Tycker nog Tudors länk slår det Longines/Tag/Oris erbjuder i den prisklassen.
Behöver inte ens va i samma prisklass, haft billigare aftermarket oyesterlänk, eller länk som följde med squale som jag upplever som bättre på armen.

Edit: kom på att jag jämför med länkar från omega, tag, panerai, zenith mfl. Där fler av märkena stuckit iväg i pris senaste åren.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp