Har du fått på originalspännet?Kör samma länk på min BB54 fast med orginal endlinks. Väldigt bra med hänsyn till priset.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du fått på originalspännet?Kör samma länk på min BB54 fast med orginal endlinks. Väldigt bra med hänsyn till priset.![]()
Ajemen. Det är inget speciellt mått varken vid endlinks eller spännet, 9mm. Vilket typ är standard på oyster länkar. Det enda var att hålen på länken var lite stora i förhållande till orginalskruvarna, så man får sätta i en extra metalltub för optimal passform. Men det funkar utan också.Har du fått på originalspännet?
Varför byta då du redan hade en länk?Kör samma länk på min BB54 fast med orginal endlinks. Väldigt bra med hänsyn till priset.![]()
Om jag skulle gissa så föredrar han länk utan fake rivetsVarför byta då du redan hade en länk?
En av anledningarna till att jag inte har kvar min, lite för rasslig när det är en nyare klocka.Om jag skulle gissa så föredrar han länk utan fake rivets
Exakt, stör mig på dem. Samt att länken blir som en stege ist för avsmalnande.Om jag skulle gissa så föredrar han länk utan fake rivets
Rasslet beror ju knappast på dom. De sitter ju bara för utseendets skull och har inte funktionen de egentligen har och hade på äldre länkar.En av anledningarna till att jag inte har kvar min, lite för rasslig när det är en nyare klocka.
Jämför du med andra oyster länkar känns bb58 oem länken rasslig, är väl mest pga ihåliga länkbitar och låg vikt. Också avsaknad av microfit på gamla.Rasslet beror ju knappast på dom. De sitter ju bara för utseendets skull och har inte funktionen de egentligen har och hade på äldre länkar.
Upplevde inte länken på BB54 som rasslig, snarare robust och väldigt bekväm. Förstår att man kan störa sig på fake rivets men tycker nog det ger hela BB serien lite egen karaktär.Jämför du med andra oyster länkar känns bb58 oem länken rasslig, är väl mest pga ihåliga länkbitar och låg vikt. Också avsaknad av microfit på gamla.
Tycker nog all guilt ger karaktär nog. Känns som att majoriteten hade velat se bb utan nitarna.Upplevde inte länken på BB54 som rasslig, snarare robust och väldigt bekväm. Förstår att man kan störa sig på fake rivets men tycker nog det ger hela BB serien lite egen karaktär.
Håller inte med men tur vi tycker olika. I mitt tycke, köper jag en klocka för ~35k har jag en viss förväntan, tyckte bb58 var ett sänke i det avseendet.Upplevde inte länken på BB54 som rasslig, snarare robust och väldigt bekväm. Förstår att man kan störa sig på fake rivets men tycker nog det ger hela BB serien lite egen karaktär.
Av ren nyfikenhet, vilken klocka i den prisklassen anser du i så fall har en bekvämare länk? Tycker nog Tudors länk slår det Longines/Tag/Oris erbjuder i den prisklassen.Håller inte med men tur vi tycker olika. I mitt tycke, köper jag en klocka för ~35k har jag en viss förväntan, tyckte bb58 var ett sänke i det avseendet.
Edit: länken, inte klockan i övrigt!
Rasslig är hårt att beskriva länken som, enligt migJämför du med andra oyster länkar känns bb58 oem länken rasslig, är väl mest pga ihåliga länkbitar och låg vikt. Också avsaknad av microfit på gamla.
Ihåliga länkbitar? Vad styrker ditt påstående? Aldrig hört om det förut.Jämför du med andra oyster länkar känns bb58 oem länken rasslig, är väl mest pga ihåliga länkbitar och låg vikt. Också avsaknad av microfit på gamla.
Rasslig är hårt att beskriva länken som, enligt mig
Länkbitarna är inte ihåliga nej, de är solida![]()
Ihåliga länkbitar? Vad styrker ditt påstående? Aldrig hört om det förut.
Behöver inte ens va i samma prisklass, haft billigare aftermarket oyesterlänk, eller länk som följde med squale som jag upplever som bättre på armen.Av ren nyfikenhet, vilken klocka i den prisklassen anser du i så fall har en bekvämare länk? Tycker nog Tudors länk slår det Longines/Tag/Oris erbjuder i den prisklassen.
Finns det fler än en version menar du? Eller räknar du den röda nya bb58:an som den andra?Hade för mig att första varianten av bb58 länken va ihålig länkbitar, fel av mig i så fall.
Nej gör det nog inte. Tänkte iaf om de hade ändrat från första släppet.Finns det fler än en version menar du? Eller räknar du den röda nya bb58:an som den andra?![]()
Nä de säljs precis som de första, alltså utan.Nej gör det nog inte. Tänkte iaf om de hade ändrat från första släppet.
Alla nya bb58 har väl mikrojustering etc?
Nä de säljs precis som de första, alltså utan.
Endast nya röda som kommer med mikro![]()
Ja, det är synd att de inte har ersatt det gamla låsetAha, det va ju tröttsamt att de inte kör in samma på alla i serien.
Thursday
![]()
Pro sitter som gjutet på handleden för mig. Har testat många tunnare dinkor genom åren men har hittills inte hittat någon som bärs lika bekvämt. Men det där är så himla subjektivt. Har läst andra som tycker att den är för tjock och tung mm. Ofta är det svårt kan jag tycka när man provar en klocka i butik att veta hur den kommer kännas i längden. Kan ta nya Tudor Ranger i 36mm som ett exempel. Den borde i min lilla värld sitta bekvämt utifrån sina mått men den satt inte bra på min handled.Asså fy i fasiken vad den där är snyggProvade den svarta i somras och gillade hur den satt men hade velat testa den vita. Jag tyckte inte den kändes så tjock som många klagat på.
Hur är känslan efter ett tags ägande?
Det är den där och bb58 silver som lockar mest från Tudor för min del.