Perplexed
Basic
My badNej, flippar-djävulen gör sig alltid påmind![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
My badNej, flippar-djävulen gör sig alltid påmind![]()
Riktigt trevliga dom där gamla tudorsubarnaVad är en kväll i på krogen mot en kväll i hängmattan?
![]()
Känner igen det där. Ibland hamnar man lite mittemellan när det gäller storlek och länkar. Dock kan jag tycka att fivelink har varit något mer tacksamt att kunna hitta rätt size iom kortare länkbitar än oyster. Men det är segt om man inte hittar en bra fit och kan nyttja justeringen fullt ut. Med det sagt, hör av dig när det är dags så ser vi hur landet liggerNej, flippar-djävulen gör sig alltid påmind![]()
40 ser väldigt stor och klumpig ut jämfört med 36?Tog mig friheten att köra en liten jämförelse mellan 40mm/36mm![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
36an ser ut som riktigt owg material40 ser väldigt stor och klumpig ut jämfört med 36?
Ja det är stor skillnad helt klart, bägge bra på sina sätt och känns som helt olika klockor i mitt tycke!40 ser väldigt stor och klumpig ut jämfört med 36?
Utveckla gärna.Ja det är stor skillnad helt klart, bägge bra på sina sätt och känns som helt olika klockor i mitt tycke!
Den ena bärs så lätt att man knappt märker av den och avsaknad av dagfunktion gör att det blir en mer ren tavla och enkel designmässigt.Utveckla gärna.
Föredrar den som den är![]()
AI genererad omgjord bild på monarchen!
Är det bara jag eller hade inte monarchen sett bättre ut i 36mm och mer dressad/avsmalnande länk.
Både och. Hade tappat sin karaktär tänker jag framförallt.![]()
AI genererad omgjord bild på monarchen!
Är det bara jag eller hade inte monarchen sett bättre ut i 36mm och mer dressad/avsmalnande länk.
Hoppas inte den kommerDetta är min dröm-Tudor just nu, en monochrome i 39mm. Vill ändå tro att det kommer så småningom.
![]()
Edit: Inser att bilden kanske ska representera en helsvart BB58.
36:an utan datum och sekundvisare hade varit grovt nice.Tog mig friheten att köra en liten jämförelse mellan 40mm/36mm![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bra höstklocka!Spontanade en röding nyligen
![]()
Hmm har jag missat något? Har den röda uppdaterats i samband med släppet av den nya BB58 svart? Denna är iallafall uttagen feb 2026Bra höstklocka!
Visst är det med den nya bb58 boetten?
Rätta mig om jag har fel men har för mig att den kom med nya boetten redan när den släpptes. Det ska vara lite mer slimmad boettsida på den.Hmm har jag missat något? Har den röda uppdaterats i samband med släppet av den nya BB58 svart? Denna är iallafall uttagen feb 2026![]()
Ja men det stämmer! Då är jag med på banan, men exakt! Denna har den mer slimmade boettenRätta mig om jag har fel men har för mig att den kom med nya boetten redan när den släpptes. Det ska vara lite mer slimmad boettsida på den.
Jag håller på att slutföra en röding jag med. Men med jubilee dock... Behöver lite färg i klocklådan!Spontanade en röding nyligen
![]()
Jag har samma problem på min 41 GMT... Kan mikrojustera in i helskotta eller ta bort länkar... Hoppas det löser sig när jag är i tävlingsvikt igen. Bara 15kg kvar så mer än hälften klart...Mycket…men som vanligt sitter även denna löst![]()