Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är himla bra på jubilee!!!
Förr i tiden fanns det bara mekaniska klockor. Tänk vad många som genomled WW2. Klart man man inte skall köra bilmaskin med Rollen (även om det troligen funkar fint) men vad fan tennis o golf... Näe så skitnödig behöver man nog inte ens vara med Seikos känsligaste utverk.Det här är ett helt rimligt råd. Mekaniska klockor hatar golf, tennis och ännu mer gräsklippning eller cykling. Vad vill du, den är mekanisk inuti, och grova skakningar kommer att göra den till en enda röra. Jag pratade med klocktillverkare, de säger att vissa aktiviteter kommer att förstöra din klocka på väldigt kort tid. Det är ett bra råd och det är inget fel med det. Om du ignorerar det är det också okej. Men åtminstone vet du varför du plötsligt stirrar på en 10 000-kronorssedel.
Förr i tiden fanns det bara mekaniska klockor. Tänk vad många som genomled WW2. Klart man man inte skall köra bilmaskin med Rollen (även om det troligen funkar fint) men vad fan tennis o golf... Näe så skitnödig behöver man nog inte ens vara med Seikos känsligaste utverk.
Ja om inte annat så skulle det vara rätt märkligt att merparten av cyklisterna på touren har en automatisk klocka på armen numera. Tudor har ju t om ett eget team där mig veterligen alla har en klocka på armen.Självklart tål en mekanisk klocka allt det som tidigare räknats upp.
Undrar vilken klocktillverkare som avråder från det.
Det låter som AI-fabricerat skitsnack.
Ja om inte annat så skulle det vara rätt märkligt att merparten av cyklisterna på touren har en automatisk klocka på armen numera. Tudor har ju t om ett eget team där mig veterligen alla har en klocka på armen.
GMTn fick ta av länken en stund.
![]()
Det här är ett helt rimligt råd. Mekaniska klockor hatar golf, tennis och ännu mer gräsklippning eller cykling. Vad vill du, den är mekanisk inuti, och grova skakningar kommer att göra den till en enda röra. Jag pratade med klocktillverkare, de säger att vissa aktiviteter kommer att förstöra din klocka på väldigt kort tid. Det är ett bra råd och det är inget fel med det. Om du ignorerar det är det också okej. Men åtminstone vet du varför du plötsligt stirrar på en 10 000-kronorssedel.
Köpt på careofcarl?Fick hem igår, BB58 GMT
![]()
Det är verkligen extremt få proffscyklister som kör med automatisk klocka på under tävling. Ett fåtal högprofilerade med spons gör det (Pogačar och Van der Poel mest notabelt) men det är verkligen inte någon merpart. Däremot har det alldeles säkert väldigt lite med att göra om urverken tål det eller ej, dagens klunga har väldigt lite på sig som inte har någon performance funktion så en onödig pryl som en armbandsklocka går bara bort. En del kör därför med smartwatch eller fitnessband t.ex.Ja om inte annat så skulle det vara rätt märkligt att merparten av cyklisterna på touren har en automatisk klocka på armen numera. Tudor har ju t om ett eget team där mig veterligen alla har en klocka på armen.
Varit tuffa månader att ha denna i en låda i väntan på stora dagen, men nu är det mindre än 1 månad kvar till vigsel.
![]()