mega
Guld
Håller med. Den är asgrym!Bara å behåll.
Med risk för att bli bannad och lynchad i brattetråden så är nog Pelagos en av de bättre klockorna jag köpte på mig förra året i ren "bära-faktor".
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med. Den är asgrym!Bara å behåll.
Med risk för att bli bannad och lynchad i brattetråden så är nog Pelagos en av de bättre klockorna jag köpte på mig förra året i ren "bära-faktor".
![]()
![]()
Pelagos är verkligen sjukt bra, och prisvärd. Sen jag köpte min blå i slutet av november har jag knappt använt nån annan klocka. Sitter sjukt bra på armen. Gillar verkligen färgen, den är inte alls så hysteriskt blå som man kan tro.
Pelagos är verkligen sjukt bra, och prisvärd. Sen jag köpte min blå i slutet av november har jag knappt använt nån annan klocka. Sitter sjukt bra på armen. Gillar verkligen färgen, den är inte alls så hysteriskt blå som man kan tro.
Jag tyckte att den bars betydligt bättre än en BB faktiskt, trots att pelagosen är större.Har avklarats förr men hur stort bärs en pelagos? Som en big block fast några mm till? Som en BB Bronze?
Har provat en Panerai Radomir i titan som satt riktigt fint så kan tänka mig att pelagosen bärs nättare än en stålis i samma storlek.
Jag ägde en tidigare, jag tror inte det, kommer ihåg det som så.Ni med ETA versionen av Tudor BBB - när ni skruvar in kronan, känner ni att det typ "skaver" lite sista biten?
Inte vad jag minns. Äger dock ingen BBB längre.Ni med ETA versionen av Tudor BBB - när ni skruvar in kronan, känner ni att det typ "skaver" lite sista biten?
Jag ägde en tidigare, jag tror inte det, kommer ihåg det som så.
Inte vad jag minns. Äger dock ingen BBB längre.
Okej, det låter underligt. Med garanti så är det väl inte mer än att gå in och fråga hos en AD.Vad jag minns har den alltid varit såhär, men polaren provade skruva in den och tyckte den kändes lite skum. Det känns typ lite som att det saknas olja, att metalldelarna skaver mot varandra lite. Den klarade trycktestet för drygt en månad sen..
Japp, går in o kollar. Tack!Okej, det låter underligt. Med garanti så är det väl inte mer än att gå in och fråga hos en AD.
Om jag inte missminner mig så nämner dem det här.
inte för mig. testade precisNi med ETA versionen av Tudor BBB - när ni skruvar in kronan, känner ni att det typ "skaver" lite sista biten?
bra köp. älskar denAldrig postat tidigare, men fick min ETA BB för en månad sen ungefär och jag fullkomligt älskar den. Otroligt trevlig klocka!
Det ända jag har att gnälla över är att jag inte får länken i en storlek som är ok då den är för stor även när jag plockat alla länkar, samt att den inte passar i sista microjusteringen då länken är för bred då.
Nu är jag sugen på en 36a också, men det får tiden utvisa..
![]()
Edit; Om ni sitter på något schyst, passande band till denna får ni gärna PMa.
Jag reagerade på samma sätt när jag första gången såg den i verkligheten, det är en väldigt trevlig nyans av blått, inte alls skrikig som den har sett ut i en del marknadsföring.![]()
Har också bara sett enHur många Pelagos LHD har landat på forumet hittills? Har för mig att jag sett en i alla fall!
Vad är omfånget av din handled? Min är väldigt tunn, 16,5~ cm, självutnämt mig till personen med minst handled på KS och min BB fungerade fint. Jag antar att du har testat att ta bort alla skruvade länkbitar förutom en på samma sida som clasp och sen kört på största microadjustment? Då ser det inte konstigt ut som det gör om man tar bort alla länkbitar och kör minsta.Aldrig postat tidigare, men fick min ETA BB för en månad sen ungefär och jag fullkomligt älskar den. Otroligt trevlig klocka!
Det ända jag har att gnälla över är att jag inte får länken i en storlek som är ok då den är för stor även när jag plockat alla länkar, samt att den inte passar i sista microjusteringen då länken är för bred då.
Nu är jag sugen på en 36a också, men det får tiden utvisa..
![]()
Edit; Om ni sitter på något schyst, passande band till denna får ni gärna PMa.