Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skamlöst stulen bild...
![]()
Om man bara ser en på bild så kan man titta på hur minutvisaren träffar minuterna mot tavlan. På 36 så går minutvisaren "förbi" medan 41 så prickar visaren minuten. Enligt mig största TellSkamlöst stulen bild...
![]()
Har själv alla länkbitar och microjusteringen på innersta. Plockade av en bit några gånger för att testa men kom fram till att den sitter bäst så. Speciellt eftersom handleden varierar i tjocklek mellan 18 till ca 18.5cmFasen också. När jag har länken på yttersta mikrojusteringen känns BB36 aningen tajt i vissa lägen. Med en till länkbitar och mikrojusteringen på innersta är den något för slapp.
För köra några dagar med olika konfigurationer och se vad som blir skönasthade gärna haft 1 hål till på mikrojusteringen
![]()
Just nu kör jag utan 2 länkar och justeringen på yttersta. Ska testa så någon dag sen prova din lösning, minus en länkbit dåHar själv alla länkbitar och microjusteringen på innersta. Plockade av en bit några gånger för att testa men kom fram till att den sitter bäst så. Speciellt eftersom handleden varierar i tjocklek mellan 18 till ca 18.5cm
Indexen är ju mycket mindre i förhållande till storleken på 41an eftersom den använder samma index som 36an. De borde maxat indexen på 41an också för nu blir det lite oproportionerligt.
Sen att klockan är 5mm större är ju också en bra tell![]()
Ni har fel båda tvåoch visarna borde anpassats enligt mig
Tycker att båda storlekarna är lika snygga, som ni är inne på så upplever jag 41ans tavla mer"luftig" och inte lika kompakt som 36an.
Den har ju legat ute för 14k tidigare i somras hos Gripenbro? ...Jag har spanat in en Tudor Day Date Ref 94510 från ca 1989 hos Gripenbro. Såg att den även låg ute på KS Köp&Sälj i somras. Har den ett överpris med sina ca 17000:- eller är det någonting annat man har missat, fördelar/nackdelar med modellen i fråga?![]()
Jasså låg den nere på 14k? Såg bara att den var nere på 15.9k i somras. Tack för input!Den har ju legat ute för 14k tidigare i somras hos Gripenbro? ...
Kontakta dem vetja, det bör inte va svårt o få den för det priset.
God morgon! Pelagos LHD![]()
Han reade ut nästan alla klockorna.Jasså låg den nere på 14k? Såg bara att den var nere på 15.9k i somras. Tack för input!
HejHej!
Med Pelagos lhd så tycker jag följande
Bra:
Matt tavla och ring
Vintagekänslan då färgen på index och visare är något mer gul än vit.
De två övre punkterna gör att klockan upplevs lite mjukare än vanliga som är stramt svart/vit eller klarblå. Men alla tre färger är fina, det är en smaksak.
Kvalitén på kronan och hela uret märks. Bättre än TAG och IWC. Speedmaster är manuell så lite svårt att jmf rakt av.
70+h i gångreserv. Så skönt att kunna lägga ifrån sig den och den bara tickar.
Lätt för att vara så stor
Lite mindre bra:
LHD tar ett tag att vänja sig vid. Speciellt ställa datum. Skruvar jämt åt fel håll.
Inte alla gillar titan. Det är en annan känsla och repas lättare
Storleken. Och höjden. Jmf med speedmaster, TAG eller en vintage dykare så är boettens form tjockare, vilket gör att totalkänslan blir större. Sedan är det ingen liten klocka till en smal till medelhandled. Se bild.
Skulle jag köpa klockan igen? Helt klart.
Grönt är inte fel. Och ett plus i min bok att den saknar datum. Tror dock inte på någon värdeökning, då de gör så många samarbeten. Tudor bör passa sig lite för det.
Många tycker att BBn är så tjock och så mycket tjockare än tex en sub. Är det verkligen så, att BBn är så mycket tjockare?
Vad tycker ni om nya black bay for Harrods special edition?
Feet first, harrodsgrön bezel, sekundvisare och grön text. Inget datum. Nitad länk.
Jag tycker den är döläcker!![]()
Vad tycker ni om nya black bay for Harrods special edition?
Feet first, harrodsgrön bezel, sekundvisare och grön text. Inget datum. Nitad länk.
Jag tycker den är döläcker!![]()
Skillnad på nya BB och gamla med ETA. Tyckte också nya var alldeles för chunky fast det var sån liten skillnad i höjd.Ja, jag var lite nyfiken på att köpa en BB, men efter att ha prövat i butik (med nya urverket då alltså), så upplevde jag den som helt klart för chunky för mig.
Många tycker att BBn är så tjock och så mycket tjockare än tex en sub. Är det verkligen så, att BBn är så mycket tjockare?![]()
Chassit bygger mer än på en sub men jag tycker nog totalen är i stort sett lika.Ja, jag var lite nyfiken på att köpa en BB, men efter att ha prövat i butik (med nya urverket då alltså), så upplevde jag den som helt klart för chunky för mig.
Inte totalt sett. Bara caset som är tjockare. BBn är plattare i botten så den ligger mer på handen än en sub.Jag ser klart skillnaden, ser ju väldigt tjock ut, dubbelt upp?