• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The painter

Cartier
2-Faktor
Hej alla. Tänkte fråga en sak angående datum på klockan . Har en tudor gmt den byter datum kl. 00.10 så ska det väl inte vara eller? Ingen av mina andra klockor gör det.Tacksam för svar
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Utan att veta om det stämmer i detta fall kan det vara en skada på datumhjulet som uppkommit om man bytt datum när klockan varit nära att "slå över"'. Normalt avråds man från att byta datum några timmar innan och några timmar efter kl. 24 pga just denna risk för skada. Finns garanti på klockan?

Att klockan byter datum kl. 00:10 skulle jag inte bry mig så mycket om, om det inte går att hävda garantiärende. Annars kan det väl åtgärdas iivid samband med service.
Hej alla. Tänkte fråga en sak angående datum på klockan . Har en tudor gmt den byter datum kl. 00.10 så ska det väl inte vara eller? Ingen av mina andra klockor gör det.Tacksam för svar
 

Puryeah

Panerai
Utan att veta om det stämmer i detta fall kan det vara en skada på datumhjulet som uppkommit om man bytt datum när klockan varit nära att "slå över"'. Normalt avråds man från att byta datum några timmar innan och några timmar efter kl. 24 pga just denna risk för skada. Finns garanti på klockan?

Att klockan byter datum kl. 00:10 skulle jag inte bry mig så mycket om, om det inte går att hävda garantiärende. Annars kan det väl åtgärdas iivid samband med service.


GMT:n har väl haft rätt många fall där just datumet strular. Har för mig det iaf.
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Utan att veta om det stämmer i detta fall kan det vara en skada på datumhjulet som uppkommit om man bytt datum när klockan varit nära att "slå över"'. Normalt avråds man från att byta datum några timmar innan och några timmar efter kl. 24 pga just denna risk för skada. Finns garanti på klockan?

Att klockan byter datum kl. 00:10 skulle jag inte bry mig så mycket om, om det inte går att hävda garantiärende. Annars kan det väl åtgärdas iivid samband med service.
Tack för svaret. Klockan är 1 månad gammal. Jag har inte bytt datum så att nått har gått sönder. Vet att det har varit annat strul med datumet på gmt modellen.
 

erow

Patek
2-Faktor
Hämtade denna från service igår. Har saknat den väldigt mycket
20190201_092210.jpg
 
D

Deleted member 7325

Guest
Riktigt häftigt.
Hur la du beställningen? De verkar klippa lite random från olika gamla väskor eller annat canvas...


Slutkostnad (ink. moms och avgifter)?

Jag la den via mailen från hans hemsida, Slapp tull och moms så kostade 2400:- totalt ink frakt.
 

Bilagor

  • Screenshot_20190201-134744_Gmail.jpg
    Screenshot_20190201-134744_Gmail.jpg
    44.8 KB · Visningar: 1
D

Deleted member 7325

Guest
Tack för info. Fick du förslag på delarna som skulle klippas för just ditt band?
Ser riktigt mycket bättre ut än ditt Nato (svart-orange) :happyhappy:

Nej jag skrev till han att jag ville ha ett WW2 canvas med deployment clasp och matchande styng.. Haha ja det gör ju det
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ni som har en 36:a, hur bra är den egentligen? Bra, som i jämförelse med annat, ta t ex en Sub-C. Eller en Aquaterra av senare snitt, keramisk Planet Ocean eller nåt annt lite mer påkostat. Är det liknande känsla eller känns den billigare? Att den är mindre står utom allt tvivel, men bortsett från det.
Och storleken i sig, den ser såklart mindre ut än mycket annat av förklarliga skäl, men upplevelsen kan ju vara något helt annat.
Så, hur känns den?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Ni som har en 36:a, hur bra är den egentligen? Bra, som i jämförelse med annat, ta t ex en Sub-C. Eller en Aquaterra av senare snitt, keramisk Planet Ocean eller nåt annt lite mer påkostat. Är det liknande känsla eller känns den billigare? Att den är mindre står utom allt tvivel, men bortsett från det.
Och storleken i sig, den ser såklart mindre ut än mycket annat av förklarliga skäl, men upplevelsen kan ju vara något helt annat.
Så, hur känns den?
Generellt är kvalitetskänslan väldigt bra. Tycker caset är riktigt bra, länken ej i Rolex-standard men nära inpå. Jämfört med de Omegor du beskriver är hårdvaran enligt mig av snarlik standard :)
Verket är ett moddat ETA-verk vilket kanske är lite tråkigt med tanke på att Tudor numer har bra egna verk, dock håller det tiden mycket mycket bra så det spelar kanske mindre roll. Om du generellt gillar 36mm säger jag kör, den bärs lätt på armen men ger ett stabilt intryck tack vare den större kronan :)
IMG_20190203_100902.jpg
 
Topp