Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kollade igår, Nymans trodde de skulle börja komma i juli och sen får man se vilka ad's som får leverans redan dåNågon som vet status på nya BB36 twotone?
Har dem landat i butik eller någon som provat?
Är bezel och krona solitt guld? Med tanke på priset.
Okej, tack.Kollade igår, Nymans trodde de skulle börja komma i juli och sen får man se vilka ad's som får leverans redan då
Denna fråga snurrar just nu runt rejält i mitt huvudet, black bay 41 eller 36?
Tycker det är sen ultimata klockan sett till att den passar i princip i alla sammanhang. Detaljerna i guld, storleken och den mörka nedtoningen gör den utmärkt till kostym. Samtidigt som den matchar bra på stranden, och går att bada medNi som äger BB58, vad var det som fick er att bestämma er för just den modellen och inte Black Bay Black? Själv körde jag på BBB eftersom jag tycker att 58:an har liite för mycket guld för min smak. Förstår fullkomligt att 58:ans storlek talar för den.
Nöjd med min 41a medJag är i alla fall grymt nöjd med min 41mm. Mäter 17.5cm runt handleden. Men som sagt, inte för alla.
Tror nog mest att det är en vanesak för migKanske. Men den passar de flesta. 41an är iaf no no för mig om du menar den i samma design. Den har dessutom lite märkliga proportioner.
Jag skulle letat annat ist för att köpa 41an.
Testade du 36an innan?Jag är i alla fall grymt nöjd med min 41mm. Mäter 17.5cm runt handleden. Men som sagt, inte för alla.
Neeeej behåll....!Fulfiskar lite i denna eminenta tråd Nån som vill byta bort en Pelagos LHD mot BB GMT (maj 2019)?
Låter bra, tror nog det är bäst att testa i butik och se vilken man gillar mestJag testade BB36 och 41 i butik och tyckte om 36:an rejält. Den var blå, så det blev inget köp, och den kändes liite liten för min ganska stora handled på nästintill 20cm. Däremot måste jag säga att 36:an rent proportionsmässigt känns perfekt. Storlek på visare, markörer osv i samband med boett och glasring känns helt hundra!
41:an, rent storleksmässigt passade den mig bra. Men som vissa andra sagt störde jag mig på proportionerna, de känns lite off, enligt mig.
Men har du en 41 eller vill köpa en och gillar den ska du givetvis inte lyssna på mig, köp! Men för mig så kändes 41:an fel.
Absolut, alltid bäst så.Låter bra, tror nog det är bäst att testa i butik och se vilken man gillar mest
Wow, sjukt bra!!!Riktigt nöjd med nya tavlan
Snyggt! Får man fråga vad tavla plus byte kostade?Riktigt nöjd med nya tavlan
Gillar den där mer och mer, tvekade på textens storlek först men den växer på mig ju mer du postar så keep it up
Tvekade också lite när det kom till just texten på tavlan men när jag såg den i verkligheten så var det inget som störde migGillar den där mer och mer, tvekade på textens storlek först men den växer på mig ju mer du postar så keep it up
Just därför man alltid ska försöka att testa irl, stor skillnad. Sen kan det ju vara som för mig med BB36, hade en för lite över ett år sen men var inte på långa vägar redo för 36mm då och flippade direkt, nu har jag insett att min sweet spot är 36-40 och denna gång känns den helt perfekt. Ibland måste man bara lära sig att gilla sakerTvekade också lite när det kom till just texten på tavlan men när jag såg den i verkligheten så var det inget som störde mig
Tycker den är riktigt bra. Finns givetvis några saker jag hade ändrat på, men överlag är jag väldigt nöjd. Och iochmed att detta är en födelsedagsklocka (18) så blir det en keeper så andrahandsvärdet bryr jag mig inte om.
Jag betalade 11k, tror det var ett bra prisSnyggt! Får man fråga vad tavla plus byte kostade?
Precis, man får en helt ok bild av klockan via internet men när man väl ser den och kan klämma på den så klickar det till.Just därför man alltid ska försöka att testa irl, stor skillnad. Sen kan det ju vara som för mig med BB36, hade en för lite över ett år sen men var inte på långa vägar redo för 36mm då och flippade direkt, nu har jag insett att min sweet spot är 36-40 och denna gång känns den helt perfekt. Ibland måste man bara lära sig att gilla saker
Ja den där får du inte flippa
Okej, tackJag betalade 11k, tror det var ett bra pris
Om de är ytliga och inte gör att låset ser allt för taskigt ut så skulle i varje fall jag låta det vara. Om du vågar experimentera så kan man använda Scotch brite på borstade ytor. Sök information innan och jämför bilder om du tycker det är värt det att mixtra själv.Om man vill fixa bort lite ytliga repor från låset på BB, vad är bäst att använda?
Om man vill fixa bort lite ytliga repor från låset på BB, vad är bäst att använda?
Om de är ytliga och inte gör att låset ser allt för taskigt ut så skulle i varje fall jag låta det vara. Om du vågar experimentera så kan man använda Scotch brite på borstade ytor. Sök information innan och jämför bilder om du tycker det är värt det att mixtra själv.
Cape cod fungerar bra till blankpolerat. Finns en liten video om detta i "Dagens fix och trix"- tråd.Jag hade nog också låtit bli. För polering av kromade detaljer används väl annars ofta autosol.