• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_20190627_190244.jpg

En sista kläm på handleden innan den åker i lådan och vidare till nytt hem. Kom igen Tudor detta är en hit, spinn vidare på den. Jag kommer definitivt att återkomma.

Ni som äger BB58, vad var det som fick er att bestämma er för just den modellen och inte Black Bay Black? Själv körde jag på BBB eftersom jag tycker att 58:an har liite för mycket guld för min smak. Förstår fullkomligt att 58:ans storlek talar för den.
Tycker det är sen ultimata klockan sett till att den passar i princip i alla sammanhang. Detaljerna i guld, storleken och den mörka nedtoningen gör den utmärkt till kostym. Samtidigt som den matchar bra på stranden, och går att bada med :)

• Like
Reactions: Npd
Jag testade BB36 och 41 i butik och tyckte om 36:an rejält. Den var blå, så det blev inget köp, och den kändes liite liten för min ganska stora handled på nästintill 20cm. Däremot måste jag säga att 36:an rent proportionsmässigt känns perfekt. Storlek på visare, markörer osv i samband med boett och glasring känns helt hundra!
41:an, rent storleksmässigt passade den mig bra. Men som vissa andra sagt störde jag mig på proportionerna, de känns lite off, enligt mig.
Men har du en 41 eller vill köpa en och gillar den ska du givetvis inte lyssna på mig, köp! Men för mig så kändes 41:an fel.

Jag testade BB36 och 41 i butik och tyckte om 36:an rejält. Den var blå, så det blev inget köp, och den kändes liite liten för min ganska stora handled på nästintill 20cm. Däremot måste jag säga att 36:an rent proportionsmässigt känns perfekt. Storlek på visare, markörer osv i samband med boett och glasring känns helt hundra!
41:an, rent storleksmässigt passade den mig bra. Men som vissa andra sagt störde jag mig på proportionerna, de känns lite off, enligt mig.
Men har du en 41 eller vill köpa en och gillar den ska du givetvis inte lyssna på mig, köp! Men för mig så kändes 41:an fel.
Låter bra, tror nog det är bäst att testa i butik och se vilken man gillar mest

Gillar den där mer och mer, tvekade på textens storlek först men den växer på mig ju mer du postar så keep it up:)
Tvekade också lite när det kom till just texten på tavlan men när jag såg den i verkligheten så var det inget som störde mig :)
Tycker den är riktigt bra. Finns givetvis några saker jag hade ändrat på, men överlag är jag väldigt nöjd. Och iochmed att detta är en födelsedagsklocka (18) så blir det en keeper så andrahandsvärdet bryr jag mig inte om.

Tvekade också lite när det kom till just texten på tavlan men när jag såg den i verkligheten så var det inget som störde mig :)
Tycker den är riktigt bra. Finns givetvis några saker jag hade ändrat på, men överlag är jag väldigt nöjd. Och iochmed att detta är en födelsedagsklocka (18) så blir det en keeper så andrahandsvärdet bryr jag mig inte om.
Just därför man alltid ska försöka att testa irl, stor skillnad. Sen kan det ju vara som för mig med BB36, hade en för lite över ett år sen men var inte på långa vägar redo för 36mm då och flippade direkt, nu har jag insett att min sweet spot är 36-40 och denna gång känns den helt perfekt. Ibland måste man bara lära sig att gilla saker:)

Ja den där får du inte flippa:)

Just därför man alltid ska försöka att testa irl, stor skillnad. Sen kan det ju vara som för mig med BB36, hade en för lite över ett år sen men var inte på långa vägar redo för 36mm då och flippade direkt, nu har jag insett att min sweet spot är 36-40 och denna gång känns den helt perfekt. Ibland måste man bara lära sig att gilla saker:)

Ja den där får du inte flippa:)
Precis, man får en helt ok bild av klockan via internet men när man väl ser den och kan klämma på den så klickar det till.
Ja och vissa saker gillar man efter lite tid med dem också, i sådana fall är det svårare att veta vad man ska göra haha.

Nej den stannar :)

Om man vill fixa bort lite ytliga repor från låset på BB, vad är bäst att använda?
Om de är ytliga och inte gör att låset ser allt för taskigt ut så skulle i varje fall jag låta det vara. Om du vågar experimentera så kan man använda Scotch brite på borstade ytor. Sök information innan och jämför bilder om du tycker det är värt det att mixtra själv.

Jag hade nog också låtit bli. För polering av kromade detaljer används väl annars ofta autosol.
Om man vill fixa bort lite ytliga repor från låset på BB, vad är bäst att använda?
Om de är ytliga och inte gör att låset ser allt för taskigt ut så skulle i varje fall jag låta det vara. Om du vågar experimentera så kan man använda Scotch brite på borstade ytor. Sök information innan och jämför bilder om du tycker det är värt det att mixtra själv.

Tillbaka
Topp