• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

URsinne

Audemars
2-Faktor
Är där på riktigt väntetid/kö på Tudor?
Viss väntetid har det väl varit länge på BB58. Om de inte ljuger för folk då och gömmer undan dem i nån garderob istället för att sälja dem. Hur lång vet jag inte, det varierar uppenbarligen.
Min hittade jag hos ad samma dag jag frågade efter en. Kanske hade jag tur.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Mmm på riktigt :)

BB58 och BB GMT föll väl in i smaken hos den breda massan, väntetider är kanske inte så underligt då? Sen snackar vi ju inte ens i närheten den fjantiga Rolex-hysterin såklart...

Har ingen koll,såg en annons här på K&S där det stod 1-3års väntetid vilket fick mig att höja på ögonbrynen när vi pratar Tudor.
Men det är väl så det ser ut idag antar jag då :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
:)
15669242673296850529319719417622.jpg
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Har ingen koll,såg en annons här på K&S där det stod 1-3års väntetid vilket fick mig att höja på ögonbrynen när vi pratar Tudor.
Men det är väl så det ser ut idag antar jag då :)
Ett år kan jag väl köpa att det möjligen är. Jag fick vänta ett halvår på min BB58 som jag köpte i våras. Pratade med en svensk Tudor AD i måndags och det kommer tydligen in ganska få exemplar (om det stämmer vet jag inte). Dock har jag svårt att tro på tre års väntetid...
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Ett år kan jag väl köpa att det möjligen är. Jag fick vänta ett halvår på min BB58 som jag köpte i våras. Pratade med en svensk Tudor AD i måndags och det kommer tydligen in ganska få exemplar (om det stämmer vet jag inte). Dock har jag svårt att tro på tre års väntetid...

3 år var beskedet från Nymans, sen om det stämmer eller inte det vet jag såklart inte, det kan säkert gå fortare om man har en god relation redan med sin AD. :) Övriga AD säger 1-2 år, iaf när jag var i kontakt med dem.
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
3 år var beskedet från Nymans, sen om det stämmer eller inte det vet jag såklart inte, det kan säkert gå fortare om man har en god relation redan med sin AD. :) Övriga AD säger 1-2 år, iaf när jag var i kontakt med dem.
Helt galet i sådana fall! Jag gillar verkligen min BB58 men väntetider på upp till tre år är ju extremt för att vara Tudor haha..
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ang BB58...tilldelningen för nästa år vet väl inte AD ännu?.... så tror mer man säger 1-3 år för att man faktiskt inte vet...
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Tilldelningen för nästa år vet väl inte AD ännu?.... så tror mer man säger 1-3 år för att man faktiskt inte vet...

Så är det ju såklart, det är troligen mer en uppskattning de gör baserat på efterfrågan från kunderna jämfört med vad som trillat in hittills och vad de förväntar sig få i framtiden. Och har du köpt ett gäng klockor tidigare från din AD så lär du ju säkert inte behöva vänta så länge.
 
Topp