• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

23-25kkr känns lite som överpris när de går för ca 16kkr i Hongkong. Man kan ju lika gärna resa till Hongkong+köpa klockan för samma pris som att köpa den inom EU. Då får man uppleva Hongkong också. Menmen har man inte tiden att resa till Hongkong så får man punga ut 23-25kkr. Finns en uppe här på KS för 30kkr.
Har du en att sälja för 16’ längre fram så hojta gärna! Som @Luckyluciano med flera sagt så tillkommer ju moms.

Jag frågade säljaren om länken. Han svarade att den förmodligen är en Rolex kopia och därför har han inte tagit någon bild på länken.
Då bör man verkligen hålla sig borta, risken finns allt är en kopia. Men urverket tycker jag ser legit ut dock...

Har du en att sälja för 16’ längre fram så hojta gärna! Som @Luckyluciano med flera sagt så tillkommer ju moms.
Jag är så trött på dubbelmoraliga moralkärringar. Nu lär du ljuga och skriva ja, men hade du själv personligen momsat en klocka ifall du köpt en på semestern utomlands?

Hade glömt hur grym 79090 är.

Tudor79090_LV.jpg

Tycker när man ser prisexempel på vad Tudorlänkar kostar att köpa separat (BB58 mm) så låter det som prisskillnaden mot Rolex inte kan vara så dramatisk.
76214 är ju dyrare än 76200. Lägger man till då en passande länk från Tudor eller Rolex dvs vintage så är det typ 6k till och så är man nästan uppe i 30k :)

Hej!
Vet inte om det här är rätt tråd att posta i pga är ny på forumet men jag ställer frågan ändå. Ni får tillrättavisa mig om det är galet.

Jag överväger att skaffa en Tudor sub, 75190 alt 75090, alltså 36 mm varianten. Varför jag är nyfiken på den mindre varianten är att jag redan har två större dykare, en sm300 och en skx007. Jag är lite rädd att 36 mm är för litet för en dykare men lockas samtidigt av tanken. Det är dock svårt att veta när jag aldrig sett någon i verkligheten.

Jag undrar helt enkelt om det finns någon här på forumet, i Uppsala eller i närheten, som sitter på en 36 mm sub och kan tänka sig mötas för en fika eller öl och låta mig titta och känna lite på klockan.

Tack på förhand och med vänlig hälsning,
Jussi
Själv tycker jag att 36mm dykare blir lite litet. Skulle satsa på 40mm. Har en 76100 och den bärs bra mycket mindre än sm300 och skx.

Är inte detta sjukt mycket klocka för pengarna?
2019 står den som. Känner inte igen handlaren men den skulle jag lätt köpt om det var köpdags.
Screenshot_2019-10-12-11-03-17-356_com.chrono24.mobile.png

Den säljs i Asien om jag inte minns fel. Säljs inte i Europa på grund av att den kanske konkurrerar ut Rolex DD :)
Ja fastddet borde dom väl göra på andra marknader också? Fattar inte riktigt varför dom inte säljs här. Kanske fortfarande för liten för massorna och svår att sälja som herrmodell här? Men dom går ju tydligen ganska lätt att hitta på C24 som denna från Italien. Tycker också att detta skulle vara ett lätt val före bb36 (inget ont om den) för dom här pengarna.

Är inte detta sjukt mycket klocka för pengarna?
2019 står den som. Känner inte igen handlaren men den skulle jag lätt köpt om det var köpdags.
Screenshot_2019-10-12-11-03-17-356_com.chrono24.mobile.png
Det är verkligen mycket klocka för pengen! Att ingen köpt @erow med svart dia tavla ännu är märkligt, bra pris också med tanke på nyservad och kostnaden för tavlan.
Fick möjlighet att klämma på den förut och den är helt fantastisk.
IMG_20190930_171944_755.jpg

Och ett par bilder på min gamla 76200
IMG_20190709_133839_269.jpg

IMG_20190712_143905_779.jpg

Det är verkligen mycket klocka för pengen! Att ingen köpt @erow med svart dia tavla ännu är märkligt, bra pris också med tanke på nyservad och kostnaden för tavlan.
Fick möjlighet att klämma på den förut och den är helt fantastisk.
IMG_20190930_171944_755.jpg

Och ett par bilder på min gamla 76200
IMG_20190709_133839_269.jpg

IMG_20190712_143905_779.jpg
Hur mycket sålde du din gamla för? Letar nämligen efter en med sådan tavla.

Tillbaka
Topp