• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rm83

Panerai
2-Faktor
Rebellar lite och dubbelpostar denna här för att få lite söndagsfeeling! Hade en liten improviserad fotosession i eftermiddags... Denna är det enda resultat jag tjuvkikat på!
13102019-_RAS2662.jpg
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Fortsätter på tidigare tema och bjuder på lite porr. Så slipper ni besöka mer tveksamma sajter såhär på söndagskvällen! :)
Preliminär utvärdering efter några dagar med Pelagos LHD på armen är för övrigt: Varför har jag inte gjort det här tidigare? :) :) :)

_RAS2544.jpg


_RAS2567.jpg


_RAS2608.jpg


_RAS2613.jpg


_RAS2674.jpg
 

PabbaSparxx

Breitling
Tjenare Tudor-experter. jagönskar lite rådgivning.
Jag står och famlar i valet och kvalet om jag skall satsa på att skaffa en Omega AT, nåt annat eller en BB58? Det finns en BB58 på forumet nu för 33k, vilket verkar vara ett rimligt pris.

Men min fråga är, är det prisvärt? För samma summa kan man köpa en fin AT 8500, eller på forumet en Globemaster 8900.

Jag vacklar, alla klockor har sina för- och nackdelar (enl vad jag läst mig till) men jag undrar om Tudor 58 är bra ”bang for the buck” (för att använda ett fånigt, men användbart uttryck)?

Med vänlig hälsning, Pabba
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tjenare Tudor-experter. jagönskar lite rådgivning.
Jag står och famlar i valet och kvalet om jag skall satsa på att skaffa en Omega AT, nåt annat eller en BB58? Det finns en BB58 på forumet nu för 33k, vilket verkar vara ett rimligt pris.

Men min fråga är, är det prisvärt? För samma summa kan man köpa en fin AT 8500, eller på forumet en Globemaster 8900.

Jag vacklar, alla klockor har sina för- och nackdelar (enl vad jag läst mig till) men jag undrar om Tudor 58 är bra ”bang for the buck” (för att använda ett fånigt, men användbart uttryck)?
Med vänlig hälsning, Pabba
Tycker bb58an är en sjukt komplett klocka men 1 nackdel är att det inte finns snabbjustering på länken. Klarar man sig utan det så säger jag kör!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tjenare Tudor-experter. jagönskar lite rådgivning.
Jag står och famlar i valet och kvalet om jag skall satsa på att skaffa en Omega AT, nåt annat eller en BB58? Det finns en BB58 på forumet nu för 33k, vilket verkar vara ett rimligt pris.

Men min fråga är, är det prisvärt? För samma summa kan man köpa en fin AT 8500, eller på forumet en Globemaster 8900.

Jag vacklar, alla klockor har sina för- och nackdelar (enl vad jag läst mig till) men jag undrar om Tudor 58 är bra ”bang for the buck” (för att använda ett fånigt, men användbart uttryck)?

Med vänlig hälsning, Pabba
Är ju två rätt så olika klockor, bb58 är väl mer jämförbar med SMP isåfall.
Både Aqua terra och bb58 är mycket kompetent klockor och båda prisvärda enligt mig. Välj den av dem du gillar bäst helt enkelt :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag hade turen att hitta min GMT på hyllan hos en trevlig AD i Finland:)
Hur ser kötiderna ut hos våra Svenska ADs för närvarande?
Pepsi.jpg
 

PabbaSparxx

Breitling
Är ju två rätt så olika klockor, bb58 är väl mer jämförbar med SMP isåfall.
Både Aqua terra och bb58 är mycket kompetent klockor och båda prisvärda enligt mig. Välj den av dem du gillar bäst helt enkelt :)

jo, det är väl just skillnaden som är grejen, som gör det svårt att välja. Gillar vintagelooken i 58:an och den mer välkammade AT-looken. Känns som att jag måste välja bort, snarare än att välja.
Kommer jag klara att vara OWG?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
jo, det är väl just skillnaden som är grejen, som gör det svårt att välja. Gillar vintagelooken i 58:an och den mer välkammade AT-looken. Känns som att jag måste välja bort, snarare än att välja.
Kommer jag klara att vara OWG?
Skulle jag varit OWG med någon av de klockorna hade det blivit Aqua Terra, mer mångsidig IMO. Upplever dessutom Aqua Terran roligare och svårare att tröttna på jämfört med bb58 som är rätt trist egentligen (men mycket bra).
Bilder på båda så det blir roligare :D
32C159E9-8BDD-4C95-A14A-0F6FFB09D26C.jpeg
1717CF5E-970C-4EE0-8132-1881B2123C61.jpeg
 

PabbaSparxx

Breitling
Skulle jag varit OWG med någon av de klockorna hade det blivit Aqua Terra, mer mångsidig IMO. Upplever dessutom Aqua Terran roligare och svårare att tröttna på jämfört med bb58 som är rätt trist egentligen (men mycket bra).
Bilder på båda så det blir roligare :D
32C159E9-8BDD-4C95-A14A-0F6FFB09D26C.jpeg
1717CF5E-970C-4EE0-8132-1881B2123C61.jpeg
Jag håller egentligen helt med dig. Men det ät ngt förtjusande med Bb58.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tjenare Tudor-experter. jagönskar lite rådgivning.
Jag står och famlar i valet och kvalet om jag skall satsa på att skaffa en Omega AT, nåt annat eller en BB58? Det finns en BB58 på forumet nu för 33k, vilket verkar vara ett rimligt pris.

Men min fråga är, är det prisvärt? För samma summa kan man köpa en fin AT 8500, eller på forumet en Globemaster 8900.

Jag vacklar, alla klockor har sina för- och nackdelar (enl vad jag läst mig till) men jag undrar om Tudor 58 är bra ”bang for the buck” (för att använda ett fånigt, men användbart uttryck)?

Med vänlig hälsning, Pabba
Lustig fråga i Tudor tråden. Om det exemplaret du nämner vet jag inget men skulle ta BB58a alla dagar i veckan före Omegan. Men det är jag och det är du som eventuellt ska välja.
 

PabbaSparxx

Breitling
Varför inte snegla på en BB41 eller BB36 om det är en mer välkammad look du är ute efter...?
Absolut. Bb36 skulle säkert sitta kanon. Verkar förhållandevis billiga också. Jag har sneglat några gånger på den blå Bb36:an på köp/sälj-forumet och varit och provat en på Bergströms, men 39mm känns storleksmässigt mer attraktivt (smaksak antar jag). Sen finns ju den läckra daydate-varianten med diamanttavla också. Så många valmöjligheter:eek:
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp