Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En blå BB36 hade ju varit något, eller?Ja till sommaren blir det nog efter owg perioden att avancera till en duo.
Vill ha något blått att varva med framöver
Har redan bestämt mig för vilken det blir men det hör ej hemma i denna tråd![]()
Den blåa BB36an är grym och tavlan poppar verkligen irl.En blå BB36 hade ju varit något, eller?![]()
Dressad?Efter att intensivt flippat under en period (även bb58) så kom jag fram till att 58an är allt jag söker. Lagom dressad, lagom sportig, lagom storlek som passar till allt.
Då jag inte va intresserad av en begagnad så började jakten efter en ny till någorlunda rimligt pris. Lyckade knipa en från Italien via c24.
Galet nöjd!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ska jag ha en BB36 blir det en blå. Jag har ju en annan svart Tudor så...Den blåa BB36an är grym och tavlan poppar verkligen irl.
Dressad i jämförelse med mycket annat jag ägtDressad?
Mycket bra klocka helt klart.
Ja utifrån det så är det ett givet val med en blå.Ska jag ha en BB36 blir det en blå. Jag har ju en annan svart Tudor så...
Grym modell. Vad gäller gummiband vet jag inte om pelagos-bandet funkar. Men man kan alltid få ett "skräddarsytt" band av någon duktig. Får betala mer men då blir det ju riktigt bra.Min första Tudor och måste säga att jag hittills är riktigt nöjdDock skulle jag vilja ha ett gummiband till den vilket pga det lite märkliga bandformatet inte är helt lätta att hitta. Läste på ett annat forum att gummibandet från Pelagosen ska funka, någon som har provat det?
![]()
Grym modell. Vad gäller gummiband vet jag inte om pelagos-bandet funkar. Men man kan alltid få ett "skräddarsytt" band av någon duktig. Får betala mer men då blir det ju riktigt bra.
Så är detHar funderat lite på det också. Har lärt mig att inte snåla på band eller göra märkliga egna konstruktionerDu råkar inte veta någon som sysslar med just det?
Du kan ju alltid skära till ett gummiband som passar sista länken (se Pelagos-gummi lösningen). Inte exakt som en Daytona men det är nog det närmsta du kan komma...Är sugen på ett gummiband till min 79180, liknande de oysterflex som Daytonan har. Är det någon som vet hur man löser det med ändlänkar, och har någon tips på bra gummiband som passar?
![]()
Hmm, det tåls att funderas på.Du kan ju alltid skära till ett gummiband som passar sista länken (se Pelagos-gummi lösningen). Inte exakt som en Daytona men det är nog det närmsta du kan komma...
Har sett att Tudor sparat in på korthållaren på min modell och några andra jag sett i paketöppningstråden. Förrut levererades de med korthållare i nån typ av textil och större instruktionsbok, nu kommer certet i en liten plastficka och kompletteras med minde garantihäfte och instruktionshäfte. En sökning på Chrono24 för 2019-års modell ger bilder på båda fallen, så jag antar att skiftet gjordes förra året. Gäller det alla modeller?
Har sett att Tudor sparat in på korthållaren på min modell och några andra jag sett i paketöppningstråden. Förrut levererades de med korthållare i nån typ av textil och större instruktionsbok, nu kommer certet i en liten plastficka och kompletteras med minde garantihäfte och instruktionshäfte. En sökning på Chrono24 för 2019-års modell ger bilder på båda fallen, så jag antar att skiftet gjordes förra året. Gäller det alla modeller?
jag har haft korthållare på samtliga black bays dock inte köpt någon sedan 2018Jag har aldrig haft korthållare på de Black Bay jag ägt
Skumt.jag har haft korthållare på samtliga black bays dock inte köpt någon sedan 2018
Ligger ditt kort bara löst i lådan då?Skumt.
Har ägt en från 2014, 2018 och nu en från 2019.
Köpte en ny bb36 via AD förra veckan och då låg allt löst i lådan under kudden klockan satt på.Ligger ditt kort bara löst i lådan då?
Samma för mig som köpte i nov.Köpte en ny bb36 via AD förra veckan och då låg allt löst i lådan under kudden klockan satt på.
Jepp!Ligger ditt kort bara löst i lådan då?
O samma för mig.Samma för mig som köpte i nov.
samma för mig när jag köpte min 1926 i höstasKöpte en ny bb36 via AD förra veckan och då låg allt löst i lådan under kudden klockan satt på.
O samma för mig.
Intressant har kvar bilder från två av dem jag har haft, den ena har ett rött fodral och den andra ett svart. Men jag har inte köpt någon sedan 2018 så då måste dem ha ändrat.samma för mig när jag köpte min 1926 i höstas