Den är grym! Nu har jag haft den i en månad och är förvånad över hur bekväm den är.
Har inte haft stållänk sedan en billig Certina på 90-talet. Trodde att det skulle vara obekvämt och skavigt, men den sitter perfekt på min (ganska smala) handled, strax över "knölen".
Passform är ju en personlig fråga, men just BB58 är tunnare än de andra större Black Bay-modellerna, kan det vara en sådan din bekant tänkte på? (BB58 är 11,9mm mot 14,75 för de större.)
Inhouse-urverket är en del av förklaringen, och just det gjorde att jag blev intresserad av BB58.
70 timmars gångreserv är en "killer-application" för mig då jag kan lägga ifrån mig klockan en hel helg utan att behöva ställa den på måndag morgon.
Precisionen i urverket är grym. Jag började mäta den 27:e maj och har hållt igång klockan sedan dess. Jag är lite "nördig" och justerar genom att lägga klockan i olika positioner beroende på om den går före eller efter.
Resultatet?
Just nu -1s på ungefär en månad. Brukar pricka nollan bortemellanåt. Är det bara jag som ägnar mig åt denna hobby?