Det är faktiskt lite sjukt hur bra denna är.
![]()
Ja grymt snygg är den, skjortan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är faktiskt lite sjukt hur bra denna är.
![]()
Är bra sugen på en Black Bay men lär fråga er med lite erfarenhe! Vad anser ni är det bättre alternativet mellan en tidigare modell med ETA-verket kontra deras in-house MT5602?
Vet att de skiljer lite i tjocklek osv. men har någon här erfarenhet av båda?
Bugar och bockar ödmjukast!
/JB
Föredrar den äldre. Rosen, smileyn, att den är betydligt mindre tjock samt länken gör det till ett enkelt val
Eta modellen är 12.7mm vs Inhouse på 14,8mm, men är man van vid störe dykare är det inte att den sticker ut och är onormalt hög som många tror.Förutom tjockleken så har ju inte rosen och smiley något med verken att göra men jag sällar mig till skaran som tycker dessa detaljer avgör saken. Inhouse har längre gångreserv och går väl mer exakt vilket talar för detta. Men...![]()
Originalnato?Förutom tjockleken så har ju inte rosen och smiley något med verken att göra men jag sällar mig till skaran som tycker dessa detaljer avgör saken. Inhouse har längre gångreserv och går väl mer exakt vilket talar för detta. Men...![]()
Funderar på att klicka hem denna efter en del konversation med säljaren. https://www.chrono24.se/tudor/black-bay-fifty-eight--id16039774.htm?checkoutId=2675589&showAll=1
Vad tycker ni?
Om du känner någon som har kontakt med en AD i tex Spanien så kan du nog få en ny för samma pris
Eta modellen är 12.7mm vs Inhouse på 14,8mm, men är man van vid störe dykare är det inte att den sticker ut och är onormalt hög som många tror.
Originalnato?
Du skulle kunna få en Söner by Sweden att se bra ut, världsklass på dina foton. Grym är du!Det är faktiskt lite sjukt hur bra denna är.
![]()
Precis. Är medveten om detta vilket även @Jungelbobo verkade vara utifrån sin formulering. Det var andra aspekter som efterfrågades mellan verken. Jag tycker att tjockleken, precis som rosen och smiley, talar för eta varför jag just har den modellen
Edit: sedan är det ju som du skriver med vana av andra tjocka dykare osv.
vad jag läser är vanliga black bay 14,75 mm och Bb58 11,9mm tjock. Ursäkta om jag är ute och cyklar. Men på er låter det som att det skulle vara tvärt om?
Det är väl två saker att säga egentligen. Klockan tycks vara ämnad av Tudor att bäras av personer med lite tunnare handleder, man kan väl anta att det inte är mer komplicerat än att klockan är förhållandevis liten. Varför säger jag så? Jo, för att den levereras med förhållandevis få länkbitar. Jag har 17,5 cm och fick ha alla länkbitar monterade.Min var på läder men varvade med en MN strap. Har däremot hört olika åsikter om passformen på länken.
Det är väl två saker att säga egentligen. Klockan tycks vara ämnad av Tudor att bäras av personer med lite tunnare handleder, man kan väl anta att det inte är mer komplicerat än att klockan är förhållandevis liten. Varför säger jag så? Jo, för att den levereras med förhållandevis få länkbitar. Jag har 17,5 cm och fick ha alla länkbitar monterade.
Den andra saken att säga är att mikrojusteringen inte är så generöst tilltagen. Om jag minns rätt är det bara tre hål.
Länken som sådan är trevlig, men jag skulle inte köpa en klocka utan länk, om jag var intresserad av en med länk, för att efterkomplettera. 9000 skulle jag inte betala för den.
ironcastle menar BB36 medans jag tror att du syftar till BB58 ?Alla bitar? Då saknar du länkbitar eller har 20cm handleder? Jag har dryga 17cm handleder och har plockat bort 3 bitar och kör på innersta microjusteringen. Har lite bilhandlarhäng dessutom![]()
Ett till hål för microjustering hade varit välkommet. Det är den enda klocka jag också har haft med fullängd på länken. Länk från början är ju i regel alltid mer förmånligt än att komplettera med en sådan i efterhand.Det är väl två saker att säga egentligen. Klockan tycks vara ämnad av Tudor att bäras av personer med lite tunnare handleder, man kan väl anta att det inte är mer komplicerat än att klockan är förhållandevis liten. Varför säger jag så? Jo, för att den levereras med förhållandevis få länkbitar. Jag har 17,5 cm och fick ha alla länkbitar monterade.
Den andra saken att säga är att mikrojusteringen inte är så generöst tilltagen. Om jag minns rätt är det bara tre hål.
Länken som sådan är trevlig, men jag skulle inte köpa en klocka utan länk, om jag var intresserad av en med länk, för att efterkomplettera. 9000 skulle jag inte betala för den.
Tack för tydligt svar. Jävla rysare när man inte har koll på det här. Får kolla noggrannare framöverDet finns tre.
Rosen och smiley texten=Eta verket (12,7mm)
Rak text på tavlan samt skölden= Inhouse verk MT5602 (14,8mm)
Black bay 58= Mindre inhouse verk MT5402 (11,9mm)
![]()
Snygg match med skjortan[Melodi Mördar Anders]
Tudor torsdag de e idag, de e idag
Tudor torsdag de e idag, de e idag
Tudor torsdag de e idag, den skall bäras hela dan
Enligt Tudor-trådens lag, tamefan
![]()
Tack för input!Föredrar den äldre. Rosen, smileyn, att den är betydligt mindre tjock samt länken gör det till ett enkelt val
Bugar och bockar för input. Är personligen att jag värderar reserven på 70h ruskigt högt men är samtidigt lite orolig för tjockleken. Hur känns den från lugg-till-lugg tycker du?Förutom tjockleken så har ju inte rosen och smiley något med verken att göra men jag sällar mig till skaran som tycker dessa detaljer avgör saken. Inhouse har längre gångreserv och går väl mer exakt vilket talar för detta. Men...![]()
Tack för input!Eta modellen är 12.7mm vs Inhouse på 14,8mm, men är man van vid störe dykare är det inte att den sticker ut och är onormalt hög som många tror.
Det stämmer. Avsåg BB36. Den enda jag haft.ironcastle menar BB36 medans jag tror att du syftar till BB58 ?
Tack för input!
Bugar och bockar för input. Är personligen att jag värderar reserven på 70h ruskigt högt men är samtidigt lite orolig för tjockleken. Hur känns den från lugg-till-lugg tycker du?
Tack för input!![]()
HahaJa grymt snygg är den, skjortan.
Oj! Tack så mycket. Tror tyvärr att det är fysiskt omöjligt med en Söner.Du skulle kunna få en Söner by Sweden att se bra ut, världsklass på dina foton. Grym är du!