• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BB58 var länge en ”grail watch” och är en av de bästa klockorna jag ägt. Däremot när smekmånaden lagt sig och dagarna vid vattnet är förbi börjar BB36:an kännas som en bättre all round för både sommar och ”off season”. Ni som äger eller ägt båda, vad är era reflektioner? Viken använder ni mest eller ser som den bästa som daily beater?

Det är faktiskt lite sjukt hur bra denna är.

BB58_Pocket_Instagram.jpg
Helvetes vilken bild! 11/10 som vanligt! :D

BB58 var länge en ”grail watch” och är en av de bästa klockorna jag ägt. Däremot när smekmånaden lagt sig och dagarna vid vattnet är förbi börjar BB36:an kännas som en bättre all round för både sommar och ”off season”. Ni som äger eller ägt båda, vad är era reflektioner? Viken använder ni mest eller ser som den bästa som daily beater?
BB36 är den perfekta klockan för mig.
Kan användas under alla tillfällen både under vardag och helg året runt.
Är det någon klocka jag skulle kunna vara owg med så är det den.

Kan man köpa separat blå tavla så att man kan byta när andan faller på?
Det var en bra fråga. Jag kunde inte bestämma mig ett tag så jag köpte en av varje färg men kom att gilla den svarta mer.
Det är lite mer kontrast/tryck i den svarta på något sätt men den blå är riktigt trevlig den med och den ser även svart ut under vissa ljusförhållanden.
Med det sagt så kommer jag säkert köpa en blå igen någon vacker dag ;)

Det var en bra fråga. Jag kunde inte bestämma mig ett tag så jag köpte en av varje färg men kom att gilla den svarta mer.
Det är lite mer kontrast/tryck i den svarta på något sätt men den blå är riktigt trevlig den med och den ser även svart ut under vissa ljusförhållanden.
Med det sagt så kommer jag säkert köpa en blå igen någon vacker dag ;)
Funderade själv på en med blå tavla först men kom fram till att den svarta är mer ”neutral”. Men visst skulle det vara skoj att kunna byta själv när lusten faller på. :)

Jag har ägt både BB36 och 58 men tycker BB58 är en bättre GADA, iaf för mig. Båda är väldigt trevliga klockor men händer lite mer i 58an. Är väl därför jag har en ny bb58 på g :D Nu pratar jag om den svarta 58an. Tycker inte den blå är lika bra faktiskt. Otroligt snygg men i längden vinner den svarta.

Jag har ägt båda och tycker BB58 är en bättre GADA, iaf för mig. Båda är väldigt trevliga klockor men händer lite mer i 58an. Är väl därför jag har en ny bb58 på g :D Nu pratar jag om den svarta 58an. Tycker inte den blå är lika bra faktiskt. Otroligt snygg men i längden vinner den svarta.
Ovan handlade om 36:an men gällande svarta 58:an instämmer jag helt (ijmf med den blå) :).

Jag äger båda i nuläget.
36:an har jag haft längre och var ett tag min enda klocka pga. att samlingen blivit stulen, så den har fått vara med om det ena o det andra.
58:an köptes i vintras, och har således fått mindre handledstid och också mindre slitage. Är mer rädd att slita på den, dels då den är nyare, men också såklart svårare att ersätta om man sabbar den helt (ologiskt tänk med en toolwatch, jag vet...).

Med detta sagt så tycker jag nog att båda är lika bra ”beaters” i sin egen rätt. Byggkvalitet och finish är lika bra på båda, kanske något bättre på 58:an, men den har mer detaljer, så det kan vara en upplevd fördel också.

36:an är ju lite av en ”explorer”, så den kanske är den bästa beatern...? Men 58:an är ju en tool diver... Har du möjlighet att införskaffa båda, så gör det, men med detta sagt så låt dina preferenser över vad du gillar bäst; dive eller field, styra ditt val! :)

Jag äger båda i nuläget.
36:an har jag haft längre och var ett tag min enda klocka pga. att samlingen blivit stulen, så den har fått vara med om det ena o det andra.
58:an köptes i vintras, och har således fått mindre handledstid och också mindre slitage. Är mer rädd att slita på den, dels då den är nyare, men också såklart svårare att ersätta om man sabbar den helt (ologiskt tänk med en toolwatch, jag vet...).

Med detta sagt så tycker jag nog att båda är lika bra ”beaters” i sin egen rätt. Byggkvalitet och finish är lika bra på båda, kanske något bättre på 58:an, men den har mer detaljer, så det kan vara en upplevd fördel också.

36:an är ju lite av en ”explorer”, så den kanske är den bästa beatern...? Men 58:an är ju en tool diver... Har du möjlighet att införskaffa båda, så gör det, men med detta sagt så låt dina preferenser över vad du gillar bäst; dive eller field, styra ditt val! :)
Handen på hjärtat en av anledningrna till att jag vill behålla 58:an är den patina och känsla den kommer utstråla efter flera års troget användande. 36:an känns mer som ett daily beater val idag. Får fundera om det går att behålla båda. Med tanke på hur väntlistan på en ny 58 ser ut nu känns det inte helt rätt att sälja den nu.

Jag tycker att BB 36 är oslagbar som vardagsklocka, du kan klä upp den eller ner den, ta den till stranden eller använda den på gymmet. Och så har jag precist sålt min:( Men, ska köpa en ny på länk. Lärdom: köp ingen på läder och tänk att du kan ju alltid köpa en länk sedan, nej, inte när de kostar runt 9000 tusen. Det blir dyrt för mig, men vill ha den svarta på länk, enligt mig den bästa klockan i den prisklassen. Ja, så till frågan använde min bb 36 mer än mina bb 58, antagligen för att jag är rädd om dem.

Jag tycker att BB 36 är oslagbar som vardagsklocka, du kan klä upp den eller ner den, ta den till stranden eller använda den på gymmet. Och så har jag precist sålt min:( Men, ska köpa en ny på länk. Lärdom: köp ingen på läder och tänk att du kan ju alltid köpa en länk sedan, nej, inte när de kostar runt 9000 tusen. Det blir dyrt för mig, men vill ha den svarta på länk, enligt mig den bästa klockan i den prisklassen. Ja, så till frågan använde min bb 36 mer än mina bb 58, antagligen för att jag är rädd om dem.
Eller så kör man både länk och läder av ren bekvämlighet ;) = diagnosvarning deluxe men what the hell vad är normalt med detta intresse.
Fick dock lov att göra ett extra hål på lädret för att det skulle passa.
5E8FBF06-4E19-4AF8-BC72-C758C5CDAB9B.jpeg

Jag äger båda i nuläget.

Hur blev du av med din klocksamling ? :(

36:an är ju lite av en ”explorer”, så den kanske är den bästa beatern...?
Det var så jag fick upp ögonen för 36:an. Men efter att jag köpte den kändes den ”som sin egen” utan att kännas som ett substitut för Explorern.

[Sedan, nej, inte när de kostar runt 9000 tusen. Det blir dyrt för mig, men vill ha den svarta på länk, enligt mig den bästa klockan i den prisklassen. Ja, så till frågan använde min bb 36 mer än mina bb 58, antagligen för att jag är rädd om dem.[/QUOTE]

Japp det drar iväg om man ska komplettera med länk. Om jag köper 36:an igen blir det på länk. Körde min på MN under sommaren då det var skönast (och badvänligast).

Sjukt snyggt. Var hittar man den skjortan :)?

Helvetes vilken bild! 11/10 som vanligt! :D

Klockan är fin, men den där skjortan ser ju jäkligt schysst ut. Är det en hemlighet vart man ska kika?

Ok @cjperry nu tror jag att det är dags att avslöja vad det är för skjorta!

Haha! Ledsen att göra er besvikna men tror inte denna färgkombo finns att köpa längre. Det är en flannel från Patagonia iaf :) har nog haft den i fem år.

Tillbaka
Topp