Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!Äntligen fick man hem sin grail, vilken lycka!![]()
![]()
Äntligen fick man hem sin grail, vilken lycka!![]()
![]()
![]()
Håller inte med dig - det är från klocka till klocka.
![]()
Hejdå gummi, tjenare länk!
Nu känns det 10 gånger bättre
![]()
![]()
Grattis - Grymt trevlig! Gillade min speciellt på det gröna fabric strapetÄntligen fick man hem sin grail, vilken lycka!![]()
![]()
Jo visst, men sett till utvecklingen på den svarta så vill jag minnas att dom dalade ganska snabbt under list för att senare bli svår att få tag. Känns ju sannolikare att få tag i en blå på länk än en svart.
![]()
Riktigt snygg. Den röda texten binder ihop hela klockan. Undrar varför denna modellen inte är vanligare.
Principiellt är jag emot att betala över list men i det här fallet så handlar det om någon tusenlapp extra för att slippa månader i kö. Dessutom är det ju inte så att de svarta rasat 50% heller. Gissar att man, i den mån någon har lust att sälja, får betala närmare list för en ny svart också?
Så även om man betalar en tusing extra nu så känns det som att nedsidan är begränsad. Den kommer ju inte kosta 25k om ett halvår.
Självklart men det jag mena var att dom svarta låg ute högt till en början och bumpades och bumpades för att sedan säljas för 30-33k. Sen började kölistan och då studsade dom upp igen.
Principiellt är jag emot att betala över list men i det här fallet så handlar det om någon tusenlapp extra för att slippa månader i kö. Dessutom är det ju inte så att de svarta rasat 50% heller. Gissar att man, i den mån någon har lust att sälja, får betala närmare list för en ny svart också?
Så även om man betalar en tusing extra nu så känns det som att nedsidan är begränsad. Den kommer ju inte kosta 25k om ett halvår.
Riktigt snyggHejdå gummi, tjenare länk!
Nu känns det 10 gånger bättre
![]()
![]()
Finns det eftermarknads bezel/vridningsinlägg till BB?
Folk inser inte att det i princip är identiska klockor med endast olika färger på bezeln, speciellt röda och svarta.Möjligvis men vad i hela fridens namn ska du med det till?
Kronhalsen (tror jag det heter) har samma färg som bezeln, ser inte bra ut om man byter bezel tycker jag.Folk inser inte att det i princip är identiska klockor med endast olika färger på bezeln, speciellt röda och svarta.
![]()
Håller faktiskt med dig, men ändå. Finns värre färgkombinationer där ute. Dessutom är det troligen enbart du som kommer se färgen på kronhalsen. Folk har inte supersyn.Kronhalsen (tror jag det heter) har samma färg som bezeln, ser inte bra ut om man byter bezel tycker jag.
Kronhalsen (tror jag det heter) har samma färg som bezeln, ser inte bra ut om man byter bezel tycker jag.
Skumt, kronhalsen på min svarta är inte svart, bara stål.
Efter att ha kollat på fler så verkar det inte vara någon färg, kanske något som faller bort/plockas bort av AD. Dvs bara en liten plastfilm.
Folk inser inte att det i princip är identiska klockor med endast olika färger på bezeln, speciellt röda och svarta.
![]()
Väldigt skumt att folk inte leker runt med färgkombinationerna i sådana fall.Har för mig att en orginal BB bezel inte är så blodigt dyr samt att AD både säljer löst och monterar på förfrågan. Kan ha ändrats på senare tid.
Finns det eftermarknads bezel/vridningsinlägg till BB?
Väldigt skumt att folk inte leker runt med färgkombinationerna i sådana fall.
BB58 har ingen färg på kronhalsen. Om det är en sån du har
Ja, jag mejlade Rob E och fick det kostnadsförslaget men med tanke på att man inte brukar få behålla reservdelar längre så vet jag inte om det fortfarande är genomförbart
I detta fall typ en bit över och dessutom hos en gråhandlare. Klockorna finns inte att få tag i hos de flesta AD. Rolex modeller erbjöds för priser som är extremt mkt högre. BB58 är lätt värd 40tkr för mig om jag inte pallar vänta nåt år...https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-fifty-eight-58-svart-79030n-ny-oanvänd-2020.138984/#post-3545557
Börjar inte detta spåra ur lite smått?