• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tror ni om detta? Hittade den i Bark & Jack’s FB grupp. Dykarring med en 3,6,9 tavla utan crown guards.
Tudor Ranger försvann ju förra sommaren från Tudors egen deras sida.
1610826643407.png
Kommer i brons tror jag.

Vad tror ni om detta? Hittade den i Bark & Jack’s FB grupp. Dykarring med en 3,6,9 tavla utan crown guards.
Tudor Ranger försvann ju förra sommaren från Tudors egen deras sida.
1610826643407.png
Eftersom den är för USA så kan man väl gissa ett patriotiskt färgschema och sen ser det ju onekligen ut som en bronsare

Korspostar från lume-tråden. Kom på att jag inte testat lumen så fram med UV-lampan för ett test. Inte Seiko-nivå och tappar fort i styrka. Kul så länge den varar dock. Förövrigt väldigt nöjd och jag har varit OWG sedan inköpet och bara varvat med en G-Shock när jag slagborrmaskinen åkt fram. Älskar lädret från Molequin så länken bara anpassad men knappt använd.
BAF31112-110E-4EBB-8DC8-238E579E4823.jpeg
17E4EB5C-8E09-41F0-8212-787300ADB6BE.jpeg
9A3B4DA2-3119-48F3-9049-9D8FA947F2DD.jpeg

Någon som varför eller har en teori om varför inga Tudor daydate säljs här på KS? Förr var det konstant minst en ute för försäljning, ibland upp till tre stycken samtidigt.

Haft två stycken och länken är verkligen inget att hänga i julgranen. Klockor för ca 3-5 kkr erbjuder bättre länk.
Ja det finns många länkar i billigare prisklasser som är bekvämare helt klart. Föredrar klockor på länk som inte fastnar i armhåret så det blev lite utav en dealbreaker för mig.
Jag gillade verkligen de olika nyanserna i urtavlan beroende på hur ljuset träffade. Ibland var den åt det ljusblå hållet.

Ja det finns många länkar i billigare prisklasser som är bekvämare helt klart. Föredrar klockor på länk som inte fastnar i armhåret så det blev lite utav en dealbreaker för mig.
Jag gillade verkligen de olika nyanserna i urtavlan beroende på hur ljuset träffade. Ibland var den åt det ljusblå hållet.
Har haft likadan klocka som dig, den tavlan är definitivt trevlig. Dock suger urverket för prislappen också...

Snyggt jobb som sagt 👍 Men blir inte det nya hållet väldigt nära som att att bort en länkbit och flytta till yttersta hålet?
Tack!
Ja, det är rätt nära. Centrumavståndet mellan hålen är knappt 3mm, en hel länkbit bygger 10mm, och då det bara är tre mikrohål blir steget 2,9+2,9 mm. 5,8 mm alltså. Sen ett hopp upp till 10mm. Steget blir alltså 4,2mm. Vilket flera av oss tycker är för mycket.
Nu är det istället 2,9+2,9+2,9= 8,7 mm. Så man får 1,3 mm tajtare. Något som märks rätt tydligt när man har möjlighet att jämföra.

Tillbaka
Topp