• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oroväckande att Tudor börjar med helguld... inte alls det märket är för mig

Jag håller med dig, även om jag tyckte att den grönguldiga 58:an var mycket estetiskt tilltalande så var känslan bitterljuv.

Tudor är ett av mina absoluta favoritklockmärken, och jag tror att en stor anledning till detta är att jag får det jag normalt hade sökt hos Rolex men slipper att bära just en Rolex.

Förtydligande : Jag vill gärna åt historien hos Rolex, hög kvalité på länkar, bra finish etc.
Men utan att slippa dela klockmärke med ”stjärnorna” i den Svenska HipHop-scenen eller allehanda Sheikar eller för den delen alla de som är helt ointresserade av klockor och lika gärna hade kunnat ha en klump guld på armen för att försöka åtnjuta någon typ av status.

Förhoppningsvis flyger den här tudorn under radarn, men om Tudors mål är att bli ännu mer ”high end” och ”premium” så är det inte många år kvar av relativ anonymitet....

Kort summering av mina tankar såhär en timme efter.

”Mjaha” och ”wtf” är känslan som infinner sig.

Nya Chronon var ljuspunkten, den där klassiska layouten som en Chrono ska ha och alla önskat att Rolex skulle göra med Daytona. Så en vit sådan kan det troligen bli ett köp av!

Men en BB58 i helguld och i något nytt hitta-på-silver-material med öppna case backs var ju ett stort frågetecken. Inte alls det jag vill se från Tudor. Blä rent ut sagt.

North Flag är officiellt discontinued nu också, och efter att man tog bort Rangern för två år sedan så gapar det lite tomt med fieldwatch klockor vilket är trist. Här hade jag gärna sett något nytt.

Hade förväntat mig lite mer i år, speciellt efter 2020 som bjöd på mestadels BB58 Blue och sen i slutet på året med Royal som först släpptes för den asiatiska marknaden. Relativt klena två år nu.

Men tur är att det finns mkt annat gött kvar. P01 kvar i sortimentet, BB Bronze Slate Grey lika så. Tror det blir en BB Bronze till helgen!

Nya Chronon var ljuspunkten, den där klassiska layouten som en Chrono ska ha och alla önskat att Rolex skulle göra med Daytona. Så en vit sådan kan det troligen bli ett köp av!

Men en BB58 i helguld och i något nytt hitta-på-silver-material med öppna case backs var ju ett stort frågetecken. Inte alls det jag vill se från Tudor. Blä rent ut sagt.

North Flag är officiellt discontinued nu också, och efter att man tog bort Rangern för två år sedan så gapar det lite tomt med fieldwatch klockor vilket är trist. Här hade jag gärna sett något nytt.

Hade förväntat mig lite mer i år, speciellt efter 2020 som bjöd på mestadels BB58 Blue och sen i slutet på året med Royal som först släpptes för den asiatiska marknaden. Relativt klena två år nu.

Men tur är att det finns mkt annat gött kvar. P01 kvar i sortimentet, BB Bronze Slate Grey lika så. Tror det blir en BB Bronze till helgen!

Håller med i mångt och mycket. Gillar chronon men inte tillräckligt för köp. Trodde verkligen på en Ranger in i det sista. Hade nog redan beställt den i mitt huvud så antiklimaxet blev ännu större 😂

Nåja, jag är nöjd med mitt Royal-köp förra veckan trots allt.

• Like
Reactions: m_s
asså hade ändå kanske kunnat tänka mig en bb58 i 18k på gummi men 167k är ju på tok för mycket. Man kan man ju få så otroligt mycket annat för det.

Komiskt att i videon säger man 14.1 mm thin. 14.1 mm är allt förutom thin! 😂
Kan jag hålla med 🤪
Ser ju dock bra ut så kan nog leva med en tjockis
349A195E-89C5-4E19-9F08-7043BBEF3EB5.jpeg
0C5108B8-67CB-4441-A5FC-3D5FE0587074.jpeg

Som Officiell Snowflake-älskare™, ägare till två 70-talare plus en BB36, måste jag säga att de behöver ta sig ur snowflake/BlackBay fixeringen. Det är coola visare men det gör inte märket några tjänster att kasta in dem i alla modeller. Nu förbättrade de kronograferna massivt men de är fortfarande nertyngda av flingvisare som inte hör hemma där. De sabbar sin chrono-historia med den sammanblandningen.

Håller med, synd bara att chronon fått den tråkiga länken :(

asså hade ändå kanske kunnat tänka mig en bb58 i 18k på gummi men 167k är ju på tok för mycket. Man kan man ju få så otroligt mycket annat för det.
Ja, den hade kunnat få kosta drygt 100 ” mindre ( läs runt 67”) och vara på något egentillverkat snyggt & matchande grönt gummi.
Det blir lite oklart vilken målgrupp man vill åt och vilka modeller man vill konkurrera med...

Som Officiell Snowflake-älskare™, ägare till två 70-talare plus en BB36, måste jag säga att de behöver ta sig ur snowflake/BlackBay fixeringen. Det är coola visare men det gör inte märket några tjänster att kasta in dem i alla modeller. Nu förbättrade de kronograferna massivt men de är fortfarande nertyngda av flingvisare som inte hör hemma där. De sabbar sin chrono-historia med den sammanblandningen.
Kan verkligen hålla med. Mina två Chrono Heritage gör det rätt, Snowflake visarna gör sig bättre på dykarna.
Borde gå mot ”racing” vilket är där deras Chrono har sin historia

Ja, den hade kunnat få kosta drygt 100 ” mindre ( läs runt 67”) och vara på något egentillverkat snyggt & matchande grönt gummi.
Det blir lite oklart vilken målgrupp man vill åt och vilka modeller man vill konkurrera med...
I stort sett alla hade väl varit på väg till AD nu om man gjort samma fast i deras etablerade brons? Jag älskar looken på både guld&silver men till det priset & utan länk är det halvhjärtat.

Kan tänka mig en BB58 i silver faktiskt. Grönt är skönt.

Hur är silver som boettmaterial? Jag använder mina klockor på riktigt men kör endast stål idag.

Bra fråga... tror att den floppar totalt.
Hade klockan kommit med länk, så hade det ryckt i baguetten på dem flesta som gillar guld inkl. mig 😂

Men för 168 köper jag hellre en rolex i TT.
Utomlands tror jag den kommer att kunna tilltala. Alla siffor visar att det läggs mer och mer på "lyxvaror" speciellt klockor just nu när resandet ligger nere. Exempelvis ligger ju resandet nere i hela sydost asien där bland annat Hong Kong lider sviterna av sin försäljning. Men att kunna prångla in en guld Tudor i det området borde kunna locka en och annan.

Nya Chrono är ju dundersnygg, men är det bara jag som tycker att den har så pass mycket Daytona-DNA att den aldrig kommer att bli något än ett andrahandsval? Inte för att alla suktar efter Rolex eller ens har möjlighet att få tag på en, men lek med tanken att prisskillnaden varit försumbar - hur många hade valt Tudor?

Den nya ”tunna” tjockleken på nya Chrono, beror det på boettens skruvlock på baksidan enbart? När man gick över från ETA till in-house på vanliga dykar-black bay så ökade man tjockleken enbart på baksidan.
För övrigt, synd att Black Bay och Pelagos bygger på höjden så absurt mycket.
Black bay in-house 41 mm med nato blir väl ca 17 mm i höjd :/

Tillbaka
Topp