Tudor-torsdag med härligt misshandlad flinga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla även sista inlägget på föregående sida![]()
Vart helt oväntat 3 bilder i rad på Pelagos Nice! Great minds, etcJa det fick man äta upp
Silver tror jag kan vara en riktigt nice sommarklocka!![]()
Svart, blå eller silver BB36?
Silver.![]()
Svart!![]()
.....av vad jag bara kan anta är en av 1000-tals sålda redan så sluta dela och gör en grej (minst tredje posten). Om 1 promille är defekt skulle jag säga att det faller inom ramen för vad som är acceptabelt.En BB58 925 Silver som (redan) har börjat missfärgas/oxidera.
Grattis! Är en härlig referens 76100Välkommen hem
![]()
Att silver oxiderar är väl lika självklart som att bronset blir grönt......av vad jag bara kan anta är en av 1000-tals sålda redan så sluta dela och gör en grej (minst tredje posten). Om 1 promille är defekt skulle jag säga att det faller inom ramen för vad som är acceptabelt.
Du verkar ju tycka om den så varför ska du sälja?Kör en bild utan redigering idag 🛡
![]()
Du verkar ju tycka om den så varför ska du sälja?
Eller hur, visst är den fet?!Börjar gilla BB58an allt mer. Börjar också förstå all hype runt klockan.
![]()
![]()
Varför ska inte videon delas oavsett om det är et stort eller litet problem? Det kan jo vara nånting som händer på alla så det är jo relevant och bra info på et klockforum......av vad jag bara kan anta är en av 1000-tals sålda redan så sluta dela och gör en grej (minst tredje posten). Om 1 promille är defekt skulle jag säga att det faller inom ramen för vad som är acceptabelt.
Först och främst tyngden. Perfekt tyngd, verken tung eller lätt!Eller hur, visst är den fet?!
Berätta mer, vad känner du idag som du inte kände tidigare?
Då det är 92,5% silver och resten ”cocktail” ska den inte oxidera, enligt TudorAtt silver oxiderar är väl lika självklart som att bronset blir grönt.
Eller har jag missat något?
Vad du är konstig-Ja men det gör jag, jag tycker om den! Det är bara att det är jobbigt utan Speedmaster![]()
Hoppas dessa hjälper digJag har börjat suga på att byta ut spännet på min Tudor DD. Efter att ha detaljstuderat bilder och YouTube tycker jag att spännet på Tudor Royal ser ut att kunna sättas på min Tudor. Hittar dock inga riktigt bra bilder från fler vinklar. Skulle någon vänlig Royalägare kunna vara lite bussig och knäppa ett par bilder från lite olika vinklar på spännet och där det fäster mot länken?
@Jesper Fredson @pnt @Been
![]()
![]()
![]()
Blå![]()
Jag kan nog lova att claspen på 76200 är bättre än Royal. Försök hitta eftermarknadsclasp.Jag har börjat suga på att byta ut spännet på min Tudor DD. Efter att ha detaljstuderat bilder och YouTube tycker jag att spännet på Tudor Royal ser ut att kunna sättas på min Tudor. Hittar dock inga riktigt bra bilder från fler vinklar. Skulle någon vänlig Royalägare kunna vara lite bussig och knäppa ett par bilder från lite olika vinklar på spännet och där det fäster mot länken?
@Jesper Fredson @pnt @Been
![]()
![]()
![]()
Stort tack. Det hjälpte, men dessvärre som jag befarade verkar det inte gå att byta rakt av då sista centerlänkarna ser ut att vara "halva" på royal till skillnad från på min.Hoppas dessa hjälper dig![]()
![]()
![]()
![]()
Jasså. Hur så? Tycker det ser smutt ut.Jag kan nog lova att claspen på 76200 är bättre än Royal. Försök hitta eftermarknadsclasp.