• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Känns verkligen som att BB58 fungerar vid alla tillfällen och miljöer.
IMG_20210619_143209.jpg

Efter 1 mån med min nya BB58 OG så har den börjat krångla :(

Helt plötsligt hade den stannat en morgon efter dagligt bärande. Det här klickandet som hörs när den är helt uppdragen hörs nu efter bara några snurr från helt död, höll inte mer än 1h innan den stannade.

Inlämnad hos Rob som skickade vidare till Tudor. Kudos till damen och urmakaren hos Rob som var väldigt behjälpliga och trevliga.

Hoppas Tudor fixar detta under garantin och att jag får den innan sommar och semester. Den gör ju sig som sagt väldigt bra i detta väder :cool:

Efter 1 mån med min nya BB58 OG så har den börjat krångla :(

Helt plötsligt hade den stannat en morgon efter dagligt bärande. Det här klickandet som hörs när den är helt uppdragen hörs nu efter bara några snurr från helt död, höll inte mer än 1h innan den stannade.

Inlämnad hos Rob som skickade vidare till Tudor. Kudos till damen och urmakaren hos Rob som var väldigt behjälpliga och trevliga.

Hoppas Tudor fixar detta under garantin och att jag får den innan sommar och semester. Den gör ju sig som sagt väldigt bra i detta väder :cool:
Hade problem förra sommaren med min inhouse-Pelagos under garantitiden.
Tre veckor tog det, sen hade den hunnit till ostlandet, fått nytt verk och kommit hem igen. Helt kostnadsfritt.

Senast ändrad:
Om någon är sugen på en -925 så finns det en inne på Krons just nu. Passade på att kika och snygg är den men kom fram att det inte var ngt för mig. Föredrar BB58 OG alt den blå.

Kul att du har beställt en silver! Det börjar komma ut några på forumet nu :) Har du beställt från AD i Sverige? Kunde dom ge någon kötid nu?
Slå en gnista till Krons. Möjligt att de har kvar den hade en ute och oclaimad i fredags om du är sugen. :)

Helvete vad mycket fint. Kliar i köptarmen. Någon som sitter på en Pelagos med ETA-verket (25500tn) som vill låta den vandra vidare?

Ok att bjuda på en några dagar gammal bild? Oavsett kanske jag är förlåten i och med att det är första posten. Är det inte otroligt mysigt med ett flott gummi på? Köpte ett från Vanguard till min alldeles nya BB58, och trivs väldigt bra!
131914F7-E7C3-425B-A7D2-2A8C2142E26B.jpeg
Väntar på mitt gummi också. Sen är sommaren räddad 😎🇸🇪

Ok att bjuda på en några dagar gammal bild? Oavsett kanske jag är förlåten i och med att det är första posten. Är det inte otroligt mysigt med ett flott gummi på? Köpte ett från Vanguard till min alldeles nya BB58, och trivs väldigt bra!
131914F7-E7C3-425B-A7D2-2A8C2142E26B.jpeg
Grym klocka, extra grym på gummi. Men snälla var rädd om dig och dina medtrafikanter. Ta inte bild medan du kör bil.

Vad får man räkna med för påslag om man köper via chrono från tex hong kong?
svensk moms, tror att jag fick betala Ca 4.000kr minns inte exakt.
frakten betalade jag inget för (Fedex) den ingick i köpet.

Se till att kontrollera priset dem har i C24 mot deras hemsida, det gjorde jag. Priset på deras hemsida var billigare än C24, så dem justerade det innan jag utförde köpet.

• Like
Reactions: Alx
Ni som kör på gummi vad är fördelen kontra MN eller NATO? Stormtrivs med mina MN (speciellt eftersom de är elastiska) och tycker att de torkar rätt snabbt. Men får intrycket att gummi är hyfsat populärt.
Går inte att jämföra då det är olika material.

Gummi är gummi och jag tycker bäst om curved sådant. Tycker att gummi ger en lite sportigare look. Lite allergisk mot raka avslut på gummi, särskilt för Tudor som envisas med att ha hålen så långt ut på lugsen.

Nato vs MN går att bättre jämföra. MN är lite elastiskt och Nato kan ge en lite ruffigare look i mitt tycke. Där har man ju även en oändlig variation när det gäller färg!

Tillbaka
Topp